Mellon Foundation maakt onderscheidingen voor open source software bekend

17 Mei, 2006, 21:20 BST Van The Andrew W. Mellon Foundation

PRINCETON, New Jersey, May 17 /PRNewswire/ --

De Andrew W. Mellon Foundation is verheugd dat zij vandaag een Call for Nominations kan aankondigen voor de 2006 Mellon Awards for Technology Collaboration (MATC). Deze onderscheidingen, die voor de eerste keer werden uitgereikt op een internationale technologie conferentie in de herfst van 2006, zullen een erkenning zijn voor non-for-profit organisaties die hebben aangetoond over uitzonderlijke kwaliteiten te beschikken in de samenwerking in ontwikkeling van open source software door substantieel bij te dragen met zelf gefinancierde organisatorische hulpmiddelen aan het open-source project, waardoor zij zijn genomineerd. De nominatieperiode sluit op 15 augustus 2006.

Er zijn twee niveaus bij de MATC onderscheidingen - 25.000 dollar en 100.000 dollar- voor belangrijke bijdragen aan de gezamenlijke ontwikkeling van open source software die aan de gestelde doelstellingen van de stichting voldoen. Het niveau van de onderscheiding hangt af van de schaal en de betekenis van het genomineerde project. Iedere Amerikaanse of buitenlandse organisatie die aan de wettelijke criteria voor het ontvangen van een subsidie en aan de strenge kwaliteitsnormen voldoet komt in aanmerking voor deelname. De Raad van Toezicht van de Mellon Foundation heeft meerdere onderscheidingen op ieder niveau goedgekeurd.

MATC-ontvangers zullen geselecteerd worden door een
    onderscheidingscommissie bestaande uit:

- Mitchell Baker, CEO, Mozilla Corporation

- Sir Timothy Berners-Lee KBE, FRS, FREng., Directeur, World Wide Web
      Consortium; 3Com Founders Professor in Computer Wetenschap, M.I.T.;
      Professor in Computer Wetenschap, University of Southampton

- Vinton G. Cerf, Vice President & Chief Internet Evangelist,
      Google, Inc.

- Ira Fuchs, Vice-President, Research in Informatie Technologie, Andrew
      W. Mellon Foundation

- John Gage, Chief Researcher en Directeur van het Wetenschappelijk
      Bureau, Sun Microsystems, Inc.

- Tim O'Reilly, Oprichter en President van O'Reilly Media

- John Seely Brown, Former Chief Scientist, Xerox Corp.; Voormalig
      Directeur, Xerox PARC

- Donald J. Waters, Program Officer, Program in Scholarly
      Communication, Andrew W. Mellon Foundation

De volledige tekst van de Call for Nominations is nu beschikbaar bij http://rit.mellon.org/awards/

De Andrew W. Mellon Foundation, opgericht in 1969 en met kantoren in New York City en Princeton, New Jersey, is een filantropische instelling met traditioneel hoog ontwikkelde leden (met een bijzondere interesse in kunst en de mens), musea en kunstconservatie, podiumkunsten, milieubehoud en staatszaken. Technologieprojecten onder de vlag van Mellon Foundation vormen de online opslagplaatsen voor academische tijdschriften JSTOR en het digitale kunstarchief ARTStor. De Foundation financiert tevens een reeks van open- source software ontwikkelingsprojecten in het hoger onderwijs en andere not- for-profit sectoren.

Website: http://rit.mellon.org

BRON The Andrew W. Mellon Foundation