Mercuria Energy verwerft olieterminal in haven van Antwerpen

05 Okt, 2009, 12:06 BST Van Mercuria Energy Group Ltd

LONDON, October 5 /PRNewswire/ -- Mercuria Energy Asset Management B.V., de moedermaatschappij die de vaste activa van de Mercuria Energy Group beheerd, maakt de succesvolle overname van Nafta (B) N.V., een bedrijf dat een 830.000 kubieke meter opslagterminal voor aardolieproducten runt in de haven van Antwerpen, bekend.

(Foto: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20091002/361834 )

De terminal kan gebruikt worden voor de opslag van een groot spectrum aan producten van ruwe olie en gascondensaten tot brandstofolie, middeldistillaten, lichteinden en chemicaliën. Producten worden geïmporteerd met sleepschepen en zeeschepen van maximaal 100.000 metrische ton en via zee, spoor, wegen en pijplijnen geëxporteerd. De terminal kan uitgebreid worden met een extra 300.000 tot 400.000 kubieke meter aan opslagruimte.

Mercuria is momenteel de grootste gebruiker van de terminal en ziet het als een strategische troef die veranderd kan worden in een grote handelshub in de belangrijke gebied Amsterdam-Rotterdam-Antwerpen. Door de overname kan Mercuria genieten van bepaald schaalvoordeel en synergie met haar andere terminals.

Mercuria wijdt zich volledig toe aan een aanzienlijk lange-termijn investeringsprogramma dat de terminal zal moderniseren tot de meest recente standaarden betreffende veiligheid, gezondheid en milieu en richt zich verder op het verbeteren van de operationele efficiëntie en service voor haar klanten.

BRON Mercuria Energy Group Ltd