Milliman kondigt Europese uitbreiding aan

17 Jul, 2012, 09:00 BST Van Milliman Inc.

- Tigran Kalberer is de nieuwe regionale manager voor zowel de Zwitserse als Duitse Life en Non-Life tak

ZÜRICH, 17 juli 2012 /PRNewswire/ -- Milliman Inc., een vooraanstaand wereldwijd actuarieel consultancybedrijf, breidt zijn activiteiten op het Europese continent verder uit met de aankondiging dat Tigran Kalberer het regionale hoofd wordt van de consultancy-activiteiten voor Life en Non-Life verzekeringen in Zwitserland en Duitsland, met ingang van 1 september 2012.

Tigran Kalberer heeft 20 jaar ervaring in de sector en sluit zich bij Milliman aan na 12 jaar bij Towers Watson in Zürich.  Hij beschikt over een diepgaande kennis van de verzekeringssector en alle aspecten van risicobeheer. Kalberer zal werkzaam zijn vanuit Zürich.

Bruce Winterhof, Directeur Life Practice bij Milliman verklaart: "We zijn bijzonder verheugd met de komst van Tigran Kalberer. Zijn aanwezigheid benadrukt Millimans engagement om de dienstverlening voor klanten uit te breiden door heel Europa. We menen dat Tigran de ideale persoon is om onze groei op deze sleutelmarkt in goede banen te leiden. Hij wordt alom gerespecteerd en biedt de nodige stabiliteit in een klimaat van onzekerheid en mogelijke wijzigingen op het vlak van regelgeving binnen deze tak."

Ed Morgan van Milliman voegde toe dat Tigran Kalberer: "de rangen van Milliman versterkt op een kritisch moment voor Europese verzekeraars, die zich voorbereiden op de implementatie van Solvency II en af te rekenen hebben met moeilijke omstandigheden op de financiële markten." Morgan is de Managing Director van Milliman Italië en Centraal- en Oost-Europa (CEE).

Over Milliman

Milliman is wereldwijd één van de grootste leveranciers van actuariële en actuariaat-gerelateerde producten en diensten. De firma biedt consultancy aan in Gezondheidszorg, Schadeverzekeringen, Levensverzekeringen, Financiële dienstverlening en Employee Benefits. Milliman werd opgericht in 1947 en is een onafhankelijk bedrijf met kantoren in belangrijke steden wereldwijd.  Bezoek milliman.com voor meer informatie.

BRON Milliman Inc.