Mercuria verwerft Duitse biobrandstoffabriek

23 Nov, 2009, 22:38 GMT Van Mercuria Energy Ltd

LONDEN, November 23 /PRNewswire/ -- Mercuria Energy heeft 3B Biofuels Gmbh & Co. KG verworven, een vooraanstaande Europese biodieselraffinaderij met 250.000 MT aan volledig operationele productiecapaciteit. De fabriek bevindt zich in Brunsbuttel, Duitsland, waar het Kielkanaal aansluit op de Elbe, ongeveer tachtig kilometer van Hamburg. Deze strategische locatie bevindt zich in de omgeving van de belangrijkste raffinaderij- en aanvoerhaven van Hamburg en de Benelux wat een concurrerende aanvoerpositie en verkoopmogelijkheden verschaft. Dankzij een in juni 2009 voltooide modernisering is de fabriek thans een state-of-the-art.

De Mercuria Energy Group Ltd is een internationale groep van bedrijven die wereldwijd actief is binnen de meeste energiemarkten, zoals aardolie, geraffineerde petroleumproducten, aardgas, stroom, kolen, biodiesel, plantaardige oliën en koolstofemissierechten. Met haar grootste handelsvloer in Genève en kantoren in twintig landen, is Mercuria Energy één van 's werelds vijf grootste onafhankelijke energiehandelaars. Het bedrijf bezit tevens opslagterminals in Europa en China, plus upstream olie-investeringen in de Verenigde Staten, Canada en Argentinië. Meer informatie vindt u bij: http://www.mercuria.com

De acquisitie van 3B Biofuels, met zijn multi-feedstock technologie, helpt Mercuria bij het efficiënt voldoen aan de behoefte van zijn klanten aan vooraf met verplichte biocomponenten gemengde diesel. Nu de juridische eisen aangescherpt worden, zal de bijdrage van Mercuria-fabriek bestaan uit de levering van een aan de vraag van de cliënten aangepaste mix.

BRON Mercuria Energy Ltd