Maxillent introduceert iRaise™, een implantaat voor lichting van de sinus, op de Hongkongse markt

10 Sep, 2012, 08:05 BST Van Maxillent Ltd

TEL AVIV, Israël, September 10, 2012 /PRNewswire/ --

Maxillent Ltd., een bedrijf dat zich richt op innovatieve oplossingen voor tandheelkundige implantaten, heeft een exclusief contract getekend met Pioneer Richteeth Medical Distribution Company Shanghai Ltd. voor de distributie van de iRaise™ Sinus Lift Implant in Hongkong. Het evenement ter gelegenheid van de lancering werd op 31 augustus 2012 gezamenlijk georganiseerd door Maxillent en Pioneer in het Dental Implant Surgical Center (DISC) in Hongkong.

iRaise lost een belangrijk probleem op het gebied van implantaatchirurgie op, namelijk de zeer invasieve en traumatische procedure voor lichting van de sinus. Deze lichting is in 20% van alle gevallen van tandheelkundige implantaten vereist, wanneer de bovenkaak onvoldoende bot bevat om implantaten te ondersteunen. De huidige procedure voor het lichten van de sinus vraagt om een invasieve chirurgische ingreep van meer dan een uur en leidt tot aanzienlijke trauma's: patiënten dienen na de ingreep tussen drie en tien dagen rust te houden en klagen over aanzienlijke zwellingen en blauwe plekken.

iRaise™ biedt een alternatief voor de lichting van de sinus die minimaal invasief is. De technologie is gebaseerd op een uniek tandheelkundig implantaat met een inwendig kanaal. Dit kanaal stelt de tandarts in staat een lichting van de sinus uit te voeren met behulp van een eenvoudige hydraulische methode. De procedure vermindert de behandeltijd door de tandarts aanzienlijk, evenals complicaties en nazorgbehandelingen. De patiënt heeft dankzij iRaise veel minder last van ongemakken en ervaart een kortere hersteltijd. Ook opzwelling van het gezicht en het ontstaan van blauwe plekken wordt geëlimineerd, waardoor de patiënt minder vrije dagen hoeft op te nemen om te herstellen.

"We zijn verheugd dat we de beschikbaarheid van iRaise kunnen uitbreiden naar de APAC-markten", zegt Gideon Fostick, CEO van Maxillent. "We hebben Pioneer gekozen als de ideale partner voor onze eerste stap op het Aziatische continent. Zij beschikken over de expertise en het bereik dat we in Hongkong en in andere Aziatische markten zochten."

"Maxillents technologie voor minimale invasieve lichting van de sinus is zeer geschikt voor de Hongkongse markt, waar tandartsen hun patiënten de best mogelijke ervaring willen aanbieden" aldus Vincent Yuen, Managing Director van de Tandheelkundige Divisie van Pioneer.

Over Maxillent

Maxillent werd in 2008 opgericht door Rainbow Medical, een Israëlisch bedrijf dat gericht is op het ontwikkelen van bedrijven die medische apparaten ontwikkelen met baanbrekende therapeutische technieken. Maxillent bereikte binnen een jaar na het ontstaan van de onderneming de fase van klinische testproeven. Drie jaar klinische ervaring in Europa en Israël heeft een uitstekend veiligheids- en doeltreffendheidsprofiel laten zien. Na de goedkeuring voor het CE-keurmerk, in 2011, introduceerde het bedrijf onlangs ook een commerciële versie van iRaise in Israël, evenals in verschillende Europese landen. Het Scientific Advisory Board van Maxillent bestaat uit belangrijke opinieleiders, zoals Prof. David L Cochran uit San Antonio, Texas, Prof. Donald Clem uit Californië en Prof. Gabriel Chaushu uit Israël. Kijk voor meer informatie op http://www.maxillent.com

Neem voor meer informatie contact op met:
Josh Turner
+972-54-949-6526