Linksys Breidt Op Sip Gebaseerde Ip Telefoon Assortiment Uit Voor Kleine Bedrijven

22 Jun, 2007, 12:24 BST Van Linksys

AMSTERDAM, June 22 /PRNewswire/ --

Linksys(R), een divisie van Cisco Systems, Inc. en toonaangevend leverancier op het gebied van voice, wireless en netwerkapparatuur voor consumenten en kleinzakelijke omgevingen, heeft vandaag de beschikbaarheid van twee nieuwe producten in de Linksys Voice System (LVS) Business Series productlijn aangekondigd: de Linksys 6-lijns IP Desktop Phone met kleurenscherm (SPA962) en de Linksys Attendant Console (SPA932).

"Voice protocollen op kantoor en thuis convergeren en service providers beginnen met de implementatie van op SIP gebaseerde Voice over IP-oplossingen", zei David John Kelly, Linksys Sales Director EMEA. "Onze oplossingen zijn getest om de interoperabiliteit te maximaliseren met apparatuur van andere toonaangevende Voice over IP-infrastructuur leveranciers, zodat service providers hun klanten competitieve diensten met tal van mogelijkheden kunnen bieden."

6-lijns IP Desktop Phone met kleurenscherm (SPA962)

De SPA962 is de zesde IP-telefoon in de LVS-productlijn en is uitgerust
met diverse functies, waaronder:

-- 6 actieve lijnen/accounts die onafhankelijk kunnen worden
       geprogrammeerd
    -- Configureerbaar, 4-inch, 320 X 240 LCD-kleurenscherm
    -- Switch met twee Ethernet poorten en Power-over-Ethernet
       ondersteuning
    -- Op standaarden gebaseerde beveiliging

De SPA962 maakt gebruik van dezelfde toonaangevende beheerfuncties als andere Voice over IP-producten van Linksys, biedt een open interface en kan tijd en geld besparen door de eenvoudige integratie in bestaande netwerken. Uiterst veilige configuratie en ondersteuning op afstand functionaliteiten maken dit product ideaal voor implementaties van elke omvang. Dankzij de ingebouwde 2-poort switch met Power-over-Ethernet ondersteuning hoeft de bestaande infrastructuur waarschijnlijk niet te worden aangepast.

Linksys Voice System IP-telefoons:

Model         Ethernet       Aantal           Scherm
                  poorten        toestellen
    SPA901        1              1                Geen
    SPA921        1              1                Grafisch met hoge resolutie
    SPA922        2 (1 met PoE)  1                Grafisch met hoge resolutie
    SPA941        1              2, uitbreidbaar  Grafisch met hoge resolutie
                                 tot 4
    SPA942        2 (1 met PoE)  2, uitbreidbaar  Grafisch met hoge resolutie
                                 tot 4
    Nieuw! SPA962 2 (2 met PoE)  6                Kleuren met hoge resolutie

Attendant Console met 32 toetsen (SPA932)

De Linksys Attendant Console met 32 toetsen (ook wel side car genoemd) voor de SPA962 IP-telefoon is een ideale oplossing voor zakelijke gebruikers die het behandelen van inkomende oproepen willen vereenvoudigen. Oproepen kunnen met de Attendant Console doorverbonden worden naar de juiste persoon en ook de status van de lijnen kan gecontroleerd worden vanaf een centrale locatie.

De SPA932 Attendant Console kan eenvoudig worden aangesloten op de SPA962 IP-telefoon en biedt 32 programmeerbare snelkeuze of DSS-toetsen (direct station select). Elke toets geeft met een lampje de status van de lijn aan (inactief, beltoon, in gesprek of niet in gebruik). Inkomende oproepen kunnen direct worden doorverbonden naar de juiste locatie met slechts één druk op de toets die aan het toestel op de SPA932 is toegewezen. Er kunnen maximaal twee Attendant Consoles tegelijk worden gebruikt, met in totaal 64 toetsen.

Prijs en verkrijgbaarheid

De Linksys IP Desktop Phone (SPA962) en Attendant Console (SPA932) zijn beschikbaar via het partner- en distributienetwerk van Linksys voor een adviesverkoopprijs van respectievelijk EUR 259,- en EUR 75,-.

Over Linksys

Linksys, een divisie van Cisco Systems, Inc. (NASDAQ: CSCO), werd opgericht in 1988 en is erkend leider op het gebied van Voice, wireless en Ethernet netwerkapparatuur voor consumenten, SOHO en de kleinzakelijke markt. Linksys streeft ernaar netwerken eenvoudig en betaalbaar te maken voor haar klanten door het aanbieden van innovatieve, bekroonde producten die naadloos integreren met diverse apparaten en applicaties. Linksys biedt haar klanten prijswinnende productondersteuning. Voor meer informatie, bezoek www.linksys.com/nl

Linksys is a registered trademark or trademark of Cisco Systems, Inc. and/or its affiliates in the U.S. and certain other countries. Other brands and products are trademarks or registered trademarks of their respective holders. Copyright (c) 2007 Cisco Systems, Inc. All rights reserved.

Web site: http://www.linksys.com

BRON Linksys