Level 3 verwerft Servecast

12 Jul, 2007, 00:35 BST Van Level 3 Communications, Inc.

DUBLIN, Ierland, July 11 /PRNewswire/ --

- Onderneming breidt portfolio uit met videomanagement en streamingsdiensten om formattering en levering van content aan het internet te kunnen doen

Level 3 Communications, Inc. (Nasdaq: LVLT) kondigde vandaag aan dat zijn werkzame dochteronderneming Servecast Limited, een in Dublin gevestigde leverancier van live en op aanvraag videomanagement en streamingsdiensten voor breedband en mobile platforms, heeft aangekocht. Level 3 heeft ongeveer 33 miljoen Euro, wat overeenkomt met ongeveer 45 miljoen USD, cash betaald om de aankoop af te ronden.

Servecast, dat in 1998 is opgericht, levert waardevolle publicatie- en distributiegereedschappen voor houders van videorechten, om hun digitale bezit in geld om te zetten. Deze gereedschappen maken het voor klanten mogelijk om online audio- en videocontent te managen, te beschermen, te leveren en te traceren. Servecast levert een gemakkelijk te gebruiken platform dat multiple stream rates, verschillende talen, valuta en formaten ondersteunt, waaronder Adobe Flash(TM), Real Player(TM), Windows Media Player(TM) en Apple QuickTime(TM). Servecasts mogelijkheden zijn speciaal ontwikkelt voor gemakkelijke adaptatie van opkomende video formaten en andere technologie, die content levert.

"Servecasts video- en rechtenmanagement platform complementeren, in combinatie met zijn streamingsdiensten, Level 3's bestaande portfolio van leveringsmogelijkheden van content", aldus Brady Rafuse, president van Level 3's Content Marketing Groep en Europese Marketing Groep. "De toevoeging van deze diensten versnelt de door ons geplande ontwikkeling van deze technologie. Deze mogelijkheden maken het ons mogelijk om online video content in verschillende formaten te beheren en te distribueren en tegemoet te komen aan de als maar toenemende vraag naar hoge kwaliteit video via internet."

"We zijn bijzonder verheugd om ons bij Level 3 te voegen", aldus Darach Deehan, algemeen directeur van Servecast. "Wij geloven dat Level 3's grootte en capaciteiten in Europa en Noord-Amerika onze klanten een belangrijke mogelijkheid zullen bieden om nieuwe markten aan te boren."

"We hebben alle vertrouwen in ons vermogen om Servecasts klanten blijvend van hoge kwaliteit diensten te voorzien, als we deze sleutelmogelijkheden in onze portfolio inpassen en tevens de beschikbaarheid van deze diensten in nieuwe markten in Europa en Noord-Amerika weten uit te breiden", aldus Rafuse. "Dit is een strategische aankoop, waarvoor we niet het type fysieke integratie nodig hebben, die nodig was bij onze grotere, eerder aangekondigde metro en backbone transacties."

Level 3 behoudt Servecasts hoofdkwartier en uitzendoperaties in het centrum van Dublin, terwijl zijn data centra in Londen en Amsterdam blijven. Servecasts bestaande streaming server sites in Europa en Noord-Amerika zullen ook ingepast worden in Level 3's Content Delivery Network.

Servecast had in 2006 een omzet van ongeveer 5 miljoen USD. IBI Corporate Finance heeft Servecast bij de transactie geadviseerd.

Over Level 3 Communications

Level 3 Communications, Inc. (Nasdaq: LVLT) is een internationale communicatie onderneming, die één van 's werelds grootste Internet backbone netwerken beheert, die meer dan 175 metro markten in 16 verschillende landen verbindt. De onderneming levert een veelomvattend dienstenpakket aan een breed scala aan klanten in de groothandel, ondernemingen en content klanten: Internet Protocol (IP) diensten, breedbandtransport- en infrastructuurdiensten, collocatiediensten, voice en voice over IP diensten, levering van content en media distributiediensten. Deze diensten leveren de bouwstenen die de klanten van Level 3 in staat stellen aan de groeiende behoefte aan geavanceerde communicatie oplossingen te voldoen. De website van de onderneming is: http://www.level3.com.

"Level 3 Communications", "Level 3" en het Level 3 Communications logo zijn geregistreerde handelsmerken van Level 3 Communications, LLC. in de Verenigde Staten en/of andere landen. Elk ander genoemd product, dienst of bedrijfsnaam kunnen handelsmerken van hun respectievelijk eigenaars zijn. Level 3 diensten worden geleverd door dochterondernemingen waarvan Level 3 Communications, Inc. volledig eigenaar is.

Op de toekomst gerichte verklaring

Sommige van de in dit persbericht gedane verklaringen zijn op de toekomst gericht. Deze op de toekomst gerichte verklaringen zijn geen garantie voor prestaties en zijn onderhevig aan onzekerheden en ander factoren, waarvan velen buiten onze controle vallen. De werkelijke resultaten kunnen aanzienlijk verschillen van de verwachtingen in de op de toekomst gerichte verklaringen. De meeste belangrijke factoren die Level 3 zouden kunnen verhinderen de hier neergeschreven doelen te bereiken, zijn o.a., maar niet gelimiteerd tot, het vermogen van de onderneming om: acquisities met succes te integreren; het volume van verkeer op het Level 3 netwerk te vergroten; het intellectuele eigendom en de bijbehorende eigendomsrechten te verdedigen; nieuwe producten en diensten te ontwikkelen die aan de vraag van de klant voldoen en die acceptabele marges genereren; met succes nieuwe technologieën en informatiesystemen commercieel testen, die nieuwe producten en diensten ondersteunen; gekwalificeerde managers en ander personeel aan te trekken en te behouden; en te voldoen aan alle voorwaarden en condities van schuldverplichtingen. Meer informatie over deze en andere belangrijke factoren kan worden gevonden in de betreffende documenten die Level 3 bij de Securities and Exchange Commission heeft gedeponeerd. De uitlatingen die in dit persbericht zijn gedaan moeten in het licht van deze belangrijke factoren worden beoordeeld.

Website: http://www.level3.com

BRON Level 3 Communications, Inc.