Letter of Intent getekend voor de verkoop van de wals- en extrusiebedrijven van de Aluminium divisie van Corus aan Aleris International Inc. voor EUR826m (GBP570m)

16 Maa, 2006, 08:02 GMT Van Corus Group plc

LONDEN, March 16 /PRNewswire/ -- Corus Group plc (Corus) en Aleris International Inc. (Aleris) hebben vandaag aangekondigd dat ze een Letter of Intent hebben getekend voor de voorgestelde verkoop van de downstream wals- en extrusiebedrijven van Corus aan Aleris, voor een brutobedrag van EUR826m (GBP570m).

De beoogde transactie omvat ook de aandelenbelangen die Corus heeft in zijn Canadese en Chinese joint ventures. De aluminiumsmelters van Corus blijven binnen Corus en zullen op grond van een langdurig contract aan Aleris blijven leveren. Corus en Aleris zullen ook een overeenkomst aangaan voor onderzoek, ontwikkeling en diensten op het gebied van technologie.

De interne overleg- en adviesfase met betrekking tot de transactie is begonnen. Indien dit tot een succesvol einde wordt gebracht, zal een koop-verkoopovereenkomst worden afgesloten. De beoogde verkoop vereist externe reglementaire goedkeuring.

De netto-verkoopopbrengsten, na aftrek van pensioenverplichtingen maar exclusief minderheidsbelangen en nettoschulden, bedragen ongeveer EUR 728 miljoen (GBP 502 miljoen). Deze opbrengsten zullen worden gebruikt om zowel de balanspositie van de Groep verder te verstevigen als de staalactiviteiten te ontwikkelen.

Philippe Varin, Chief Executive van Corus, over deze transactie: "De voorgestelde verkoop van de downstream aluminiumactiviteiten aan Aleris verzekert een sterke toekomst voor de divisie Aluminium, is financieel interessant voor Corus en vormt een belangrijke stap in de strategie van de Groep."

Gerhard Buddenbaum, Divisiedirecteur Aluminium, zegt: "Dit is goed nieuws voor onze werknemers en klanten. De twee ondernemingen sluiten goed op elkaar aan en delen dezelfde strategische visie."

ABN AMRO en Credit-Suisse treden in deze transactie op als adviseur van Corus.

Opmerkingen

1. Een wisselkoers van EUR 1,45 is in deze aankondiging gebruikt bij wijze van illustratie.

Corus Group Plc (LSE/AEX: CS; NYSE: CGA) is een van de grootste metaalproducenten ter wereld met een jaaromzet van meer dan GBP 10 miljard en grote productiefaciliteiten in de UK, Nederland, Duitsland, Frankrijk, Noorwegen en België. De vier divisies van Corus, te weten Strip Products, Long Products, Distribution & Building Systems en Aluminium, bieden wereldwijd innovatieve oplossingen aan de sectoren constructie, automotive, rail, algemene techniek en verpakkingen. Corus heeft 47.300 werknemers in meer dan 40 landen en verkoopkantoren en servicecentra wereldwijd. Corus staat voor kwaliteit en kracht door een combinatie van internationale expertise en plaatselijke dienstverlening aan de klant.

Aleris International Inc. is een grote Noord-Amerikaanse producent van gewalst-aluminium producten en is wereldleider in aluminiumrecycling en de productie van specifieke legeringen. Aleris is tevens een vooraanstaand producent van waardetoevoegende zinkproducten waaronder zinkoxide, zinkstof en zinkmetaal. De onderneming, met hoofdkantoor in Beachwood, Ohio, een voorstad van Cleveland, heeft 42 productiefaciliteiten in de Verenigde Staten, Brazilë, Duitsland, Mexico en Wales, en heeft ongeveer 4.200 werknemers in dienst. Meer informatie over Aleris kunt u vinden op de website op www.Aleris.com.

Aan deze uit het Engels vertaalde informatie kunnen geen rechten worden ontleend.

BRON Corus Group plc