MERIAL voegt nieuwe dimensie toe aan pluimvee-industrie

09 Jan, 2009, 11:42 GMT Van Merial

DULUTH, Georgia, January 9 /PRNewswire/ --

- Uitgebreid dienstaanbod koppelt vaccins aan de nieuwste toedieningstechnologie - een bonus voor klanten

MERIAL Limited heeft haar pluimvee-activiteiten uitgebreid door de exclusieve distributeur en technische service provider te worden voor de innovatieve in-ovo injectiesystemen van AviTech, LLC. Hierdoor is Merial nu in staat haar portfolio van pluimveevaccins aan pluimveehouders wereldwijd aan te bieden in combinatie met de allernieuwste in-ovo technologie.

Merial is een van de grootste internationale bedrijven op het gebied van pluimveevaccins. Het bedrijf spant zich al lange tijd in voor de pluimvee-industrie en heeft dankzij hechte banden met producenten uitgebreide expertise opgebouwd om klanten beter van dienst te kunnen zijn. Merial is leider op het gebied van de productie van vaccins voor de behandeling van wijd verspreide ziekten, zoals de ziekte van Marek en slijmbeursontstekingen, die bij uitstek geschikt zijn voor in-ovo toediening. Merial ondersteunt haar vaccinatieactiviteiten al door middel van de ontwikkeling en ondersteuning van toedieningsinstrumenten. Deze activiteiten worden nu uitgebreid met de exclusieve distributie van de in-ovo injectiesystemen IntelliJect(R) en ManualJect(TM) van Avitech.

Alain Wille, internationaal hoofd van de afdeling Avian bij Merial, merkt op: "Merial is zich al heel lang bewust van de waarde van samenwerking met de bedrijfstak om onze producten op de meest geschikte en efficiënte wijze beschikbaar te maken. De in-ovo toedieningswijze wint steeds meer terrein en we verheugen ons zeer op ons samenwerkingsverband met AviTech. De sleutel tot ons toekomstige succes is ervoor te zorgen dat onze klanten hun voordeel kunnen doen met de combinatie van vaccins en toedieningstechnologie in één pakket. Een belangrijke factor hierbij is ons vermogen om één enkele interface te bieden voor de technische aspecten van onze vaccins en de apparatuur waarmee deze worden toegediend."

Rafael Correa, President van Avitech merkt op: "De synergie tussen de technische kwaliteitsproducten van AviTech en de buitengewone reputatie van de producten en service van Merial bieden de bedrijfstak de prestatiekwaliteit waaraan nu meer dan ooit tevoren behoefte is."

Over Merial

Merial is een internationaal vooraanstaand innovatiegericht bedrijf op het gebied van de dierengezondheidszorg dat een uitgebreid assortiment aan producten aanbiedt voor de gezondheid, het welzijn en de prestaties van een grote verscheidenheid aan dieren. Merial heeft meer dan 5400 mensen in dienst en is actief in meer dan 150 landen wereldwijd. De verkopen voor 2008 bedroegen meer dan US$2,6 miljard. Merial Limited is een joint-venture van Merck & Co., Inc. en sanofi-aventis. Voor meer informatie kunt u terecht op www.merial.com.

Over AviTech

AviTech (www.avitechllc.com) is een fabrikant van pluimvee-instrumenten die technische producten levert voor de pluimvee-industrie. AviTech heeft snel aan populariteit gewonnen door toepassing van de nieuwste technologieën en innovatieve, gebruiksvriendelijke ontwerpen in haar apparatuur. De belangrijkste instrumentenlijn van AviTech bestaat op dit moment uit de IntelliJect(R) en ManualJect(TM) systemen.

Over in-ovo technologie

Geautomatiseerde in-ovo technologie is zich in hoog tempo aan het ontwikkelen tot de standaardprocedure voor kuikenvaccinatie in de broedplaats en biedt een hogere biologische veiligheid en consistentie bij de toediening van de benodigde doses van vaccins en een grotere kosteffectiviteit. Vaccinproducenten concentreren zich bij de ontwikkeling van nieuwe producten steeds meer op toediening via de in-ovo methode.

IntelliJect(R) is een technologisch geavanceerd in-ovo injectiesysteem voor middelgrote tot grote broedfaciliteiten. Bij het systeem wordt een uiterst nauwkeurig productieproces gehanteerd om een volledig geautomatiseerd in-ovo injectie- en transfersysteem te realiseren.

ManualJect(TM) is een in-ovo injectiesysteem dat dezelfde voordelen biedt als IntelliJect(R). De transfer vindt bij dit systeem echter handmatig plaats, waardoor het systeem ook betaalbaar is voor kleinere broedfaciliteiten.

IntelliJect(R) en ManualJect(TM) zijn gedeponeerde handelsmerken van AviTech, LLC in de Verenigde Staten, dan wel handelsmerken waarvan de registratie in behandeling is.

BRON Merial