MarkMonitor verzekert zich van 12 miljoen dollar financiering en benoemt nieuw bestuurslid

11 Mei, 2006, 18:16 BST Van MarkMonitor

SAN FRANCISCO en LONDEN, May 11 /PRNewswire/ --

- Eis Global 2000 voor online identiteitsbescherming in de VS en in het buitenland leidt tot investering en uitbreiding

MarkMonitor (R), marktleider in online identiteitsbescherming voor het bedrijfsleven, maakte vandaag bekend dat zij onder leiding van Cargill Ventures 12 miljoen dollar heeft ontvangen in de vorm van venture capital. Deze financieringsronde zal gebruikt worden om de ontwikkeling te versnellen van MarkMonitor's toonaangevende pakket aan oplossingen voor de bescherming van bedrijven en hun klanten tegen online fraude en andere vormen van oplichterij. Naast Cargill namen tevens de institutionele investeerders Focus Ventures, Foundation Capital en Institutional Venture Partners deel aan deze ronde.Voortvloeiend uit deze financiering zal Monica Morse, managing director bij Cargill Ventures, plaats nemen in de raad van bestuur van MarkMonitor.

"MarkMonitor's expertise, technologische innovatie en positie als marktleider maakt het bedrijf uitstekend geschikt om de producten van Global 2000 te beschermen tegen de snel toenemende en geavanceerde dreigingen die gericht zijn tegen hun online bedrijfsidentiteiten en intellectuele eigendommen", zei Monica Morse, managing director bij Cargill Ventures. "De snelle adoptie van MarkMonitor's huidige oplossingen voor merkbescherming, kanaal monitoring en fraudepreventie tonen aan dat er vraag is naar online diensten die de bedrijven helpen te vrijwaren tegen de vele zichtbare risico's en bedreigingen".

MarkMonitor bedient wereldwijd meer dan 250 grote bedrijven, met inbegrip van 41 uit de Global Fortune 100, en levert een uitgebreid pakket aan oplossingen voor het beheer van de bedrijfsidentiteit dat de klanten een holistisch beeld geeft van frauduleuze activiteiten en de kwetsbaarheid van hun merkaandeel.

"Aangezien er steeds meer merken worden gegijzeld met de bedoeling die illegaal via het internet te exploiteren, bekend als cybercrime, moeten de bedrijven end-to-end strategieën ontwikkelen die hen in staat stellen hun handelsnamen, inkomsten en klanten te beschermen tegen een hele reeks nieuwe online identiteitsgerelateerde bedreigingen", zei Mark Shull, CEO van MarkMonitor. "Deze financiering zal een blijvende innovatie en een globale expansie ondersteunen en zal het bedrijf vooraan plaatsen bij de groeiende vraag naar oplossingen voor het online beheer van de bedrijfsidentiteit.

Over Cargill Ventures

Cargill Ventures investeert in startende bedrijven in de technologiebranche die zich wereldwijd bezighouden met het verbeteren van zakelijke processen, groei en innovatie in de voor Cargill relevante sectoren. Cargill Ventures heeft kantoren in San Mateo, California en Minneapolis en is een dochteronderneming van Cargill Inc., www.cargill.com, een internationale leverancier van voedsel-, landbouw- en risicomanagement producten en diensten. Het bedrijf heeft 142.000 werknemers verspreid over 61 landen en gebruikt haar kennis en ervaring om in samenwerking met de klanten een goed resultaat te behalen. Meer informatie betreffende Cargill Ventures kunt u vinden op: www.cargillventures.com .

Over Focus Ventures

Focus Ventures is de toonaangevende venture capital firma die investeert in opkomende marktleiders in de software-, halfgeleider- en communicatiesector. Sinds haar eerste kapitaalbelegging in oktober1997 en Focus Ventures II in december 1999, beheert de firma thans 570 miljoen dollar. Focus Ventures biedt haar portfoliobedrijven toegang tot toppartners in Azië en een uitgebreid netwerk van hulpmiddelen die specifiek zijn gericht op een explosieve inkomstengroei via klantenintroducties en door het opzetten van distributiekanalen en joint ventures en het maken van wettelijke afspraken. Focus Ventures heeft sinds haar oprichting geïnvesteerd in 86 bedrijven en heeft 20 IPO's (beursintroducties) gehad en zeven acquisities van beursgenoteerde bedrijven. Een aantal van de portfoliobedrijven die naar de beurs zijn gegaan: Active Software, Agile Software, Alteon WebSystems, BroadBase Software, Chordiant Software, Commerce One, Copper Mountain Networks, Corio, CoSine Communications, Interwoven, Loudcloud, Niku, Pixelworks en Verisity. Voor meer informatie, kijk op www.focusventures.com .

Over Foundation Capital

Het in 1995 opgerichte Foundation Capital is een venture capital firma die zich heeft toegelegd op het ondersteunen van ondernemers en hun bedrijven die zich richten op innovatieve mogelijkheden in telecommunicatie en netwerken; infrastructuur van het internet en enterprise software en on demand services. Foundation Capital heeft in het totaal meer dan 1.6 miljoen dollar in startende ondernemingen geïnvesteerd. Voor meer informatie, kijk op www.foundationcapital.com .

Over Institutional Venture Partners

Met meer dan 1,6 miljard dollar aan geïnvesteerd kapitaal is Institutional Venture Partners (IVP) één van de grootste venture capital firma's in de Verenigde Staten. Sinds de oprichting in 1980 heeft IVP in meer dan 200 particuliere bedrijven geïnvesteerd, waarvan er meer dan 80 de gang naar de beurs hebben gemaakt. De beherende vennoten hebben meer dan 100 jaar ervaring in venture capital belangen. IVP is momenteel bezig te investeren in IVP XI, een fonds van 300 miljoen dollar dat zich richt op uitbreidingsinvesteringen in de snel groeiende wereld van de informatietechnologie. IVP heeft kantoren in Menlo Park en San Francisco, CA. Voor meer informatie, kijk op www.ivp.com .

Over MarkMonitor

MarkMonitor is wereldleider in het leveren van uitgebreide diensten op het gebied van online bescherming voor bedrijven, gericht op het veiliger maken van het internet voor het bedrijfsleven. Het in MarkMonitor geïntegreerde merk- en fraudeplatform biedt een volledig managementpakket, met inbegrip van een snel waarschuwingssysteem dat misbruik direct signaleert, onderzoek pleegt en reageert op een snel groeiende lijst van op identiteit gebaseerde online veiligheidsproblemen waarmee het bedrijfsleven vandaag de dag te maken heeft. Deze oplossingen worden mogelijk gemaakt door een uitgebreid merk en fraude opsporingsnetwerk dat zoekt naar ongepast of frauduleus gebruik van een bedrijfsnaam of een identiteit waar dan ook op het internet, met inbegrip van websites, zoekmachines, belangrijke e-mail systemen, domeinnaam systemen, registers, prikborden, blogs, chat rooms en verkoopsites. Voor meer informatie over MarkMonitor, kijk op: www.markmonitor.com

Website: http://www.cargillventures.com
    Website: http://www.focusventures.com