Menicon gaat partnerschap aan met Optimed in een exclusieve distributieovereenkomst

01 Feb, 2010, 07:11 GMT Van Menicon Co., Ltd.

COVENTRY, Engeland, February 1 /PRNewswire/ --

- Menicon verkrijgt exclusieve verspreidingsrechten voor CAPTIV8online en i-Vue WEB, de vernieuwende platforms voor software voor het voorlichting geven aan patiënten van Optimed. De overeenkomst betreft Japan en Taiwan -

Optimed Ltd. en Menicon Co., Ltd. hebben op 26 januari aangekondigd dat de producten van Optimet nu in de markt in Azië verkocht zullen worden. Dit is gedaan door het aanwijzen van Menicon als de exclusieve distributeur voor Japan en Taiwan.

(Foto: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20100129/MENICON )

Menicon zal professionals in oogbehandeling in Azië de mogelijkheid geven om hun praktijk te laten groeien. Zij kunnen dat doen door middel van de CAPTIV8online communicatiedienst en de i-Vue WEB software voor het digitaal signalen geven van Optimed.

In een commentaar over het partnerschap zei Dr. Trusit Dave, de directeur van Optimed: "Het doet me genoegen om een partnerschap aan te gaan in Japan en Taiwan met een wereldwijd bedrijf als Menicon. De sterke aanwezigheid van Menicon in deze markten zal ons in staat stellen om onze technologie aan een grote groep mogelijke gebruikers te presenteren."

CAPTIVE8online is op het web gebaseerde 3D animatie communicatiesoftware die bij de stoel van de patiënt gebruikt kan worden om over video heen te tekenen om de communicatie met patiënten op een hoger niveau te brengen en te verbeteren. Uniek aan deze technologie is dat het patiënten ook in staat stelt de inhoud thuis te zien en de inhoud met collega's te delen met behulp van de langbestaande principes van virale marketing. CAPTIV8online geeft patiënten ook de mogelijkheid om afspraken te maken met praktijken en daardoor nieuwe 'potentiële klanten' binnen te brengen.

i-Vue WB is commerciële digitale signaleringsoftware software die aangedreven wordt door de 3D animaties van Optimed. Bovendien maakt i-Vue WEB het mogelijk om playlists en van een afstand persoonlijke boodschappen naar vele instellingen te 'duwen.' i-Vue WEB biedt gebruikers de mogelijkheid om 'live' nieuws en weerberichten te tonen om aan de kassa informatie van hoge kwaliteit te presenteren.

"Nu mensen overal in de wereld steeds meer het gebruik van sociale netwerken en het internet in hun dagelijks leven integreren, ziet Menicon de noodzaak en het potentieel om de mogelijkheden van i-Vue en CAPIT8online in te schakelen om complexe informatie over de gezondheid van ogen aan zijn doelgroep uit te leggen", stelt de heer Toshio Matsushima, Senior Executive Officer, Menicon Company. "Het idee dat een afbeelding duizend woorden waard is, kan nu exponentieel vermenigvuldigd worden door het makkelijk verder verspreiden van dynamische digitale inhoud om patiënten te helpen op informatie gebaseerde besluiten over de gezondheid van hun ogen te nemen."

Over Optimed

Optimed Ltd. (http://www.optimed.co.uk) is een bedrijf dat vernieuwende software ontwikkelt en de ontwikkeling van de meest moderne 3D oogsoftware en op het web gebaseerde communicatiesoftware. Optimed heeft zijn hoofdkwartier in het Verenigd Koninkrijk en zijn technologie wordt verkocht aan oogheelkundigen, optometristen en mensen die contactlenzen aanmeten.

Over Menicon

Menicon Co., Ltd. (http://www.menicon.com) is opgericht door de heer Kyoichi Tanaka in 1951. Het bedrijf is de eerste en grootste maker van contactlenzen in Japan en is nu vertegenwoordigd in meer dan 30 landen. Menicon is een fabrikant die zich richt op alle gebieden die te maken hebben met zachte en GP contactlenzen, waaronder het ontwikkelen van materiaal, lensontwerpen en het maken van oplossingen voor contactlenzen en hun verzorging. Menicon loopt voorop in de wereld wat betreft het ontwikkelen van hyper-Dk GP (Menicon Z) en zachte contactlenzen (Menicon PremiO).

Contactpersoon:

Optimed