Lapauw International versiert megacontract met de BinLadin Group

01 Jun, 2011, 08:05 BST Van Lapauw International

KORTRIJK, België, June 1, 2011 /PRNewswire/ --

Lapauw International, het Kortrijkse bedrijf dat in de zomer van 2010 overgenomen werd door Philippe D'heygere, heeft een megacontract in de wacht gesleept in Saoedi-Arabië. De tegenpartij is de gereputeerde BinLadin Group, een bouwconcern met thuisbasis in Djeddah, met tentakels en schitterende referenties in het hele Midden-Oosten.

(Photo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20110601/459146 )

De BinLadin Group heeft bij Lapauw zestig industriële wasmachines -van het type Combi 2000- besteld. De machines zijn bestemd voor een nieuw te bouwen compound voor pelgrims op weg naar Mekka. "Het gaat om het grootste contract dat in onze sector ooit werd getekend," zegt Philippe D'heygere namens Lapauw International. We schrijven hier in feite meer dan een beetje geschiedenis. Positief is dat we dankzij dit contract een samenwerking starten met een bouwconcern dat ook elders nog op ons beroep kan doen." Aan deze commerciële deal zijn negen maanden van onderhandelingen vooraf gegaan via Lapauws saleskantoor in Dubai. De zestig industriële wasmachines moeten voor het einde van dit jaar geleverd worden.

Lapauw International is goed voor een geconsolideerde jaaromzet van 20 miljoen euro en heeft al machines geleverd in meer dan honderd landen. Het met succes afgeronde Saoedisch contract heeft een tegenwaarde van 3 miljoen euro (of 4 miljoen dollar) en is dus in één klap goed voor één zesderde van de jaaromzet. "Ons uitgebreid referentieboek -met onder meer leveringen in het 6-sterrenhotel Burj El Arab en Burj El Khalifa, de grootste toren in het Midden-Oosten en beide in Dubai- en de superieure technologie van onze industriële wasmachines hebben het verschil gemaakt," zegt D'heygere. "De internationale concurrentie was nochtans niet mals. In feite komt het hier op neer: De koper koos duidelijk voor de hoogstaande kwaliteit van onze industriële wasmachines en was dus blijkbaar bereid daarvoor de prijs te betalen."

Lapauw International was een familiebedrijf (1945) dat in de derde generatie werd verkocht aan Philippe D'heygere (ex-Stow international). Van de "mooie slaapster" die Lapauw was, probeert hij een wakkere strijdvaardige krijger te maken, niet zonder succes. D'heygere zet in op innovatie maar ook op een sterk internationaal management. Lapauw International heeft de technologie in huis en profileert zich tevens als "Top Quality Development and Production Unit" waar om en bij de honderd mensen aan de slag zijn.

BRON Lapauw International