Linksys breidt Draadloos Access Point aanbod voor kleine bedrijven UIT

27 Feb, 2008, 13:08 GMT Van Linksys

AMSTERDAM, Nederland, February 27 /PRNewswire/ --

- Linksys introduceert Business Series access point in stijlvolle metalen behuizing met Power-over-Ethernet en Quality of Service ondersteuning

Linksys, a Division of Cisco, en toonaangevend leverancier op het gebied van VoIP, wireless en netwerkproducten voor consumenten en kleinzakelijke omgevingen, heeft vandaag het Wireless-G Access Point met Power-over-Ethernet (WAP2000) voor bedrijfsnetwerken aangekondigd. De WAP2000 is een ideale oplossing voor bedrijven die hun bestaande bekabelde netwerken willen uitbreiden, nieuwe draadloze netwerken voor hun medewerkers willen installeren of internettoegang aan bezoekers willen aanbieden.

De Linksys WAP2000 is ontworpen om kleine bedrijven een betaalbare oplossing boordevol functionaliteit te bieden voor meer netwerkfunctionaliteit en een groter bereik. De WAP2000 is uitgerust met de RangeBooster technologie die verbeterde prestaties, een beter bereik en een hogere snelheid biedt. Deze technologie is ontworpen om bedrijven de mogelijkheid te geven de omvang van hun netwerk effectief te verdubbelen en de prestaties significant(1) te verbeteren. Dankzij de combinatie van RangeBooster technologie met de geïntegreerde Quality of Service functionaliteit, 802.11F-roaming en automatische kanaalselectie, is de Linksys WAP2000 gebouwd om de implementatie van VoIP- en videotoepassingen in het netwerk mogelijk te maken.

De WAP2000 is Linksys One Ready en wordt geleverd in een stijlvolle metalen behuizing die alleen met Linksys Business Series producten kan worden geïdentificeerd. De WAP2000 wordt geleverd met afneembare antennes en kan vrijwel overal worden geplaatst met behulp van een standaard stroomadapter, een Power-over-Ethernet switch of een PoE-injector.

"Kleine bedrijven hebben vandaag de dag heel wat keuzemogelijkheden, maar het veel gehoorde bericht van onze klanten luidt dat zij op zoek zijn naar kwaliteitsproducten met een goede prijskwaliteit verhouding", aldus Jens Demmer, Senior Product Manager van de Linksys Connected Office Business Organization. "De Linksys WAP2000 is een elegante oplossing boordevol functionaliteit om het draadloze netwerk van een organisatie uit te breiden. Daarbij wordt de investering beschermd met het Linksys to Cisco Trade-up Program."

De WAP2000 werd ontworpen met aandacht voor geavanceerde beveiligingsfuncties, inclusief Wi-Fi Protected Access(TM) (WPA2 Enterprise), Radius verificatie, HTTPS voor een veilige uitwisseling van gegevens, MAC-adresfiltering en de nieuwste standaarden voor gegevenscodering. Bovendien omvat het apparaat de mogelijkheid om meerdere draadloze netwerken te creëren (BSSID's) die kunnen helpen een veiliger bedrijfsnetwerk en een apart netwerk met toegang voor gastgebruikers te creëren. Het bedrijfsnetwerk en het netwerk voor gastgebruikers, alsook het verkeer van afdelingen, kunnen met de geïntegreerde ondersteuning voor VLAN's (802.1q) van elkaar worden gescheiden.

Cisco Trade-Up Program

Met de introductie van de WAP2000 biedt Linksys ondernemers het best mogelijke ecosysteem voor netwerken met investeringsbescherming van het Linksys to Cisco Trade-Up Program: met dit programma kunnen ondernemers garanderen dat hun bedrijfsnetwerk altijd aan de groei van de onderneming zal voldoen dankzij een overstap mogelijkheid van de Linksys Business Series naar Cisco oplossingen voor kleine bedrijven.

Prijs en beschikbaarheid

The WAP2000 is verkrijgbaar voor een adviesverkoopprijs van circa EUR159,- inclusief BTW.

Over Linksys

Linksys, a Division of Cisco, (NASDAQ: CSCO), is opgericht in 1988 en toonaangevend leverancier op het gebied van Voice, wireless en Ethernet netwerkapparatuur voor consumenten, SOHO en de kleinzakelijke markt. Linksys streeft ernaar netwerken eenvoudig en betaalbaar te maken voor haar klanten door het aanbieden van innovatieve, bekroonde producten die naadloos integreren met diverse apparaten en applicaties. Linksys biedt haar klanten prijswinnende productondersteuning. Voor meer informatie, bezoek www.linksys.com/nl.

1) Equivalent RangeBooster technology tested with comparable
       products resulted in up to twice the range, reduced dead spots, and up
       to 35% more throughput than standard 802.11g technology. The maximum
       performance for wireless is derived from IEEE Standard 802.11
       specifications. Actual performance can vary, including lower wireless
       network capacity, data throughput rate, range and coverage.
       Performance depends on many factors, conditions and variables,
       including distance from the access point, volume of network traffic,
       building materials and construction, operating system used, mix of
       wireless products used, interference and other adverse conditions.

Linksys is a registered trademark or trademark of Cisco Systems, Inc. and/or its affiliates in the U.S. and certain other countries. Other brands and products are trademarks or registered trademarks of their respective holders. Copyright (c) 2008 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.

Web site: http://www.linksys.com

BRON Linksys