Motorola opent Global Flagship Store op het Rode Plein

04 Okt, 2006, 13:33 BST Van Motorola, Inc.

MOSKOU, October 4 /PRNewswire/ --

- 'Red Square MOTO' toont en viert 'geweldig vette' ervaring

Motorola, Inc. (NYSE: MOT) maakt vandaag de opening van de "Red Square MOTO" bekend - de nieuwste Global Flagship Store van het bedrijf en zijn laatste stap in de richting van het opnieuw uitvinden van de detailhandel voor consumenten die de laatste snufjes zoeken op het gebied van mobiele communicatie.

De winkel is gevestigd in het beroemde winkelcentrum GUM aan het Rode Plein. Met deze nieuwe opzet, neemt Motorola definitief afscheid van de traditionele winkelervaring. De ontwerpers van het bedrijf hebben een ervaring gecreëerd waarin de consument centraal staat en die de bezoekers uitnodigt te ontdekken, te onderzoeken, te experimenteren en plezier te hebben bij het uitzoeken van hun mobiele toestellen die het beste bij hun unieke persoonlijke eisen aansluiten.

"Red Square MOTO is het kroonjuweel in Motorola's Russische detailhandel-portfolio", zei Jeremy Dale, vice president bij Motorola Retail and Channel Marketing. "We transformeren de ervaring van de consument in Rusland en elders in de wereld van het kopen van mobiele telefoons. Vandaag de dag gaat het veel meer om de ervaring en dat geeft ons de mogelijkheid om te laten zien waar het bij Motorola echt om gaat - vette toestellen en naadloze mobiele communicatie".

De Red Square MOTO ervaring belichaamt de beste ideeën van Motorola die het resultaat zijn van twee jaar wereldwijde research. In de afgelopen 18 maanden heeft het bedrijf het concept wereldwijd in meer dan 140 stand-alone verkoopspunten beproefd, inclusief in flagship branded stores, store-in-store en kiosken.

Om het strategische belang van China aan te geven heeft Motorola in de afgelopen weken ook haar deuren geopend voor een nieuw tijdperk van mobiele verkoop in Beijing en Shanghai. Evenzo geeft de nieuwe winkelervaring van het bedrijf in Moskou de bereidheid van Motorola weer om te investeren en te groeien in Rusland.

"Red Square MOTO is de eerste en de meest spectaculaire winkel van een aantal Motorola-branded stores die gepland staan voor Rusland", zei Inga Churashova, general manager van Motorola Russia. "We zijn erg opgewonden over Motorola's toekomst in Rusland, die bij welke maatstaf dan ook één van 's werelds meest uitdagende en dynamische markten is voor mobiele communicatie".

Ieder detail is ontworpen met de consument in het achterhoofd

Red Square MOTO is verdeeld in drie lagen van ontdekking. Iedere laag presenteert meerdere interactieve ervaringen van de bekroonde Motorola's mobiele handsets. Misschien belangrijker nog dan de letterlijke ruimte is de door Motorola ontwikkelde 'personal touch'. Het winkelpersoneel is erop geselecteerd en getraind een vijf sterren kwaliteit te garanderen. Als experts op het gebied van producten en ervaringen staat het personeel garant voor een ongedwongen sfeer waarin de klant zich vrij voelt om te onderzoeken, vragen te stellen en producten en ervaringen uit te proberen - van mobiele muziek en video tot imaging, websurfing, gaming en handsfree gaan met Bluetooth verbindingen en accessoires. En, Motorola houdt het niet bij verkoop alleen. Het bedrijf heeft een post-verkoop in-store ervaringstraining ontwikkeld om de consument te helpen bij het optimaal benutten van de mogelijkheden van zijn Motorola producten. Naast kwaliteitspersoneel en training zullen bezoekers van Red Square MOTO geconfronteerd worden met vernieuwingen als interactieve videogames, "MOTO-spression" tables voor browsen en gratis downloaden van ringtones en spelletjes, een ets en telefoon-tatoo station voor het laatste in het aanpassen van de handset naar persoonlijke voorkeur en zelfexpressie.

"Het openen van de Red Square MOTO onderstreept zowel ons enthousiasme voor Rusland als ons blijvende streven de nieuwste en beste innovaties op de markt te brengen", zei Carsten Schmidt, corporate vice president bij Motorola en general manager van Motorola's Mobile Devices Business in Europa. "Het is een geweldige dag voor Motorola en onze aanwezigheid in Rusland".

Over Motorola

Motorola staat wereldwijd bekend voor zijn innovatie en leiderschap op het gebied van draadloze en breedbandcommunicatie. Gedreven door onze visie op naadloze mobiliteit doen de medewerkers van Motorola er alles aan om u op een eenvoudige en vlotte manier in contact te brengen en te houden met de mensen, de informatie en het amusement waaraan u behoefte heeft. Dit doen wij door must-have producten, must-do ervaringen en krachtige netwerken te ontwerpen en te leveren, samen met een volledig assortiment aan ondersteunende diensten. Motorola is een Fortune 100-onderneming met een wereldwijde aanwezigheid en impact en een verkoopcijfer van $ 36,8 miljard in 2005. Meer informatie over onze onderneming, onze medewerkers en innovaties vindt u op www.motorola.com

MOTOROLA en het logo met de gestileerde M staan geregistreerd bij het US Patent & Trademark Office.

Website: http://www.motorola.com

BRON Motorola, Inc.