Mindtree rapporteert omzetgroei van 2% op kwartaalbasis / 29% op jaarbasis in dollars

19 Jul, 2016, 05:58 BST Van Mindtree

BANGALORE en WARREN, New Jersey, July 19, 2016 /PRNewswire/ --

Mindtree, een wereldwijde IT-dienstverlener, heeft vandaag haar geconsolideerde resultaten bekendgemaakt voor het eerste kwartaal eindigend op 30 juni 2016, zoals goedgekeurd door de Raad van Bestuur.

(Logo: http://photos.prnewswire.com/prnh/20140416/681203 )

"De voortdurende transities van de markt naar Everything-as-a-Service, gebundelde managed services en digitale transformatie zijn precies waar onze kracht ligt," aldus Rostow Ravanan, CEO en Managing Director, Mindtree. "Hoewel het mondiale klimaat ons voor enige uitdagingen op korte termijn stelt, blijven wij ervan overtuigd dat onze investeringen op het juiste spoor zijn om de groei voor onze klanten en Mindtree te versnellen."

Belangrijkste financiële hoogtepunten:

Kwartaal eindigend op 30 juni 2016

• In USD:
    • Omzet van $ 199 miljoen (groei van 2% op kwartaalbasis / 29% op jaarbasis).
    • Nettowinst van $ 18,5 miljoen (daling van 5,8% op kwartaalbasis / 8,7% op jaarbasis)
  • In rupees:
    • Omzet van INR 13.276 miljoen (groei van 0,6% op kwartaalbasis / 35,8% op jaarbasis)
    • Nettowinst van INR 1.235 miljoen (daling van 7,2% op kwartaalbasis / 3,8% op jaarbasis)

De bovenstaande financiële resultaten zijn in overeenstemming met Ind AS voor het kwartaal eindigend op 30 juni 2016. Bijgevolg zijn de cijfers voor voorgaande perioden aangepast in overeenstemming met Ind AS.

Andere hoogtepunten:

• Klanten:
    • 343 actieve klanten op 30 juni 2016
    • Klanten van $ 10 miljoen nemen met 1 toe tot 16
  • Mensen:
    • 16.110 Mindtree Minds per 30 juni 2016
    • Verloop in de laatste 12 maanden staat op 16,5%

• Belangrijke overwinningen bij toonaangevende wereldwijde klanten

- Wereldleider in computersoftware en -technologie. Mindtree zal managed services bieden voor meerdere toepassingen van deze bestaande klant
    - Een vooraanstaande business school Voor deze bestaande klant zal Mindtree de strategische partner zijn voor Salesforce-initiatieven in enterprise IT en online learning
    - Een wereldwijde technologische leider in de auto-industrie. MindTree zal digitale diensten leveren voor de implementatie van een verhuurbeheersysteem

• Prijzen en erkenning:

- Gepositioneerd als een leider voor digitale diensten in 'Zinnov's Zone for Digital Services'
    - Magnet 360, een bedrijf van Mindtree, bekroond met de Salesforce Marketing Cloud Innovation Award voor 2016
    - Erkend als een leider in de 2016 Global Outsourcing 100 voor global excellence van IAOP
    - Op de derde plaats in de categorieën 'Best CEO, IR Professional, IR program, Analyst Days, Website' in de IT-sector en erkend als een van de 'Most Honoured Companies' in de ranglijsten voor All - Asia Executive Team (behalve Japan) van Institutional Investor

Over Mindtree

Mindtree [NSE: MINDTREE] levert digitale transformatie- en technologiediensten, van ideevorming tot uitvoering, waarmee Global 2000-klanten hun concurrenten kunnen overtreffen. Mindtree werd 'digitaal geboren' ('Born Digital') en heeft een flexibele, gezamenlijke aanpak voor het creëren van op maat gemaakte oplossingen voor de digitale waardeketen. Tegelijkertijd helpt onze diepgaande expertise in infrastructuur- en applicatiebeheer bij het optimaliseren van uw IT in een strategische troef. Of u nu wilt dat uw bedrijf gedifferentieerder wordt, zakelijke functies opnieuw dient uit te vinden of de omzetgroei moet versnellen, wij kunnen u daarbij van dienst zijn. Ga naar http://www.mindtree.com voor meer informatie.

Safe harbour

Bepaalde uitspraken in dit persbericht met betrekking tot onze toekomstige groeivooruitzichten zijn toekomstgerichte verklaringen die een aantal risico's en onzekerheden met zich meebrengen die ervoor kunnen zorgen dat de feitelijke resultaten aanzienlijk afwijken van die die genoemd worden in dergelijke toekomstgerichte verklaringen. We hebben niet de intentie om enige toekomstgerichte verklaring die van tijd tot tijd door ons of namens kan worden gedaan bij te werken.

Bezoek ons op http://www.mindtree.com. Neem voor meer informatie contact op met:
INDIA
Priyanka Waghre