Modehuis H&M kiest voor MarkMonitor om online vervalsing en verkopen op de grijze markt te bestrijden

08 Mei, 2006, 13:26 BST Van MarkMonitor

SAN FRANCISCO en LONDEN, May 8 /PRNewswire/ --

- Oplossing van Auction Monitoring legt identiteiten van onbevoegde verkopers bloot en stelt het wereldwijde veiligheidsteam van H&M in staat om illegale veilinglijsten te laten sluiten

MarkMonitor(R), de leider in online beveiliging van bedrijfsidentiteiten, kondigde vandaag aan dat H&M Hennes & Mauritz AB (H&M, beurs Stockholm: HMB.ST) voor de oplossing Auction Monitoring(TM) van MarkMonitor heeft gekozen om te helpen bij het identificeren en het elimineren van online vervalsingen en verkopen op de grijze markt van zijn modelijnen op illegale veilinglijsten op internet. Als belangrijk onderdeel van de geïntegreerde reeks oplossingen voor identiteitsbeveiliging van MarkMonitor, pakt Auction Monitoring de groeiende zorgen aan over inkomstenverliezen en merkerosie vanwege onbevoegde verkopen van producten en illegale merchandising via veilingsites op internet. Als wereldwijd bedrijf dat zich toelegt op het op lange termijn opbouwen van zijn marktwaarde, versterkt de toepassing door H&M van de oplossing van MarkMonitor de mogelijkheid aanzienlijk om online vervalsing en afleiding op de grijze markt te bestrijden in de zeer concurrerende, mondiale modeindustrie.

H&M, opgericht in 1947, is een wereldwijde firma die zich bezighoudt met het leveren van haute couture en topkwaliteit tegen de beste prijs en biedt een uitgebreide reeks bekende en veel gevraagde merken. De merknaam van H&M, met meer dan duizend winkels actief in 22 landen, is synoniem met bekende, stijlvolle en zeer populaire mode. Als leider in de modeindustrie heeft H&M samengewerkt met invloedrijke modeontwerpers, zoals Stella McCartney en Karl Lagerfeld, wat de detailhandelaar grotere populariteit opleverde. Om de groeiende dreiging van vervalsing en goederen op de grijze markt te beheren, zocht H&M een oplossing die het bedrijf in staat zou stellen om wereldwijde zichtbaarheid te verkrijgen in illegale online activiteiten en snelle meldingen te faciliteren van de identiteiten van fraudeurs wereldwijd.

"We vermoedden dat onze producten online illegaal verkocht werden en hadden de instrumenten niet om de daders op te sporen en te identificeren, tot we Auction Monitoring gingen gebruiken," zei Bjorn Norberg, General Counsel bij H&M. "Met de oplossing van MarkMonitor kunnen we automatiseren en het profiel van de verantwoordelijken effectiever aan het licht brengen en direct actie ondernemen om hun illegale veilinglijsten te sluiten. MarkMonitor zal ons helpen om beter gebruik te maken van interne bronnen door wat eerder een tijdrovend proces was effectief af te stemmen, de algehele beveiliging van het bedrijf te verbeteren door het grondiger in de gaten houden van online fraudeactiviteiten en inkomstenverliezen door vervalsing en goederen op de grijze markt te minimaliseren, zodat we door kunnen gaan met het leveren van kwaliteitsmode tegen de betaalbare prijzen waar we bekend om staan."

Auction Monitoring van MarkMonitor biedt bedrijven inzicht in hoe hun producten online worden verkocht en door wie, inclusief plaats, profiel en identiteit. De oplossing identificeert en prioriteert misbruik, stuurt e-mailwaarschuwingen bij verdachte online veilingen en maakt geautomatiseerde antwoorden mogelijk die snelle actie mogelijk maken om de illegale lijsten te sluiten. Auction Monitoring is deel van een veelomvattende oplossing voor het online beheren van bedrijfsidentiteiten, wat domeinbeheer, merkenbescherming en fraudepreventie omvat en bedrijven in staat stelt om hun merken en klanten te beschermen van een reeks op bedrijfsidentiteit gebaseerde dreigingen, inclusief vervalste goederen, verkoop op de grijze markt, fraude, phishing en overtreding van het handelsmerk.

"Online veilingsites, waar de identiteit van de verkoper en de authenticiteit van het product voor de koper niet bekend zijn, leveren vervalsers een virtueel kanaal voor het distribueren van hun goederen. Door het geautomatiseerde systeem van MarkMonitor voor het vinden van en prioriteit geven aan illegale online verkoopactiviteiten, hoeft er niet meer geraden te worden bij de opsporing van verdachte vervalsinglijsten en worden bedrijven in staat gesteld actie te ondernemen om hun inkomsten en klanten te beschermen," zei Mark Shull, CEO van MarkMonitor. "De onbevoegde verkoop van goederen via online veilingen belemmert het succes en de groei van e-commerce en het is ons doel om bedrijven te helpen zichzelf en hun klanten te beschermen tegen zulk soort online dreigingen en verliezen."

Over H&M

H & M Hennes & Mauritz AB (H&M) werd in 1947 in Zweden opgericht. Het bedrijfsconcept van het bedrijf is om mode en kwaliteit tegen de beste prijs te bieden. H&M is genoteerd op de O-lijst van de beurs van Stockholm en heeft ongeveer 1200 winkels in 22 landen. H&M heeft meer dan 50.000 werknemers in dienst en bereikte in 2005 verkopen van SEK 71.886 miljoen, inclusief btw. H&M heeft een brede reeks producten die verdeeld is in een aantal verschillende concepten voor vrouwen, mannen, tieners, kinderen en cosmetica. De kledingcollecties van het bedrijf worden gecreëerd door eigen ontwerpers, modelmakers en kopers. Bezoek voor meer informatie www.hm.com.

Over MarkMonitor

MarkMonitor is de wereldwijde leider in het leveren van uitgebreide online beschermingsdiensten voor bedrijfsidentiteit, Making the Internet Safe for Business(TM). Het geïntegreerde platform Brand and Fraud Protection(TM) van MarkMonitor levert het beheer van een volledige levenscyclus, inclusief zijn Early Warning System(TM), alsmede real-time detectie en onderzoek en antwoord, tot een brede en groeiende lijst van op identiteit gebaseerde online veiligheidsproblemen, waar bedrijven tegenwoordig mee te maken hebben. Deze oplossingen worden mogelijk gemaakt door een uitvoerig netwerk voor merken- en fraudeinlichtingen, dat ongepast of frauduleus gebruik van een bedrijfsnaam of identiteit overal op internet in de gaten houdt, inclusief websites, zoekmachines, grote e-mailsystemen, domeinnaamsystemen, registraties, messageboards, blogs, chatrooms, en veilingen. Bezoek voor meer informatie www.markmonitor.com.

Website: http://www.hm.com

BRON MarkMonitor