MasterCard Incorporated maakt financiële resultaten over het derde kwartaal bekend

03 Nov, 2006, 15:16 GMT Van MasterCard Incorporated

PURCHASE, New York, November 3 /PRNewswire/ --

- Nettowinst van 1,42 dollar per aandeel, of 193 miljoen dollar

- Netto inkomsten 13,9 procent omhoog naar 902 miljoen dollar

- Gross dollar volume 15 procent omhoog, aankoopvolume 17,2 procent omhoog

MasterCard Incorporated (NYSE: MA) maakte vandaag de financiële resultaten over het derde kwartaal 2006 bekend. Het bedrijf rapporteerde een netto winst van 193 miljoen dollar, of 1,42 dollar per aandeel. De netto inkomsten over het kwartaal kwamen uit op 902 miljoen dollar, een stijging van 13,9 procent vergeleken met dezelfde periode in 2005. Valutaschommelingen (veroorzaakt door de relatieve waarde van de euro tegenover de dollar) droegen ongeveer 1 procent bij aan inkomstenstijging over het kwartaal.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20061031/MCLOGO )

De hogere inkomsten in het derde kwartaal waren vooral te danken aan: de groei van het gross (bruto) dollar volume (GDV) van MasterCard, welke op basis van lokale valuta met 15 procent toenam tot 502 miljard dollar; een stijging van 18,9 procent in het aantal afgewerkte transacties; en een herstructurering van de buitenlandse transactiekosten die in april 2006 werd verwezenlijkt. Gedurende het kwartaal steeg het aankoopvolume wereldwijd op basis van lokale valuta met 17,2 procent tot 365 miljard dollar als gevolg van een hoger uitgavenpatroon van een toenemend aantal MasterCard-houders. Sinds 30 september 2006 hadden de klanten van het bedrijf 818 miljoen MasterCard kaarten uitgegeven, een toename van 12,6 procent vergeleken met dezelfde periode in 2005.

"Deze goede resultaten onderstrepen ons succes in het vervangen van het papieren betalingsverkeer op een zeer concurrerende betalingsmarkt, waar ter wereld dan ook", zei Robert W. Selander, president en ceo van Mastercard. "Dit is het twaalfde opeenvolgende kwartaal dat het aankoopvolume met dubbele cijfers groeit en het tiende opeenvolgende kwartaal voor het GDV. In de veertig jaar van ons bestaan hebben wij stevig geïnvesteerd in ons mondiale handelsmerk en ons betalingsnetwerk. Wij geloven dat de middenstand, consument, bedrijven en overheden de gemakkelijke en veilige oplossingen van het elektronische betalingsverkeer, die door deze investering tot stand zijn gekomen, hebben onderkend".

"Met onze wereldwijde organisatie en onze unieke structuur als concessieverlener, verwerker en adviseur richten wij onze inspanningen fulltime op het leveren van waarde toevoegende producten en diensten die de winstgevendheid van de zaken van onze klanten vergroot en hen voorzien van innovatieve programma's die aan de behoeften van hun kaarthouders en klanten tegemoetkomen en overtreffen", zei Selander. "Tegelijkertijd erkennen wij dat de beste resultaten plaatselijk geleverd worden en onze structuur stelt ons in staat oplossingen te ontwikkelen die werken voor onze klanten, waar en op welke manier dan ook zij zakendoen".

Vergeleken met dezelfde periode in 2005, daalden de totale operationele kosten met 2,6 procent naar 627 miljoen dollar gedurende het kwartaal. De impact van de gerechtelijke schikkingen in het jaar daarvoor en de aanpassing om een verandering in de verrekeningsmethode voor de op cash gebaseerde uitvoering van prestatiebeloningen weer te geven buiten beschouwing gelaten, zijn de operationele kosten gestegen met 8.8 procent. Dit kwam voornamelijk door: toename in kosten voor het inhuren van extra personeel ter ondersteuning van de klantgerichte strategie van het bedrijf; afvloeiingskosten als resultaat van een herziening van de voorgenomen plannen; hogere honoraria gerelateerd aan de gerechtelijke kosten voor de verdediging van uitstaande rechtzaken. Zoals verwacht daalden de promotie- en marktontwikkelingskosten met 4,6 procent naar 209 miljoen dollar vergeleken met dezelfde periode een jaar geleden als gevolg van hogere uitgaven voor de FIFA Wereldkampioenschap Voetbal 2006 eerder dit jaar. Valutaschommelingen waren verantwoordelijk voor ongeveer 1 procent van de toegenomen uitgaven over het kwartaal. De totale operationele kosten, met uitzondering van speciale posten, zijn een non-US GAAP financiële richtlijn die in overeenstemming is met de meest direct vergelijkbare US Gaap richtlijn in de begeleidende financiële tabellen.

De totale inkomsten uit andere zaken bedroegen 17 miljoen dollar over het derde kwartaal 2006 tegenover 16 miljoen dollar in het derde kwartaal van 2005. De stijging kwam voornamelijk voort uit de rente-inkomsten van hogere kastegoeden gerelateerd aan ontvangen opbrengsten uit de beursintroductie van het bedrijf in mei 2006. Deze stijging vloeide voort uit de winst die het bedrijf in 2005 noteerde als gevolg van een schikking betreffende een contractueel dispuut.

Chris A. McWilton, chief financial officer bij MasterCard, merkte op dat: "In ons eerste kwartaal als beursgenoteerd bedrijf heeft MasterCard een sterke groei aan inkomsten en winst laten zien terwijl de bedrijfsmarges zich verbeterde. De resultaten over het derde kwartaal blijven de kracht van ons zakenmodel aantonen en het momentum in de gehele betalingsindustrie. Deze resultaten zijn in het bijzonder opmerkelijk als je ze vergelijkt met de sterke prestatie over het derde kwartaal van het vorige jaar".

Resultaten 2006 vanaf vorig jaareinde

Over de negen maanden eindigend op 30 september 2006 rapporteerde MasterCard een netto winst van 9 miljoen dollar, of 0,07 dollar per aandeel. De impact van de speciale posten buiten beschouwing gelaten, kwam de netto winst uit op 420 miljoen dollar, of 3,11 dollar per aandeel.

Speciale posten, die in het tweede kwartaal 2006 werden opgevoerd, zijn o.a.:

- Een non-cash uitgave van 395 miljoen dollar, resulterend uit een
      donatie van ongeveer 13,5 miljoen aandelen uit het klasse A gewone
      aandelenpakket aan de MasterCard Foundation, wat gelijktijdig
      plaatsvond met de IPO van het bedrijf, welke niet belastingaftrekbaar
      is;

- Een reserve van 23 miljoen dollar, opgenomen voor gerechtelijke
      schikkingen; en

- 7 miljoen dollar rente-inkomsten, verdiend aan IPO-opbrengsten, die
      uiteindelijk gebruikt zijn voor de aflossing van aandelen uit het
      klasse B gewone aandelenpakket.

De netto inkomsten en de winst per aandeel van het bedrijf, evenals de totale operationele kosten die beneden worden besproken, die geen van alle speciale posten bevatten, zijn non-US GAAP financiële richtlijnen die in overeenstemming zijn met hun meest direct vergelijkbare US GAAP richtlijnen in de begeeleidende financiële tabellen

De netto inkomsten over de negen maanden eindigend op 30 september 2006 bedroegen 2,5 miljard dollar, een stijging van 11,9 procent vergeleken met dezelfde periode in 2005. De valutaschommelingen gedurende deze periode hadden een te verwaarlozen impact op de inkomsten.

De totale operationele kosten in deze periode van negen maanden stegen, vergeleken met dezelfde periode in 2005, met 33,2 procent naar 2,3 miljard dollar. De impact van de schenking aan de MasterCard Foundation, de gerechtelijke schikkingen en de bovengenoemde verandering van de verrekeningsmethode voor prestatiebeloningen buiten beschouwing gelaten, stegen de totale operationele kosten met 13,4 procent als gevolg van de gestegen personeelskosten, honoraria en sponsoringkosten gerelateerd aan de FIFA Wereldkampioenschap Voetbal 2006. De valutaschommelingen gedurende deze periode hadden een te verwaarlozen impact op de operationele kosten.

De totale inkomsten uit andere zaken in deze periode van negen maanden bedroegen 41 miljoen dollar tegenover 4 miljoen dollar in dezelfde periode in 2005. Deze verandering was het gevolg van 45 miljoen dollar extra aan investeringsinkomsten, inclusief de 7 miljoen uit speciale posten, verdiend aan IPO-opbrengsten. De rentekosten namen ook met 8 miljoen dollar af tengevolge van een renteteruggaaf, gekoppeld aan een controle van de federale inkomstenbelasting en een versoepeling van de voorwaarden voor de rentereserve gerelateerd aan de belastingreserves van het bedrijf. Bovendien stond er een bedrag van 3 miljoen dollar uit om de renteaanwas te verlagen tengevolge van een gerechtelijke schikking.

MasterCars's effectieve belastingtarief van 95,9 procent voor de negen maanden eindigend op 30 september 2006 is inclusief de impact van een niet-aftrekbare schenking aan de MasterCard Foundation in de vorm van aandelen. Als wij deze impact buiten beschouwing laten, dan zou het effectieve belastingtarief van het bedrijf uitgekomen zijn op 34,6 procent tegenover 35,5 procent over dezelfde periode in 2005. Het effectieve belastingtarief, exclusief de impact van de aandelendonatie, is een non-US GAAP financiële richtlijn die in overeenstemming is met de meest direct vergelijkbare US GAAP richtlijn in de begeleidende financiële tabellen.

Audioconferentie over details resultaten derde kwartaal

Het bedrijf zal op woensdag 1 november om 9.00 a.m. EST. een audioconferentie houden om de resultaten van het derde kwartaal nader toe te lichten.

Het inbelnummer voor meer informatie over deze conferentie is +1-866-314-9013 (binnen de VS) en +1-617-213-8053 (buiten de VS) en de passcode is 60238634. Een herhaling van de conferentie zal voor een week na de vergadering te beluisteren zijn. De herhaling kan beluisterd worden door te bellen naar: +1-888-286-8010 (binnen de VS) en +1-617-801-6888 (buiten de VS) met gebruikmaking van de passcode 52185218.

De live conferentie en de herhaling, samen met ondersteunend materiaal, zijn tevens toegankelijk via de Investor Relations sectie op de website van het bedrijf: www.mastercard.com

Over MasterCard Incorporated

MasterCard Incorporated ontwikkelt het mondiale handelsverkeer door een cruciale economische link aan te bieden tussen financiële instellingen, bedrijven, kaarthouders en de commercie wereldwijd. Als concessieverlener, verwerker en adviseur ontwikkelt en promoot MasterCard betalingsoplossingen, verwerkt jaarlijks bijna 14 miljard transacties en levert industrieleidende diensten op het gebied van analyses en advies aan klanten uit het bedrijfsleven en aan particulieren. Via zijn diverse merknamen, waaronder MasterCard (R), Maestro (R) en Cirrus (R) bedient MasterCard consumenten en bedrijven in meer dan 210 landen en staten. Voor meer informatie, ga naar www.mastercard.com .

Op de toekomst gerichte verklaringen

De verklaringen in dit persbericht anders dan historische feiten, inclusief verklaringen over MasterCards's plannen, strategieën, meningen en verwachtingen, zijn op de toekomst gericht en vallen binnen het kader van de safe harbour regeling van de Private Securities Litigation Reform Act van 1995. Op de toekomst gerichte verklaringen gelden slechts op de dag dat deze zijn geuit. Behalve voor de lopende verplichtingen van het bedrijf, die vallen onder de U.S. federal securities laws, is het bedrijf dienovereenkomstig niet van plan de op de toekomst gerichte informatie die de feitelijke resultaten van de operaties, veranderingen in de financiële situatie, veranderingen in de begroting, verwachtingen of veronderstellingen, veranderingen in algemene economische of industriële voorwaarden of in andere omstandigheden die zich voordoen en/of reeds aanwezig zijn sinds het opstellen van dit persbericht of een onvoorziene gebeurtenis weerspiegelen bij te werken of anderszins te herzien. Zulke op de toekomst gerichte verklaringen omvatten, zonder enige beperking:

- Het vermogen van het bedrijf om het papieren betalingsverkeer mondiaal
      te vervangen;

- Het vermogen van het bedrijf om te blijven investeren in zijn
      handelsmerk en betalingsnetwerk;

- Het vermogen van het bedrijf gemakkelijke en veilige elektronische
      betalingsoplossingen te leveren;

- De inzet van het bedrijf zijn klanten te voorzien van waarde
      toevoegende producten en diensten om de winstgevendheid van hun
      betalingszaken te vergroten;

- Het vermogen van het bedrijf innovatieve programma's te leveren die aan
      de behoeften van de particuliere kaarthouders en het bedrijfsleven
      tegemoetkomen en overtreffen; en

- De voortdurende sterke groei van inkomsten en winst van het bedrijf,
      verbetering van de bedrijfsmarges en het sterke momentum van zijn
      zakenmodel.

Feitelijke resultaten kunnen wezenlijk verschillen met die beschreven in de op de toekomst gerichte verklaringen en wel om diverse redenen, inclusief de resultaten die beschreven staan in de aanvragen van het bedrijf bij de Securities and Exchange Commission (SEC), waaronder het jaarrapport van het bedrijf op Form 10-K voor het jaar eindigend op 31 december 2005, de kwartaalrapporten op Form 10-Q en recente rapporten op Form 8-K, die zijn gedeponeerd bij de SEC gedurende 2006, evenals redenen zoals moeilijkheden, vertragingen of het onvermogen van het bedrijf om zijn boven beschreven strategische initiatieven te realiseren. Ook andere dan hierboven beschreven factoren kunnen de oorzaak zijn dat de resultaten van het bedrijf wezenlijk verschillen met die werden verwacht.

MASTERCARD INCORPORATED
              GECONSOLIDEERDE BALANS (niet gecontroleerd)

30 september 31 december
                                                        2006        2005
                                                     (In duizenden, behalve
                                                      gegevens per aandeel)
                                      ACTIVA

Kas en equivalenten                               $1,421,139    $545,273
    Verhandelbare aandelen, tegen reële waarde:
     Verhandelen                                          18,658      22,472
     Beschikbaar voor verkoop                            884,617     714,147
    Debiteuren                                           444,946     347,754
    Uitstaande betalingen van leden                      237,049     211,775
    Voor de leden bewaarde effecten                      113,835      97,942
    Vooruit betaalde onkosten                            153,866     167,209
    Overige vlottende activa                              84,336     121,326
      Totaal Vlottende Activa                          3,358,446   2,227,898
    Eigendom, fabriek en uitrusting, tegen kostprijs
     (met aftrek van geaccumuleerde waardevermindering
      van $214,530en $373,319)                           240,315     230,614
    Uitgestelde inkomstenbelasting                       239,877     225,034
    Goodwill                                             210,308     196,701
    Overige immateriële vaste activa (met aftrek van
     aflossingen van $297,844 and $272,913)              268,688     273,854

uitstaand, respectievelijk                                 -           -
    Extra paid-in kapitaal                             3,296,698     974,605

Ingehouden winsten (gecumuleerde tekort)          (1,070,098)    145,515
    Gecumuleerde 'other comprehensive income', excl. belasting:
    Cumulatieve aanpassing wisselkoersverschillen
    buitenlandse valuta                                   96,007      50,818
    Netto niet gerealiseerd verlies op verhandelbare
     Aandelen beschikbaar voor verkoop                    (1,880)     (2,543)
    Netto niet gerealiseerde winst (verlies) op derivaten
     bekend als hedges                                      (553)        739
    Totaal gecumuleerde 'other comprehensive income', excl.
     belasting                                            93,574      49,014
      Totaal Aandeelhoudersvermogen                    2,320,188   1,169,148
    Totaal Passiva en Aandeelhoudersvermogen          $4,871,950  $3,700,544

MASTERCARD INCORPORATED
           GECONSOLIDEERDE ACTIVITEITENOVERZICHT (NIET GECONTROLEERD)

Drie Maanden         Negen Maanden
                                      Eindigend op         Eindigend op
                                      30 september         30 september
                                      2006      2005       2006     2005
                                 (In duizenden, behalve gegevens per aandeel)

Netto inkomsten                 $901,969  $791,605 $2,486,911 $2,221,710
    Operationele kosten

Algemene en administratieve      392,883   350,064  1,105,881    975,867
    Publicitaire en markt-
      ontwikkeling                   209,187   219,190    698,936    622,447
    Gerechtelijke schikkingen              -    48,188     23,250     48,188
    Schenkingen aan de
     MasterCard Foundation                 -         -    400,285          -
    Waardevermindering en
    aflossingen                       25,139    26,270     75,052     83,366

Totaal operationele kosten      627,209   643,712  2,303,404  1,729,868
    Operationele inkomsten           274,760   147,893    183,507    491,842
    Overige inkomsten (uitgaven)
    Netto inkomsten uit investeringen 34,398    16,084     84,089     39,612
    Rente-uitgaven                   (16,757)  (17,573)   (43,465)   (51,906)
    Overige netto inkomsten (uitgaven)  (292)   17,553        303     15,998
     Totaal overige inkomsten         17,349    16,064     40,927      3,704
    Winst voor inkomstenbelasting    292,109   163,957    224,434    495,546
    Uitgaven inkomstenbelasting       99,105    57,872    215,146    175,919

Netto Winst                     $193,004  $106,085     $9,288   $319,627

Basis Netto Winst per Aandeel      $1.42      $.79       $.07      $2.37

Basis gewogen gemiddelde
     uitstaande aandelen             135,684   134,969    135,312    134,969

Verwaterde netto winst per aandeel $1.42      $.79       $.07      $2.37

Verwaterde gewogen gemiddelde
     uitstaande aandelen             136,134   134,969    135,511    134,969

MASTERCARD INCORPORATED
              GECONSOLIDEERD OVERZICHT CASH FLOWS (NIET GECONTROLEERD)

Negen maanden
                                                              Eindigend op
                                                              30 september
                                                              2006     2005
                                                             (In duizenden)
    Operationele Activiteiten
    Netto inkomsten                                       $9,288    $319,627
    Aanpassingen om netto inkomsten af te stemmen op netto
    cash voortvloeiend uit operationele activiteiten:
    Waardevermindering en aflossingen                     75,052      83,366
    Schenking in de vorm van gewone aandelen
    aan de MasterCard Foundation                         394,785           -
    Op aandelen gebaseerde betalingen                     13,372           -
    Uitgestelde inkomstenbelasting                        18,962     (55,162)
    Overige                                                7,440       8,261
    Veranderingen in operationele activa en passiva:
     Verhandelbare effecten                                3,814       4,502
     Debiteuren                                          (90,419)    (84,937)
     Uitstaande betalingen van leden                     (10,589)     14,561
     Vooruit betaalde onkosten                            18,146     (22,761)
     Overige vlottende activa                              9,503         552
     Vooruit betaalde kosten, (niet vlottend)             (4,253)    (92,229)
     Crediteuren                                           5,695         735
     Uitstaande betalingen aan leden                      13,890     (13,739)
     Beding van aanwas gerechtelijke schikking, incl.
     stijging ingecalculeerde rente                      (40,313)     68,286
     Overlopende passiva                                   1,026     125,226
     Netto verandering in overige activa en passiva       21,384      (7,861)
    Netto cash voortvloeiend uit operationele
    activiteiten                                         446,783     348,427
    Investeringsactiviteiten
    Aanschaf van eigendom, fabriek en uitrusting         (38,599)    (27,604)
    Gefinancierde software                               (24,338)    (29,860)

Aanschaf van verhandelbare aandelen
     beschikbaar voor verkoop                         (2,525,682) (2,172,562)
    Opbrengsten uit verkoop en looptijd voor
    verhandelbare aandelen beschikbaar voor verkoop    2,349,978   2,102,454
    Overige investeringsactiviteiten                        (881)        861
    Netto cash gebruikt in investeringsactiviteiten     (239,522)   (126,711)
    Financieringsactiviteiten
      Cash ontvangen uit verkoop van gewone aandelen,
      vrij van uitgiftekosten                          2,449,910           -
      Betaling in cash voor aflossing van
      gewone aandelen                                 (1,799,937)          -
    Netto cash voortvloeiend uit financierings-
    activiteiten                                         649,973           -
    Effect van veranderingen in de wisselkoers op cash
    en cashequivalenten                                   18,632     (19,724)
    Netto stijging in cash en cashequivalenten           875,866     201,992

Wereldwijd             361      31.7%    210      35.9%    4,670

Alle MasterCard Credit, Cash                 Cash
     Charge en Debet       Volume   Groei  Transacties   Accounts   Kaarten
     Programs          (Miljarden)(Lokaal) (Miljoenen) (Miljoenen)(Miljoenen)

Asië / Pacific        $89     -1.1%       404         140       153

Wereldwijd              95      20.0%     53      20.0%    1,170

Alle MasterCard Credit,  Cash             Cash
     Charge en Debet        Volume  Groei   Transacties  Accounts   Kaarten
     Programma's       (Miljarden)(Lokaal) (Miljoenen) (Miljoenen)(Miljoenen)

Azië / Pacific        $30      5.9%       119         127       140

Wereldwijd          238     -0.8%       765         527       613

Verenigde Staten     54     30.0%       528          67        72
         Wereldwijd          120     30.8%     1,067         101       113

Opmerking: de som van de bedragen in de bovenstaande tabellen kan door afrondingen afwijken; groei representeert verandering in vergelijking met dezelfde periode vorig jaar.

Voetnoot

Het bovenstaande overzicht betreft informatie over de prestatieresultaten van de betalingsprogramma's van MasterCard International Incorporated en MasterCard Europe sprl (verzamelnaam: "MasterCard), de belangrijkste operationele dochtermaatschappijen van MasterCard Incorporated, over de perioden van drie en negen maanden die eindigden op 30 september 2006 en op 30 september 2005.

De tabel geeft een overzicht van de gross (bruto) dollar volume ("GDV"), aankoopvolume, cash volume en het aantal aankooptransacties, cash transacties, accounts, kaarten en, op regionale basis, de plaatsen waar MasterCard (R) en MasterCard Electronic kaarten geaccepteerd worden. De groeicijfers over eerdere perioden worden erbij vermeld voor op volume gebaseerde data.

Debet transacties met kaarten van Maestro (R) , Cirrus (R), Mondex (R) en andere merkkaarten zijn niet in de bovenstaande tabellen opgenomen.

Toelichting op de tabel: GDV bestaat uit aankoopvolume plus cash volume en omvat de impact van het overschrijven en het gemak ervan; "aankoopvolume" staat voor het totale aankoopbedrag in dollars (inclusief de plaats waar de transactie plaats vond) dat voldaan is met een kaart van MasterCard; Een aantal van deze kaarten zijn virtuele creditcards die gebruik maken van betalingsrekeningen van MasterCard, een mogelijkheid waarmee de officiële kaarten normaal gesproken niet mee zijn uitgerust. Uitgezochte locaties omvatten winkels, ATM's en andere plaatsen waar contant geld verkregen kan worden.

Het MasterCard betalingsproduct bestaat uit credit, charge (oplaad) en debet programma's en gegevens over deze programma's zijn in de tabellen terug te vinden. Debet programma's omvatten o.a. MasterCard debet programma's waarbij de voornaamste manier waarop de kaarthouder kan bevestigen dat hij de bezitter is van de kaart gebeurt door het ondertekenen van een verkoopsbon of het invoeren van een pincode.

De bedragen in Amerikaanse dollars zijn berekend aan de hand van een van te voren vastgestelde wisselkoers tussen de dollar en de lokale valuta waarin de volumes van MasterCard zijn opgesteld. Deze wisselkoersen zijn geschat op kwartaalbasis door de gemiddelde wisselkoers te nemen van ieder kwartaal. Echter, MasterCard rapporteert periodiek de 'rate of change' van het GDV, aankoopvolume en cash volume, uitsluitend gebaseerd op informatie over de desbetreffende lokale valuta, om zo de impact die zulke 'rates of change' hebben op de waardeverhouding tussen buitenlandse valuta en de Amerikaanse dollar in te calculeren.

De gegevens betreffende het GDV, het aankoopvolume, de aankooptransacties, het cash volume en de cash transacties, weergegeven in de respectievelijke kolommen, zijn afgeleid van verkregen informatie van MasterCard-leden die door MasterCard wordt geverifieerd en voor een deel wordt vergeleken met de informatie die verkregen wordt middels de verwerkingssystemen van de transactie. De gegevens op de account-, kaart- en uitgezochte locatiekolommen zijn afgeleid van verkregen informatie van MasterCard-leden en is onderhevig aan een gelimiteerde verificatie door MasterCard. Bepaalde informatie over de uitgezochte locaties worden verschaft door derden en wordt niet onafhankelijk door MasterCard geverifieerd. Alle gegevens zijn onderhevig aan revisie en verbetering door de leden van MasterCard vanaf de datum van uitgifte.

Een gedeelte van de gegevens die weergegeven worden in de account- en kaartkolommen weerspiegelen de impact van dagelijkse veranderingen van portefeuille onder de leden en andere praktijken die onder bepaalde omstandigheden kunnen leiden tot een te mooie weergave van de onderliggende gegevens.

De tabel bevat informatie betreffende MasterCard transacties die niet door MasterCard zelf worden verwerkt en transacties die voor MasterCard weinig inkomsten opleveren, waaronder de Pin point-of-sale (het ter plekke afrekenen met de pinpas) volumes voor de MasterCard debet programma's in VS en voor de credit programma's in de Azië / Pacific regio.

Informatie over eerdere prestaties kan gevonden worden in de "Investor Relations" sectie op de website van MasterCard: www.mastercard.com .

Afstemming tussen netto inkomsten, winst per aandeel en totale
     operationele onkosten

(USD miljoen)     Voor de drie maanden      Voor de drie maanden
                         eindigend op              eindigend op         YOY
                      30 September 2006          30 september2005      Groei

Speciale                Speciale
                   Actueel  Items Aangepast Actueel Items Aangepast Aangepast
    Opbrengst        $902      -      $902    $792    -      $792    13.9%
    Algemeen en
     Administratief   393      -       393     350   19 a     331    18.7%
    Promotie en
     Marketing        209      -       209     219    -       219    (4.6%)
    Gerechtelijke
     Schikkingen       -       -        -       48   48 b      -       NM
    Schenkingen        -       -        -        -    -        -       NM
    Waardevermindering
     en Aflossingen    25      -        25      27    -        27    (4.3%)
    Totaal operationele

Schikkingen       23    23 b        -      48   48 b        -      NM
    Schenkingen       400   395 d        5 e     -    -          -      NM
    Waardevermindering
     en Aflossingen    75     -         75      83    -         83   (10.0%)
    Totaal operationele
     onkosten       2,303   418      1,885   1,730   67      1,663    13.4%
    Operationele
     Inkomsten        184   418        602     492   67        559     7.7%
    Inkomsten uit
     Investeringen     84    (7) f      77      40    -         40    92.5%
    Overige inkomsten
     (uitgaven)         -     -          -      16  (17) c      (1)     NM
    Netto Inkomsten     9   411 g      420     320   33        353    19.0%
    Winst Per
     Aandeel         0.07  3.04 g     3.11    2.37 0.24       2.61    19.0%

a Aanpassing om de verandering in de verrekeningsmethode voor de op cash
      gebaseerde uitvoering van prestatiebeloningen weer te geven.

b Gerechtelijke schikkingen

c Winsten uit schikking of contractueel dispuut

d Schenking in de vorm van gewone aandelen aan de MasterCard Foundation

e Schenking in cash aan de MasterCard Foundation

f Rente-inkomsten uit IPO-opbrengsten gereserveerd voor aflossingen

g Netto effect van belastingen op speciale posten is te verwaarlozen

NM = not meaningful (niet van belang)

Afstemming op effectief belastingtarief

GAAP                          Non-GAAP
                             GAAP   Effectief  Aandelen- Non-GAAP  Effectief
                            Actueel Bel.tarief donatie   Aangepast Bel.tarief
    Negen maanden eindigend op
     30 september 2006:
    Inkomsten voor
     inkomstenbelasting        $224     95.9%     $395     $619    34.6%
    Uitgaven Inkomstenbel.(1)   215                         214
    Netto Inkomsten            $  9                        $405

(1) De uitgaven inkomstenbelasting zijn berekend met en zonder de impact
        van donatie in aandelen aan de Foundation.

Voor meer informatie over deze afstemmingen verwijzen wij u naar MasterCard Incorporated's Form 8-K gedeponeerd bij de Securities and Exchange Commission op 1 november 2006.

Website: http://www.mastercard.com

BRON MasterCard Incorporated