Mijlpaalkwartaal voor Mindtree - Omzet overschrijdt $ 150 miljoen, interim-dividend wordt aanbevolen

17 Jul, 2015, 14:42 BST Van Mindtree

BANGALORE en WARREN, New Jersey, July 17, 2015 /PRNewswire/ --

Mindtree, een wereldwijde IT-dienstverlener, heeft vandaag haar geconsolideerde resultaten bekendgemaakt voor het eerste kwartaal eindigend op 30 juni 2015, zoals goedgekeurd door de Raad van Bestuur.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140416/681203 )

"We hebben een geweldige start van het jaar, gedreven door meerjarige multi-miljoen dollar deals en sterke contractsluitingen. Onze digitale activiteiten hebben grote vooruitgang geboekt. We zien enorme kansen om samen te werken met onze klanten voor hun digitale transformatie-initiatieven. Bovendien zijn we in dit kwartaal de mijlpaal van $ 150 miljoen in inkomsten gepasseerd," aldus Krishnakumar Natarajan, CEO & Managing Director, Mindtree.

Belangrijke financiële hoogtepunten:

• In USD:
    • Omzet van $ 154,9 miljoen (groei van 4,8% op kwartaalbasis / 9,7% op jaarbasis) Constante omzetgroei door wisselkoersen van 5,2% op kwartaalbasis em 13,3% op jaarbasis
    • Nettowinst van $ 21,8 miljoen (groei van 5,5% op kwartaalbasis / 0,6% op jaarbasis)
  • In rupees:
    • Omzet van INR 9.816 miljoen (groei van 6,9% op kwartaalbasis / 16,4% op jaarbasis)
    • Nettowinst van INR 1.382 miljoen (groei van 7,4% op kwartaalbasis / 6,8% op jaarbasis)

Andere hoogtepunten:

• Klanten:
    • 218 actieve klanten op 30 juni 2015
    • Klanten van $ 50 miljoen toegenomen tot 2
  • Werknemers:
    • 14.427 werknemers op 30 juni 2015
    • 900 werknemers toegevoegd gedurende het kwartaal op brutobasis
    • Verloop in de laatste 12 maanden staat op 18,4%

• Meerjarige en multi-miljoen dollar winsten met toonaangevende wereldwijde klanten:
  • Een toonaangevend bedrijf op het gebied van persoonlijke digitale media. MindTree gaat toepassings- en infrastructuurbeheerdiensten bieden

• Wereldleider in computersoftware en -technologie. Mindtree zal volledige diensten en ondersteuning leveren voor het cloud-aanbod van deze bestaande klant
  • Toonaangevende wereldwijde verzekeringsmaatschappij. Mindtree zal onderhouds- en ondersteuningsdiensten bieden voor de herverzekeringstoepassingen van deze bestaande klant

• Prijzen en erkenning:
  • Uitgeroepen tot de prijswinnaar in de Gold-categorie van de LearningElite awards 2015 door Chief Learning Officer Magazine, voor haar innovatieve leer- en ontwikkelingspraktijken.
  • Een speciale erkenning gekregen in de Sustained Excellence-categorie van de BML Munjal Awards -2015, georganiseerd door de Hero Group, voor het tonen van zakelijke excellentie door middel van haar leer- en ontwikkelensinitiatieven
  • Bekroond met de Bedrijf van het jaar in de IT-sector tijdens de CNBC-TV18 India Risk Management Awards

• Aankondiging van dividend:
    • De Raad van Bestuur heeft in de vergadering op 16 juli 2015 een interim-dividend van 30% (INR 3 per aandeel van INR 10 nominale waarde per stuk) aanbevolen voor het kwartaal eindigend op 30 juni 2015.

Over Mindtree

MindTree [NSE: MINDTREE] levert digitale transformatie- en IT-diensten, van ideevorming tot uitvoering, waarmee Global 2000-klanten hun concurrenten kunnen overtreffen. MindTree werd 'digitaal geboren' ['Born Digital'] en blijft zorgen voor buitengewone diepte in de gehele digitale waardeketen. Met een sterke mix van expertise en uitvoering levert Mindtree opmerkelijke klantervaringen, terwijl tegelijkertijd de efficiëntie bevorderd wordt en de bedrijfsvoering gemoderniseerd. De deskundigheid van MindTree op het gebied van infrastructuur- en toepassingsbeheer, gecombineerd met het unieke Agile Center-of-Excellence, zorgt ervoor dat onze klanten hun producten en diensten sneller en goedkoper op de markt kunnen brengen.

Bezoek ons ​​op www.mindtree.com

Safe harbour

Bepaalde uitspraken in dit persbericht met betrekking tot onze toekomstige groeivooruitzichten zijn toekomstgerichte verklaringen die een aantal risico's en onzekerheden met zich meebrengen die ervoor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten aanzienlijk afwijken van die die genoemd worden in dergelijke toekomstgerichte verklaringen. We hebben niet de intentie om enige toekomstgerichte verklaring die van tijd tot tijd door ons of namens kan worden gedaan bij te werken.

Bezoek ons op www.mindtree.com .

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Priyanka Waghre
Mindtree