MediaCatalyst speelt hoofdrol in Japanse Manga

17 Jun, 2009, 09:00 BST Van MediaCatalyst

AMSTERDAM, June 17 /PRNewswire/ --

- MediaCatalyst maakt Mangas mobiel met DOCOMO Nederland.

Het in Amsterdam gevestigde interactieve bureau MediaCatalyst heeft haar expertise op het gebied van mobiele toepassingen aangewend om DOCOMO Nederland te helpen Japanse Manga stripverhalen via mobiele telefoons in Europa aan te bieden.

Zie: http://www.mediacatalyst.com

DOCOMO Nederland, onderdeel van het Japanse NTT DOCOMO, INC, heeft de service afgelopen week in Frankrijk gelanceerd via de Franse telecom operator Bouygues Telecom.

Manga, wat letterlijk in het Japans zoveel als "vrije tekeningen" betekent, kent vele genres: van actie en avontuur, tot mysteries, horror en zelfs de zakenwereld. En alhoewel de term 'Manga' van origine alleen van toepassing was op Japanse stripverhalen, is de markt inmiddels uitgebreid met Westerse onderwerpen en uitgaves.

De Manga is de laatste twintig jaar ook tot in Europa doorgedrongen, ondermeer doordat Japanse uitgevers zich op buitenlandse markten richten door meer en meer stripverhalen in Europese talen te publiceren.

Het creëren van een nieuwe manier om Manga's te verspreiden en te lezen, zoals nu met mobiele telefoons, zal in de komende twintig jaar zeker bijdragen aan de opmars van de epische verhaallijnen, rauwe tekeningen en bovenmenselijke karakters.

MediaCatalyst heeft jarenlange ervaring op het gebied van mobiele applicaties met bekroond werk voor onder andere Sony Ericsson's mobiele e-commerce en PlayNow Arena websites. Deze achtergrond sloot perfect aan bij DOCOMO Nederland's eisen voor wat betreft aanpak en service levels.

In 2009 werden MediaCatalyst en DOCOMO Nederland strategische partners, wat resulteerde in de MANGA MODEtm. Consumenten kunnen op hun mobiele telefoons door de Manga titels bladeren, deze aanschaffen, én lezen met de speciaal daarvoor ontwikkelde software. Deze gebruikservaring ondersteunt diverse service levels: van gratis content via premium maandabonnementen tot aan een zogenaamd 'oplaadbaar' puntensysteem.

MediaCatalyst is een fullservice interactief bureau met haar hoofdkantoor in hartje Amsterdam. Zie ook http://www.mediacatalyst.com en http://blog.mediacatalyst.com.

MANGA MODE and MANGA MODE logo are trademarks of DOCOMO Netherlands B.V.

BRON MediaCatalyst