Microsoft en M-Com leveren wereldwijd oplossingen voor mobiele betalingen

17 Sep, 2009, 04:07 BST Van Microsoft Corp.

$codeDebug.log("output array of get country targets countryT

HONGKONG, September 17 /PRNewswire/ --

- De toonaangevende verkoper van software voor mobiel bankieren maakt optimaal gebruik van het Microsoft-platform om de meest flexibele en schaalbare oplossing te leveren voor mobiele betalingen.

Microsoft Corp. en M-Com hebben vandaag een nieuwe oplossing bekendgemaakt die banken en betalingsverwerkers voorziet van een hoogtechnologische functionaliteit voor mobiele betalingen - hierdoor beschikken banken over meer mogelijkheden om mobiele betalingsdiensten aan hun klanten aan te bieden en om hun opbrengstmogelijkheden te maximaliseren. Deze oplossing toont duidelijk aan dat de keuze voor de consument en de gebruiksflexibiliteit voor de banken essentieel zijn voor het succes van globale oplossingen voor mobiele betalingen voor de financiële dienstensector. Het nieuws werd aangekondigd op Sibos 2009, het voornaamste globale forum van de sector voor financiële dienstverlening.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20000822/MSFTLOGO)

Door het gebruik van technologieën van Microsoft, voorziet M-Com BankAnywhere een volledige eind-tot-eind oplossing voor mobiele betalingen aan de banksector wereldwijd. De uitgebreide oplossing levert een optimaal vermogen wat betreft veiligheid en risicomanagement waardoor banken de bekendmaking van hun merken en diensten efficiënt kunnen beheren in de opkomende markt voor mobiele technologie. Als een volledig geïntegreerde oplossing vermindert het de 'total cost of ownership' (TCO) voor het mobiele kanaal voor de banken.

M-Com is een Microsoft Gold Certified Solution Developer die BankAnywhere over de hele wereld ondersteunt en het gebruikt middelen en best practices van Microsoft bij het opstellen van BankAnywhere. Het gebruik van standaardtechnologie van Microsoft, waaronder Windows, Microsoft SQL Server en Internet Information Services (IIS), stelt gebruikers van BankAnywhere in staat om voordeel te halen uit de huidige toonaangevende middelen en praktijken voor technologiemanagement.

"Vandaag de dag hebben consumenten vele opties en kanalen waardoor bedrijven voor financiële diensten hun klanten moeten werven via een uiterst gepersonaliseerde en verbonden ervaring die consistent is op alle raakpunten en die sterke relaties opbouwt, klantintimiteit creëert en loyaliteit bevordert," vertelt Susan Hauser, vice-president van Worldwide Financial Services bij Microsoft. "De aankondiging van vandaag onderstreept onze inspanningen om een integratie via meerdere kanalen te leveren die financiële instellingen in staat stelt om voordeel te halen uit mobiele kanalen en nieuwe mediakanalen als een onderdeel van de algemeen verbonden ervaring. Onze samenwerking met M-Com breidt ons ecosysteem als partners uit voor betalingen en mobiele oplossingen en bekrachtigt onze leiderspositie als leverancier van platforms voor betalingsverwerking."

Financiële instellingen bieden het hoofd aan verminderde opbrengsten uit traditionele credit cards en proberen nu de kleinere contante betalingen te vervangen door mobiele betalingen om zo nieuwe opbrengstenstromen te genereren. Dit is belangrijk voor de banken en winkeliers aangezien het gebruik van contant geld zowel duur als onveilig is.

"Met de toenemende aanwending van mobiele toepassingen op smartphones kan het mobiele kanaal niet langer genegeerd worden door de banken," vertelt Red Gillen, senior analyst bij Celent. "Mobiele betalingen blijven aan de top van het lijstje staan van toepassingen die de mobiele financiële diensten zullen verankeren in het dagelijkse leven van de consument en ze zelfs mainstream zullen maken. Terwijl banken in dit strategische gebied proberen investeren, zullen de grote winnaars toch vooral de verkopers zijn die niet enkel oplossingen kunnen leveren voor eenvoudige informatiediensten voor mobiel bankieren maar ook andere meerwaardediensten behandelen zoals de betaling van rekeningen."

Voor de meeste financiële instellingen zijn betalingstransacties op papier zeer duur en bieden ze weinig differentiatiemogelijkheden. Terwijl de informatie over de kosten verbonden aan de verwerking van de betaling met cheques en contant geld erg verschillend is bij de verschillende jurisdicties, financiële instellingen en betalingstypes, wordt algemeen aanvaard dat elektronische betalingen - waaronder die via mobiele telefoon - rechtstreeks een positieve invloed hebben op de kostenstructuur voor de betalers, de begunstigden en de financiële instellingen.

De wereldwijde vraag van de consument draagt ook bij tot een stimulering van deze migratie. De alsmaar stijgende aanwezigheid van mobiele telefoons en hun toenemende polyvalente opties zorgen ervoor dat deze toestellen een onweerstaanbare kandidaat zijn voor de vervanging van een tastbare portefeuille.

"Het is duidelijk dat de consument in Azië en de rest van de wereld een zeer grote honger heeft naar mobiele financiële diensten en vooral naar betalingstransacties," vertelt Adam Clark, algemeen directeur van M-Com. "Banken moeten hun klanten voor het mobiele kanaal op korte termijn werven om te verzekeren dat ze aanhoudende opbrengsten en essentiële klantensegmenten kunnen verwerven die gebruik maken van deze diensten."

Bangkok Bank en KeyBank zijn beide goede voorbeelden omdat ze recentelijk een oplossing voor mobiele financiële diensten geselecteerd hebben die optimaal gebruik maakt van het M-Com BankAnywhere platform. Deze instellingen kozen voor Mobile Money van Fiserv Inc. dat in september 2008 in combinatie met M-Com gelanceerd werd. Fiserv, een partner van Microsoft en M-Com, is de toonaangevende globale leverancier van oplossingen voor financiële dienstentechnologie.

"Het gebruik van deze geavanceerde technologie voor consumentbankieren toont een duidelijke wijziging aan in hoe de banken wereldwijd in contact komen met hun klanten," vertelt Karen Campbell, vice-president van de directie van Bangkok Bank. "Klanten in Azië zijn zeker even veeleisend dan hun tegenhangers in Europa en de Verenigde Staten want ze hebben de mobiele bankiermiddelen nodig om hen bij te staan in hun drukke, uiterst mobiele leven."

Mobiel betalen moet mogelijk gemaakt worden bij verschillende mobiele toestellen, producenten en mobiele telefoonmaatschappijen om tegemoet te komen aan de persoonlijke voorkeuren van de doelgroep: de consument. Dit is de enige manier waarop de keuze uitgebreid kan worden op de globale markten. BankAnywhere pakt deze eisen aan op het Microsoft platform door het volgende te leveren:

- Nieuwe opbrengstmogelijkheden uit betalings- en meerwaardetransacties
    - Kostenbeperking door een reeds aangewezen mogelijkheid om klanten aan
      te zetten tot goedkopere zelfbedieningskanalen
    - Differentiatie van en controle over het mobiele kanaal van de bank en
      de gebruikerservaring die ze aan de klanten leveren

"We hadden een product nodig dat geschikt zou zijn voor een groot aantal gebruikers en uitgebreid zou kunnen worden om te voldoen aan de diverse behoeften van onze verschillende soorten bedrijfs- en klantensegmenten," vertelt Allison Landers, senior vice-president van Virtual Banking bij KeyBank. "Op het vlak van mobiel bankieren zijn er voor banken vele strategische mogelijkheden. Door de aanwending van het M-Com BankAnywhere platform voor sms voorzien we onze klant van een eerste grote stap naar mobiel bankieren met een consistente en fascinerende gebruikerservaring."

Diensten voor mobiel bankieren zijn de beste manier om een relatie op te bouwen met uw klant waarbij het gebruik van de mobiele telefoon centraal staat. Betalingsmechanismen met open lus, de keuze van betalingsuitvoeringsmodellen en interoperabiliteit tussen toestellen zijn essentieel voor het leveren van de optimale ervaring. Via zijn ecosysteem van partners, zoals M-Com en Fiserv, staat Microsoft de banken bij bij de complexiteit en de uitdagingen die de mobiele financiële diensten met zich meebrengen.

Over Financial Services van Microsoft

De Financial Services Group van Microsoft levert software die financiële bedrijven helpt het proces rond klanten, medewerkers en activiteiten te vernieuwen zodat ze optimaal kunnen profiteren van kansen op een groter marktaandeel en een hogere winst. Microsoft-software geeft medewerkers en IT-personeel binnen financiële instellingen meer middelen in handen, met name met betrekking tot aandachtsgebieden als adviseursplatforms, kanaalvernieuwing, de assurantiewaardeketen, risicobeheer en naleving voor ondernemingen, en betalingsverkeer. Door middel van een combinatie van oplossingen die door Microsoft en haar partners worden aangeboden, kunnen bedrijven hun medewerkers in staat stellen inzichten te creëren uit gegevens, ideeën om te zetten in actie, en nieuwe kansen te creëren uit veranderingen.

Meer informatie over de Financial Services Group van Microsoft kunt u vinden op http://www.microsoft.com/financialservices.

Over M-Com

M-Com heeft haar hoofdkwartier in Atlanta, Georgia, en is een leverancier van oplossingen voor internationaal mobiel bankieren en internationale mobiele betalingen waarvoor ze samenwerkt met banken en transactieverwerkers in Noord-Amerika, Australazië, Europa, het Midden-Oosten en Azië. Het hoofddoel van M-Com concentreert zich op het leveren van hoogwaardige informatie uit mobiele betalingsdiensten over acceptatie en inkomsten.

Meer informatie kunt u vinden op http://www.mcom.co.nz.

Over Microsoft

Microsoft (Nasdaq: MSFT), opgericht in 1975, is wereldleider op het gebied van software, diensten en oplossingen die mensen en bedrijven helpen hun volledige potentieel te verwezenlijken.

BRON Microsoft Corp.