Microsoft kondigt een oplossing aan van de volgende generatie financiële berichtvoering om de betalingsverwerking en de integratie in SWIFTNet te vereenvoudigen

18 Sep, 2009, 03:14 BST Van Microsoft Corp.

HONGKONG, September 18 /PRNewswire/ --

- Nieuw product van Microsoft verlaagt de kosten van de berichtvoering voor financiële afdelingen en instellingen voor financiële diensten.

Microsoft Corp. heeft vandaag de Financial Messaging Service Bus voor de integratie van financiële diensten voorgesteld, een samengestelde oplossing gebaseerd op de veel geprezen Microsoft BizTalk Server 2009. Door het voorzien van vooraf ontwikkelde dienstcomponenten vereenvoudigt de Financial Messaging Service Bus missiekritische financiële berichtvoering voor banken, betalingsverwerkers en andere financiële instellingen, en levert het een platform voor oplossingen voor de technologiepartners van Microsoft. De Financial Messaging Service Bus is niet enkel toepasselijk op SWIFT of betalingen maar het is uitbreidbaar tot alle financiële berichtvoeringssystemen als een integratieraamwerk die het mogelijk maakt dat nieuwe oplossingen ontwikkeld kunnen worden en samen kunnen functioneren met oudere toepassingen als onderdeel van een programma voor technologievernieuwing. De Financial Messaging Service Bus ondersteunt de Microsoft BizTalk Accelerator voor SWIFT die het label 'SWIFTReady Financial EAI 2009' heeft ontvangen en daardoor voor zes opeenvolgende jaren de SWIFT-certificatie verkrijgt. Het nieuws werd aangekondigd op SWIFT's Sibos 2009, het voornaamste globale forum van de sector voor financiële dienstverlening.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20000822/MSFTLOGO)

De Financial Messaging Service Bus verlaagt de ontwikkelingskosten en versnelt het implementatieproces doordat het voorziet in herbruikbare service-oriëntatie-componenten waardoor de integratie van financiële diensten vereenvoudigd wordt en er geen uitgebreide procestechnologie ter plaatse vereist is. Het bespaart de klanten van de financiële dienstensector en partners voor technologie-oplossingen aanzienlijk veel tijd en geld uit bij het ontwikkelen en implementeren van oplossingen voor betalingen en kapitaalmarkten.

"Financiële berichtvoering en integratie worden basisdiensten en dat moeten ze ook zijn," vertelt Andy Schmidt, onderzoeksdirecteur van Global Payments bij TowerGroup. "De banken hebben een eenvoudigere, kostenefficiëntere manier nodig om de betalingsverwerking te herontwikkelen maar ze moeten kunnen verzekeren dat ze geen informatiesilo's creëren. Er is een echte nood aan het gebruik van kant-en-klare componenten die de complexiteit van de integratie beperken en die gebaseerd zijn op en ook verder kunnen bouwen op bestaande technologie om zo te vermijden dat dure technologie-eilanden ontwikkeld worden."

De Financial Messaging Service Bus gebruikt de Microsoft BizTalk Server Enterprise Service Bus (ESB) Toolkit voor de gegevenstransformatie en het workflow management van transacties, en breidt de standaard ESB uit met audit trail en toezicht op bedrijfsactiviteiten specifiek aan financiële diensten. Bovendien kunnen de componenten van de Financial Messaging Service Bus makkelijk geïntegreerd worden in programma's van Microsoft Office, waaronder Excel en SharePoint, voor een volledige oplossing voor operations management en business intelligence.

"Financiële berichtvoering is de hoeksteen van technologische vernieuwing in banken en andere instellingen voor financiële diensten," vertelt Susan Hauser, vice-president van Worldwide Financial Services bij Microsoft. "Veilige en betrouwbare transactielevering is essentieel voor instellingen voor financiële diensten maar technologie-oplossingen moeten ook op een kostenefficiënte manier geïmplementeerd en beheerd worden. Ons langdurige partnerschap met SWIFT en onze toewijding om technologiepartners te ondersteunen brengt ons in de unieke positie om deze betrouwbare en kostenefficiënte oplossingen te leveren aan alle financiële instellingen."

In het voorbije jaar heeft Microsoft de BizTalk Server-ondersteuning toegevoegd voor Alliance Lite waardoor het de connectiviteit met SWIFTNet op het internet mogelijk maakt.

"Microsoft's nieuwe oplossing voor financiële berichtvoering onderstreept de blijvende kracht van ons globale partnerschap," vertelt Gottfried Leibbrandt, directeur Markten bij SWIFT. "Via deze aankondiging bewijst Microsoft zijn aanhoudende toewijding aan de klanten van SWIFT en aan de globale gemeenschap van financiële diensten."

"Financiële berichtvoering is de basis voor interoperabiliteit tussen banken in de globale gemeenschap van financiële diensten," vertelt Darrell Cavens, directeur voor BizTalk Server bij Microsoft. "Microsoft is tevreden dat het zijn relatie met SWIFT verder ontplooit en zo producten van wereldklasse kan leveren aan een sector die missiekritische en toonaangevende oplossingen nodig heeft."

De Financial Messaging Service Bus is momenteel beschikbaar voor alle klanten via Microsoft haar partners in de gemeenschap van financiële diensten. Zlatko Jegdic, directeur van eBusiness bij Saga, een langdurige partner van Microsoft in Europa, vertelt: "Als een Gold Certified partner van Microsoft proberen we optimaal gebruik te maken van de technologiestack om klantoplossingen te leveren. De componenten geleverd met de Financial Messaging Service Bus maken het ons mogelijk om meer middelen te plaatsen en zo een meerwaardige oplossingsfunctionaliteit te ontwikkelen en minder tijd te besteden aan de integratie van de berichtvoering voor onze klanten."

"Klanten kunnen de kost van financiële berichtvoering verlagen door de manier te vereenvoudigen waarop betalingsverwerking ontwikkeld wordt," vertelt Andy Orent, directeur Bankwezen en Kapitaalmarkten, Financiële Dienstensector bij HP. "Het platform van Microsoft sluit zich aan bij de betalingsstructuur van HP die gekend staat als Integration Framework for Payments (IF4P) en die de klanten in staat stelt bij te dragen tot het beheer van de kosten en een versnelde groei."

Financiële berichtvoering is een basisdienst bij betalings- en kapitaalmarktenverwerking, en de Financial Messaging Service Bus is ontworpen om te voorzien in een eenvoudigere, configureerbare aanpak die de financiële instellingen een aanzienlijke efficiëntie oplevert wat betreft implementatie en bediening.

"Een consistente uitdaging die we in de beveiligingssector opmerken is het stroomlijnen van de workflow en data mapping tussen FIX- en SWIFT-berichten," vertelt Kevin Houstoun, voorzitter van Rapid Addition Ltd. en medevoorzitter van Global Technical Committee bij FIX Protocol Ltd. "Technologie zoals Microsoft's middleware Financial Messaging Service Bus en Rapid Attention's FIX Shortcut voor de Financial Messaging Service Bus is erg veelbelovend om deze uitdaging op te lossen aangezien het de banken en makelaars in staat stelt om deze bewerkingen te automatiseren aan een lagere totale kost dan de traditionele software."

Via de Financial Messaging Service Bus behandelt Microsoft de behoefte aan een systematische aanpak bij de integratie van berichtvoering doorheen de financiële dienstensector. Als gevolg kunnen de banken nu verder optimaal gebruik maken van een investering in de BizTalk Server als infrastructuur voor betalingen en SWIFT-berichtvoering en kunnen ze dit uitbreiden om overal ter wereld nieuwe financiële toepassingen te ondersteunen.

Microsoft's Financial Messaging Service Bus verschaft enkele voordelen die de kosten van de berichtvoering voor financiële afdelingen en instellingen voor financiële diensten verlagen:

- Door het voorzien in voorontwikkelde dienstcomponenten, vereenvoudigt
      de Financial Messaging Service Bus missiekritische financiële
      berichtvoering voor banken, betalingsverwerkers en andere financiële
      instellingen, en levert het een platform voor oplossingen voor
      technologiepartners van Microsoft.
    - De Financial Messaging Service Bus maakt optimaal gebruik van de
      BizTalk Enterprise Service Bus (ESB) Toolkit voor de
      gegevenstransformatie en het workflow management van transacties, en
      breidt de standaard ESB uit met audit trail en toezicht op
      bedrijfsactiviteiten specifiek aan financiële diensten.
    - Financial Messaging Service Bus verbetert zeer sterk de time-to-
      market voor vele complexe oplossingen in de bank- en de
      kapitaalmarktsector. Alhoewel van toepassing in meerdere scenario's van
      financiële berichtvoering, is een essentieel gebied de vereenvoudiging
      van de integratie naar SWIFT voor betaling en toepassingen van FIX.

Meer informatie kunt u vinden op http://www.microsoft.com/financialservices

Over Financial Services van Microsoft

De Financial Services Group van Microsoft levert software die financiële instellingen helpt het proces rond klanten, medewerkers en activiteiten te vernieuwen zodat ze optimaal kunnen profiteren van kansen op een groter marktaandeel en een hogere winst. Microsoft-software geeft medewerkers en IT-personeel binnen financiële instellingen meer middelen in handen, met name met betrekking tot aandachtsgebieden als adviseursplatforms, kanaalvernieuwing, de assurantiewaardeketen, risicobeheer en naleving voor ondernemingen, en betalingsverkeer. Door middel van een combinatie van oplossingen die door Microsoft en haar partners worden aangeboden, kunnen bedrijven hun medewerkers in staat stellen inzichten te creëren uit gegevens, ideeën om te zetten in actie, en nieuwe kansen te creëren uit veranderingen. Meer informatie over de Financial Services Group van Microsoft kunt u vinden op http://www.microsoft.com/financialservices.

Over Microsoft

Microsoft (Nasdaq: MSFT), opgericht in 1975, is wereldleider op het gebied van software, diensten en oplossingen die mensen en bedrijven helpen hun volledige potentieel te verwezenlijken.

BRON Microsoft Corp.