Mooie kansen voor Regus Breda

26 Jan, 2009, 06:00 GMT Van The Regus Group

AMSTERDAM, Nederland, January 26 /PRNewswire/ --

- Breda, een hotspot voor Nederlandse en Belgische bedrijven

Regus, wereldwijd marktleider op het gebied van flexibele kantoorruimte, is sinds 2000 gevestigd in Breda, dat bezig is uit te groeien tot het nieuwe Amsterdam van Zuid-Nederland. Recentelijk heeft een aantal grote bedrijven Breda als nieuwe thuisbasis gekozen, wat veel kansen voor Regus schept. Voor moderne bedrijven is flexibele kantoorruimte een belangrijk pluspunt, omdat de filedruk toeneemt en veel medewerkers niet elke dag op kantoor aanwezig hoeven te zijn. Ook de financiële crisis kan voor bedrijven een katalysator zijn om over te stappen van eigen kantoorruimte naar gehuurde, flexibele werkplekken.

"Breda heeft veel te bieden," vertelt Eduard Schaepman, CEO Regus Benelux. "Vanwege de gunstige locatie op de grens tussen Nederland en België kan Breda zonder meer een hotspot genoemd worden. Deze bruisende stad is dankzij haar ligging in trek bij zowel Nederlandse als Belgische bedrijven, die het vanuit marketingoogpunt vaak interessant vinden om een Nederlands adres te hebben. In onzekere tijden zijn de opening van Regus-centers een goede indicator van de dynamiek van de economie van bepaalde regio's die aantrekkelijk blijven voor bedrijven. Breda is hier een goed voorbeeld van.

Vele startende bedrijven

Breda kent veel startende bedrijven. Niet alleen Nederlandse ondernemingen hebben zich recent in deze dynamische stad gevestigd, maar ook een groot aantal Belgische bedrijven. Vanwege de hoge kosten van kantoorruimte is een Virtual Office in de opstartfase een perfecte oplossing. De combinatie van flexibele werkplekken, vergaderruimten en facilitaire ondersteuning is voor starters bijzonder aantrekkelijk. Een van de klanten van Regus, een grote Amerikaanse financiële instelling, huurde onlangs 4.500 m2 kantoorruimte bij Regus in Breda en zal met 400 personen de kantoorruimte betrekken. Aan diezelfde bank verhuurde Regus in november 2008 ook al 2.000 m2 in het World Trade Center in Amsterdam.

Het Regus Business Centre in Breda dat in 2000 de deuren opende, is uitstekend bereikbaar, niet alleen met de auto maar ook met trein en bus. Het NS-station Breda is in 2006 uitgebreid met een extra eilandperron omdat het één van de stations wordt aan de nieuwe hogesnelheidslijn tussen Parijs, Brussel en Amsterdam. Het Regus Business Centre in Breda biedt maar liefst 254 werkplekken en 6 vergaderruimtes en heeft een oppervlakte van 3.050 m2.

Breda, een historische stad met ruim 170.000 inwoners, is van oudsher een industriestad. Bedrijven die hier vroeger gevestigd waren, zoals Van Melle, chocoladefabrikant Kwatta en de Brabantse bierbrouwerij Oranjeboom, genoten faam in geheel Europa. De afname van de industriële activiteit heeft geen schade toegebracht aan de economie van de stad, waar de handel nog altijd een grote rol speelt. Het bekende bedrijf Hero heeft zijn Nederlandse hoofdkantoor in Breda, evenals de productiefaciliteit voor vruchtensappen. De geografische ligging van Breda op de grens met België is een belangrijk pluspunt. Momenteel wordt er hard gewerkt aan de verbreding van de A16, waardoor de bereikbaarheid van Breda nog verder wordt verbeterd.

Over Regus

Regus is wereldmarktleider in het aanbieden van flexibele oplossingen voor werkplekken. Regus beschikt over producten en diensten die uiteenlopen van volledig ingerichte kantoorruimtes tot professionele vergaderruimten, business lounges en het grootste netwerk van studio's voor videoconferentie. Regus biedt een nieuwe manier van werken aan, of dit nu van thuis uit, onderweg of vanuit een kantoor is.

Naast klanten als Google, GlaxoSmithKline, IBM, Nokia en Accenture bedient Regus duizend groeiende kleine en middelgrote ondernemingen, die hun kantoor- en werkplekbehoeften uitbesteden aan Regus. Daardoor kunnen zij zich focussen op hun core business.

Meer dan 400.000 klanten profiteren elke dag van de faciliteiten die Regus aanbiedt op 1.000 locaties, in 450 steden in 75 landen, waarvan 33 locaties in Nederland. Het stelt individuen en ondernemingen in staat om te werken waar, hoe en wanneer zij dat willen.

www.regus.nl

BRON The Regus Group