MasterCard brengt betalingstechnologie naar de toekomst met de lancering van M/Chip(TM) Advance

18 Nov, 2009, 02:50 GMT Van MasterCard Worldwide

PURCHASE, New York, November 18 /PRNewswire/ --

- Chip vernieuwing ontsluit potentieel voor ongeëvenaarde integratie om de waarde en ervaring van betalingsprogramma's overal in de industrie te verbeteren

MasterCard heeft vandaag aangekondigd dat de M/Chip(TM) Advance beschikbaar is. Dit krachtige betalingsplatform brengt traditionele debit-, krediet- en vooraf betaalde chipkaarten een stapje verder door betalingsfunctionaliteit te verbeteren, het gebruik van contactloze toepassingen makkelijker te maken en de informatie die nodig is voor zakelijke toepassingen als transit en loyaliteit te integreren. Het resultaat: de mogelijkheid om flexibele, multifunctionele betaalmogelijkheden aan de consumenten te presenteren op één betaalkaart.

De MasterCard M/Chip Advance is voortgekomen uit het zich bewezen hebbende M/Chip platform en voldoet aan nieuwe en spannende behoeften die geïdentificeerd zijn door klanten van financiële instellingen en andere industriepartners. Zijn compatibiliteit met de huidige M/Chip en EMV technologie geeft uitgevers van kaarten de mogelijkheid om de bestaande infrastructuur en investeringen te gebruiken om zowel hun merknaam als opkomende zakelijke activiteiten uit te bouwen. Met het inbrengen van MasterCard(R) PayPass(TM) consolideert de M/Chip Advance ook contact en contactloze platforms, wat kostenbesparingen en gebruiksefficiëntie betekent voor uitgevers, verkopers en andere industriepartners.

"Het veel verbeterde MasterCard M/Chip Advance platform brengt een nieuwe dynamiek aan betalingen en geeft uitgevers, kopers en verkopers alles wat zij nodig hebben om makkelijk verhoogde klantenwaarde te bieden vanuit hun op chip gebaseerde programma's", zei Joshua Peirez, Hoofd van vernieuwende platforms, MasterCard Worldwide. "De M/Chip Advance is een oplossing die een concurrerend stapje geeft voor het vergroten van marktaandeel en industriemerken een duwtje in de rug geeft in een tijd dat kosteneffectieve vernieuwing van vitaal belang is voor winstgevende groei."

Peirez voegde daaraan toe: "Dit nieuwe product van MasterCard is weer eens een voorbeeld van zijn toewijding aan het vormen van de toekomst voor betalingen, iets wat het hart vormt van de handel."

De voordelen van M/Chip Advance voor uitgevers zijn onder meer:

- Een potentieel voor grotere omzet en winst door het optimaliseren en
      uitbreiden van het gebruik van kaarten, het mogelijk maken van betere
      segmentatie en het bieden van een opening naar nieuwe markten en
      omzetstromen.
    - Kostenefficiënte invoering door gebruik te maken van bestaande
      infrastructuur en consolidatiediensten op één enkel platform.
    - Een mogelijkheid voor het promoten van een merk, door het verbeteren
      van de beveiliging en de betalingservaring van de kaarthouder en
      kaarthouders met producten op het scherp van de snede.

Programma leiderschap MasterCard Chip

MasterCard heeft uitgebreide wereldwijde ervaring in het plannen en invoeren van chipprogramma's overal in de wereld. Het kan organisaties helpen hun zakelijke kansen te identificeren, analyseren en ontwikkelen en het bedrijf kan een koers uitzetten voor de integratie van chips en een strategie voor het gebruik ervan die precies bij hen past.

MasterCard heeft een aantal toepassingen met toegevoegde waarde ontwikkeld die de betalingsbeveiliging geleverd door de MasterCard M/Chip, zijn onderliggende chip platform, verder uitbreiden. De MasterCard OneSmart serie toepassingen wordt volledig ondersteund door M/Chip Advance en gebruikt de karakteristieken van de M/Chip optimaal. Klanten van MasterCard kunnen hierdoor zakelijke oplossingen met toegevoegde waarde gebruiken die de ervaring van hun kaarthouders snel en makkelijk verbetert. MasterCard brengt betalingstechnologie voor de chip naar de toekomst van de industrie met de lancering van M/Chip Advance.

Over MasterCard Worldwide

MasterCard Worldwide stimuleert wereldwijde handel door een economische verbinding aan te bieden, die van kritisch belang is, tussen financiële instellingen, bedrijven, kaarthouders en handelaren overal in de wereld. MasterCard is een concessionaris, verwerker en adviseur en ontwikkelt en verkoopt betaaloplossingen, verwerkt ongeveer 21 miljard transacties per jaar en biedt analyses en consultingdiensten die voorop lopen in de industrie aan klanten van financiële instellingen en handelaren. Aangedreven door het MasterCard Worldwide netwerk en door zijn familie van merken, inclusief MasterCard(R), Maestro(R) en Cirrus(R), bedient MasterCard consumenten en bedrijven in meer dan 210 landen en territoria. Meer informatie is te vinden op www.mastercard.com.

Contactpersonen:
    Erica Harvill, MasterCard Worldwide, +1-914-249-6848,