Mijlpaal in de mobiele computers: Symbol Technologies kondigt verkoop aan van 500.000e MC9000 mobiele computer

09 Mei, 2006, 14:30 BST Van Symbol Technologies, Inc.

HOLTSVILLE, New York, May 9 /PRNewswire/ --

Symbol Technologies, Inc. (NYSE: SBL), The Enterprise Mobility Company (TM), kondigde vandaag aan dat het zijn 500.000e MC9000 mobiele computer heeft verkocht. Hierdoor wordt Symbols leiderschapspositie voor robuuste mobiele computers nog maar eens bevestigd. Symbol kondigde ook aan dat de 500.000e eenheid aangekocht is door een bedrijf dat al heel lang klant is, nl. Coca-Cola Enterprises.

(Logo: http://www.newscom.com/cgi-bin/prnh/20041029/SYMBOLOGO )

"De Symbol MC9000 mobiele computer maakt integraal deel uit van onze totale mobiele oplossing. Met de nieuwe technologie kunnen we toepassingen leveren met nieuwe functionaliteiten, zoals handtekeningen vastleggen en e-documenten, waardoor onze activiteiten veel efficiënter worden," aldus Jim Long, Manager, Mobile Computing Services, Coca-Cola Enterprises.

Ongeveer twee en een half jaar geleden introduceerde Symbol voor het eerst zijn toplijn van MC9000 robuuste mobiele computers voor opdrachtkritische bedrijfstoepassingen. Het robuuste design, de multimodus draadloze connectiviteit, de keuze uit drie ergonomische vormen en een veelzijdig ecosysteem van partners zorgden ervoor dat het product een ongekend succes had op de markt. Met het Microsoft (R) Windows (R) computerplatform en de Intel (R) Xscale (TM) processors helpt de MC9000-lijn mobiele computers om de efficiëntie en de productiviteit van het mobiel personeel in de voorraadketen, maar ook in de retail, de productie, de service op het terrein, het transport en de logistieke bedrijven te maximaliseren. Symbol blijft verder werken aan zijn toplijn die klanten de allernieuwste technologieontwikkelingen aanbiedt waaronder Wide Area Network (WAN) met een Push-to-Talk Walkie-Talkie mogelijkheid en geïntegreerde GPS (Global Positioning System), 802.11a/b/g draadloze LAN (WLAN) en een Wireless Personal Area Network (WPAN) dat op Bluetooth werkt, zodat men op ieder ogenblik en om het even waar verbinding kan maken om geluid, beelden en gegevens op te vragen.

"We zijn trots dat onze klanten deze belangrijke mijlpaal hebben aanvaard, want dat toont aan dat er een wijdverspreide vraag is naar de MC9000-lijn mobiele computers van Symbol," aldus Brian Viscount, vicepresident van productmarketing voor Symbols mobiele computerafdeling. "Dankzij Symbols focus op innovatie en de allernieuwste technologieontwikkelingen blijven we het beste en het bestverkopende mobiele computerbedrijf. Bovendien kunnen we onze klanten een veelzijdige tool aanbieden om de productiviteit van hun personeel te vergroten en om de bedrijfsefficiëntie te verbeteren."

Over Symbol Technologies

Symbol Technologies, Inc., The Enterprise Mobility Company (TM), is een erkende wereldwijde leider in bedrijfsmobiliteit, die producten en oplossingen levert waarmee informatie in real time vastgelegd, verplaatst en beheerd kan worden van en naar de locatie waar de activiteit plaatsvindt. Symbol Enterprise Mobility oplossingen integreren geavanceerde technologie om gegevens vast te leggen, identificatietechnologie voor radiofrequenties, mobiele computerplatforms, draadloze infrastructuur, mobiliteitssoftware en serviceprogramma's van wereldklasse. Symbol Enterprise Mobility producten en oplossingen verhogen de productiviteit van het personeel, verlagen de operationele kosten, verhogen de bedrijfsefficiëntie en creëren concurrentievoordelen voor 's werelds toonaangevende bedrijven. Bijkomende informatie is terug te vinden op http://www.symbol.com.

Voor Symbol Technologies:
    Voor media-informatie:
    Traci Hoch                         Danielle Richichi
    Symbol Technologies, Inc.          Edelman Public Relations
    +1-631-738-5426                    +1-212-819-4804
    traci.hoch@symbol.com              danielle.richichi@edelman.com

Voor financiële informatie:        Voor analisteninformatie:
    Lori Chaitman                      Shirley Schroedl
    Symbol Technologies, Inc.          Symbol Technologies, Inc.
    +1-631-738-5050                    +1-631-738-4823
    lori.chaitman@symbol.com           shirley.schroedl@symbol.com

Website: http://www.symbol.com

BRON Symbol Technologies, Inc.