Lewtan onthult nieuw product

21 Mei, 2009, 08:00 BST Van Lewtan Technologies, Inc.

WALTHAM, Massachusetts, May 21 /PRNewswire/ --

- ABSNet Loan biedt prestatiecijfers voor Amerikaanse MBS-transacties

Lewtan Technologies, Inc., leverancier van ABSNet, de meest vooraanstaande bron van toezichtgegevens, analysegegevens en materiaal voor de internationale securisatiebranche heeft vandaag de onthulling bekendgemaakt van een nieuw product: ABSNet Loan. ABSNet Loan biedt waardevolle prestatiestatistieken en voorspellende variabelen met betrekking tot hypotheken en Home Equity-leningen die worden gebruikt ter ondersteuning van MBS- en Home Equity-transacties in de VS die niet door een agency worden uitgevoerd.

"Ons besluit om ABSNet Loan op te zetten was een reactie op overweldigende vraag vanuit de markt," aldus Ned Myers, Chief Marketing Officer van Lewtan. "De voortdurende verslechtering van leningen die de gewaarborgde non-agency pools ondersteunen maakt het noodzakelijk het kredietrisico van alle leningen afzonderlijk te beoordelen. Mede gelet op het huidige gebrek aan consistente, genormaliseerde, actuele en transparante gegevens die anders wel op de markt beschikbaar zijn, vormt ABSNet Loan een logische aanvulling op de toonaangevende hulpmiddelen voor toezichtgegevens en analyse van Lewtan. We hebben gemerkt dat beleggers tijdens deze kredietdaling krampachtiger vasthouden aan de kredietanalyse van hun bezittingen. Als gevolg hiervan bestond al een tijd lang behoefte aan de extra transparantie die wordt geboden door ABSNet Loan."

ABSNet Loan is beschikbaar in twee verschillende vormen: via direct-download of via een flexibele online webtoepassing. De informatie wordt voortdurend actueel gehouden en wordt onderworpen aan grondige normalisatiebewerkingen en kwaliteitscontroles. Lewtan vult de algemeen beschikbare gegevens aan met eigen gegevens. Hierdoor kan een duidelijker beeld worden gegeven van de risico's die mogelijk zijn verbonden aan een lening.

ABSNet Loan is momenteel beschikbaar in bètavorm en gaat officieel van start in juni 2009. Voor meer informatie kunt u terecht op www.lewtan.com.

Over Lewtan Technologies

Vanuit haar kantoren in Noord-Amerika en Europa biedt Lewtan Technologies, Inc. een breed assortiment van op inhoud en technologie gebaseerde oplossingen aan ten behoeve van leden van de internationale activasecurisatiebranche, met inbegrip van emittenten, beleggers, leden van het garantiesyndicaat, servicers, credit enhancers en beoordelingsbureaus - bij elkaar meer dan 400 instellingen wereldwijd. Het bedrijf heeft tweemaal het predicaat Global Technology Provider of the Year ontvangen van International Securitisation Report, en het heeft de Innovation Award en eervolle vermeldingen voor klantenservice en het beste toezichtsmedium ontvangen in het kader van de Securitisation Review & Survey Technology Awards 2007 van Money Market.

BRON Lewtan Technologies, Inc.