Magnitogorsk IJzer- en Staalwerken opent fototentoonstelling "Stalen Hart van Rusland" in Brussel

18 Sep, 2013, 13:00 BST Van Magnitogorsk Iron and Steel Works (MMK)

BRUSSEL, September 18, 2013 /PRNewswire/ --

Een fototentoonstelling gewijd aan de Magnitogorsk IJzer- en Staalwerken (MMK ) opende op 17 september in het Russische Centrum voor Wetenschap en Cultuur in Brussel.

De tentoonstelling geeft het dagelijks leven rond de Magnitogorsk Staalwerken weer. Tegenwoordig is het bedrijf een modern, high-tech metallurgische complex dat erop gericht is om aan de vraag naar ferro-metalen voor de export en de binnenlandse markt te voldoen. Het omvangrijke investeringsprogramma van MMK in de afgelopen tien jaar heeft geleid tot de wedergeboorte van deze metallurgische reus.

"De geschiedenis van de fabriek in Magnitogorsk, die zich over meer dan 80 jaar uitstrekt, weerspiegelt de geschiedenis van heel Rusland in de vorige eeuw, met een rijkdom aan bekende namen en grote gebeurtenissen. Tegenwoordig is de fabriek een van de meest up-to-date metallurgische productie-installaties ter wereld, en maken we gebruik van de allernieuwste geavanceerde technologieën," aldus de vice-president van MMK, Vladimir Ruga, in zijn openingstoespraak". MMK voert een investeringprogramma door om ook op de lange termijn te kunnen voldoen aan de vraag en de vergroting van productievolumes van producten met hoge toegevoegde waarde (high-value-added products, ofwel HVA). Tussen 1997 en 2012 steeg de productie van MMK van ruwstaal en afgewerkte producten met een factor van meer dan 1,6. De totale investering van de groep in technische verbeteringen bedroeg in de afgelopen 12 jaar ​​USD 8,8 miljard".

MMK (Fitch: BB+, Moody's: Ba3 ) is een van de grootste staalproducenten ter wereld en de leidende onderneming voor ferro-metalen in Rusland. In Rusland bezit het bedrijf een groot, volledig geïntegreerd staalproductiecomplex dat de hele productieketen omvat, van de verwerking van ijzererts tot de productie van gewalst staal. Het brede assortiment dat MMK biedt, wordt gedomineerd door HVA-producten. De groep is een van de bedrijven in de top 40 van de World Steel Association. In 2012 produceerde de MMK-Groep 13 miljoen ton ruw staal en 11,9 miljoen ton eindproducten. De MMK-Groep had een omzet van USD 9,328 miljard in 2012, met een EBITDA van USD 1,356 miljard.

De fototentoonstelling die loopt van 17-29 september wordt ondersteund door de Ambassade en de Handelsmissie van de Russische Federatie voor het Koninkrijk België en de Belgisch- Luxemburgse Kamer van Koophandel voor Rusland en Wit-Rusland.

BRON Magnitogorsk Iron and Steel Works (MMK)