Mijlpaal voor HEMA België: 75e winkel open

20 Mei, 2010, 08:45 BST Van HEMA BV

$codeDebug.log("output array of get country targets countryT

AMSTERDAM, May 20, 2010 /PRNewswire/ -- HEMA breidt flink uit in België: met de openingen van Izegem en Jette (Brussel) deze maand, staat de teller inmiddels op 75 winkels. Met deze expansie wil het winkelbedrijf dichterbij haar Belgische klanten komen.

Sinds 1984 is HEMA in België aanwezig. Maar de naam HEMA werd pas na de overname van de SARMA keten in 1997, waarbij 21 winkels werden verbouwd naar HEMA-vestigingen, echt een begrip voor de klant.

van stad naar dorp

In de beginjaren waren de Belgische vestigingen vooral in de grotere steden te vinden. In Nederland werden inmiddels al kleinere winkels in dorpen en wijken geopend. 'Zo kon iedere klant voor bijvoorbeeld sokken of schrijfwaren naar een HEMA om de hoek,' vertelt Carine Kaisergrüber, country director België. 'En het duurde niet lang voordat HEMA België haar eerste kleine filiaal in Lanaken opende, met een vloeroppervlakte van driehonderd vierkant meter. Met succes, want in de afgelopen twee jaar hebben we zo'n tiental winkels van het kleinste formaat geopend.'

mijlpaal

'Wij vieren de mijlpaal van 75 winkels in België met de openingen van Izegem en Jette (Brussel). Dat doen we met leuke acties en mooie aanbiedingen voor de klanten,' vervolgt Carine. HEMA is in Izegem te vinden aan de Krekelmotestraat 62 en in Jette (Brussel) is de winkel gelegen aan de Chaussée de Jette, 606. Beide winkels hebben een vloeroppervlakte van ruim vijfhonderd vierkante meter en bieden een uitgebreid assortiment HEMA-producten.

formule

Carine zegt over de formule van HEMA: 'Dankzij een sterke internationale winkelformule met een duidelijke styling en voordelige prijzen zijn onze winkels echt HEMA of 'vraiment HEMA'. Deze formule, bijzondere eenvoud, werkt overal. In de stad en op het platteland, waar ook ter wereld. Iedereen omarmt die frisse, eigentijdse, gebruiksvriendelijke HEMA-stijl. Natuurlijk houden we rekening met Iocale verschillen. Want Hollandse fietskratten werken niet, maar drop in de Belgische winkels weer wel. We blijven luisteren naar onze klanten en we blijven ze verrassen met onze producten, vormgeving, winkels en leuke acties.'

geschiedenis

HEMA is opgericht in 1926 door het toenmalige moederbedrijf Bijenkorf. Het was de eerste Nederlandse eenheidsprijzenwinkel (alle producten kosten 25 of 50 cent) naar Amerikaans concept, de 'five and ten cents store'. HEMA hield een assortiment dat was ingesteld op de dagelijkse gebruiksbehoeften van de consument tegen een lage prijs. Maar kwaliteit werd steeds belangrijker. In de jaren zestig en zeventig breidt de interne kwaliteitsbewaking zich uit. Maar alleen een goede kwaliteit bleek niet voldoende en de concurrentie was groot. Daarom kreeg HEMA in de jaren tachtig een ontwerpafdeling en daarmee een unieke uitstraling: eigentijds, trendy en basic tegelijk.

Persinformatie

HEMA is opgericht in 1926 te Amsterdam en maakt deel uit van Lion Capital. HEMA heeft meer dan 500 vestigingen in Nederland, België, Luxemburg, Duitsland en Frankrijk. HEMA is dé winkel voor dagelijkse boodschappen. Alle artikelen zijn van het eigen HEMA merk met altijd het juiste product tegen de juiste prijs en een eigentijdse vormgeving. En voor alle artikelen geldt een 'niet tevreden, geld terug' garantie.

Noot aan de redactie:

Wenst u geen persinformatie van HEMA meer te ontvangen, laat u dit dan weten via corpcomm@hema.nl

BRON HEMA BV