Michiel Jaski Treedt Terug Als Lid Raad Van Bestuur Arcadis

12 Mei, 2010, 08:00 BST Van Arcadis N.V.

ARNHEM, The Netherlands, May 12, 2010 /PRNewswire/ -- Michiel Jaski heeft in goed overleg besloten per 1 oktober a.s. terug te treden als lid van de Raad van Bestuur van ARCADIS om na 10 intensieve jaren in de Raad van Bestuur meer tijd te besteden aan zijn gezin. Hij gaat met sabbatical alvorens zich te oriënteren op een nieuwe functie. Dit zal worden meegedeeld tijdens de vanmiddag te houden Algemene Vergadering van Aandeelhouders van ARCADIS. Na zijn vertrek bestaat de Raad van Bestuur uit Harrie Noy (voorzitter), Renier Vree (CFO), Steve Blake en Friedrich Schneider. De procedure voor de invulling van de ontstane vacature is reeds in gang gezet.

Michiel Jaski (51) is op 1 april 2000 in dienst gekomen bij ARCADIS als lid van de Raad van Bestuur. Daarvoor was hij werkzaam in diverse managementfuncties, eerst bij Philips en later bij Shell, waarbij hij internationale ervaring opdeed vooral in Engeland en de Verenigde Staten. Hij is afgestudeerd aan de Universiteit Wageningen en heeft zijn MBA behaald bij Insead in Fontainebleau. Zelf zegt hij over zijn vertrek: "Ik heb 10 jaar lang met buitengewoon veel plezier bij ARCADIS gewerkt. Het is een prachtig bedrijf, met boeiende activiteiten, geweldige mensen en volop kansen in de markt. Maar het was ook een zeer intensieve periode. Daarom wil ik nu eerst een sabbatical met meer aandacht voor andere belangrijke zaken, voordat ik een nieuwe uitdaging ga oppakken".

Bestuursvoorzitter Harrie Noy: "Hoewel wij zijn overwegingen uiteraard respecteren, is het bijzonder jammer dat Michiel gaat vertrekken. Hij heeft een belangrijke rol gespeeld bij de ontwikkeling en implementatie van de nieuwe koers die heeft geleid tot de succesvolle uitbouw van ARCADIS. Michiel was bovendien een zeer plezierige collega die binnen en buiten ons bedrijf veel respect geniet. Mede namens mijn collega's wil ik hem bedanken voor zijn bijdrage en hem alle goeds toewensen".

Over ons:

ARCADIS is een internationale onderneming die advies, ontwerp-, ingenieurs- en managementdiensten levert op de gebieden infrastructuur, water, milieu en gebouwen. We verbeteren mobiliteit, duurzaamheid en de kwaliteit van leven, door balans aan te brengen in de gebouwde en natuurlijke leefomgeving. ARCADIS ontwikkelt, ontwerpt, implementeert, onderhoudt en exploiteert projecten voor bedrijven en overheden. Met 15.000 medewerkers en EUR 1,8 miljard omzet, heeft de onderneming een uitgebreid internationaal netwerk dat steunt op sterke lokale marktposities. ARCADIS ondersteunt UN-HABITAT met kennis en expertise om de leefomstandigheden in snel groeiende steden over de hele wereld te verbeteren. Bezoek ons op http://www.arcadis.com

BRON Arcadis N.V.