MWE China Law Offices gaat van start in Shanghai, China

30 Jan, 2007, 07:00 GMT Van McDermott Will & Emery

SHANGHAI, China, January 30 /PRNewswire/ --

MWE China Law Offices, een pas gevormd advocatenkantoor dat in Shanghai is gevestigd en is bevoegd in de Volksrepubliek China, is een strategische alliantie aangegaan met McDermott Will & Emery, een internationaal advocatenkantoor met 14 kantoren in de Verenigde Staten en Europa, voor de levering aan wereldwijde, binnen en buiten China gevestigde bedrijven van superieure wereldwijde klantendiensten met toegang tot leidende advocaten binnen China en over de hele wereld.

MWE China Law Offices werd kort geleden opgericht door John Z.L. Huang en Kevin Y. Qian voor de levering van juridische diensten en zakelijk advies aan Chinese en in het buitenland gevestigde bedrijven die zaken doen in China. John en Kevin hebben kort geleden hun voormalige firma verlaten, het in Shanghai gevestigde Allbright Law Offices. John was een van de vier vennoot-oprichters van Allbright in 1998; Kevin was voorzitter van de bedrijfspraktijk van Allbright en was lid van het Executive Committee. Onder hun leiderschap groeide Allbright uit tot een uitzonderlijke wereldwijde juridische praktijk, die in China gevestigd is. Ongeveer 25 partners hebben zich bij hun nieuwe firma aangesloten. MWE China Law Offices zal dienst doen als internationaal advocatenkantoor en zal door zijn exclusieve strategische alliantie met McDermott Will & Emery zijn wereldwijde bereik uitbreiden naar de Verenigde Staten en Europa. McDermott Will & Emery, dat klanten in 70 landen vertegenwoordigt, voegt nu China toe aan zijn wereldwijde platform.

De oprichters van MWE China Law Offices hebben uitgebreide juridische ervaring in China en beiden hebben een wezenlijke internationale training. John is een leidend jurist op de gebieden van financiering van durfkapitaal, buitenlandse investeringen, intellectueel eigendomsrecht en internationale arbitratie en procesvoering. Hij is een Ford Foundation Fellow en heeft zijn J.D. gekregen aan de Universiteit van Californië, Hastings College of the Law; zijn L.L.M. aan de Universiteit van Californië in Los Angeles; en zijn L.L.B. en L.L.M. aan het East China Institute of Politics and Law. Kevin, die voor advocatenkantoren in Amerika en in China het recht heeft uitgeoefend en dienst heeft gedaan als intern raadsman voor twee wereldwijde bedrijven met activiteiten in China, is een leidend jurist op de gebieden van financieel en commercieel recht en intellectueel eigendomsrecht. Hij heeft zijn J.D. ontvangen aan de Universiteit van Minnesota Law School en zijn L.L.M. aan de East China Institute of Politics. Hij is ook afgestudeerd aan Fudan Universiteit, waar hij zijn L.L.B. heeft ontvangen.

John verklaarde: "We zijn zeer opgetogen over de oprichting van een nieuw internationaal advocatenkantoor in China, dat wereldwijd bereik heeft en een brede keus aan diensten om tegemoet te komen aan de behoeften van onze klanten." Kevin merkte op: "We zijn er verheugd over dat wij meewerken aan een strategische alliantie met McDermott Will & Emery. De strategische alliantie zal ten goede komen aan zowel onze klanten als aan de klanten van McDermott Will & Emery, die actief zijn in Azië."

Harvey Freishtat, Chair van McDermott Will & Emery, verklaarde: "We zijn er zeer verheugd over dat we door onze strategische alliantie met John, Kevin en hun partners ons internationale dienstenplatform naar China kunnen uitbreiden. Vanuit onze gezamenlijke klanten gezien hebben we John en Kevins leiderschapsvermogens leren kennen, het scherpe juridische en zakelijke inzicht en de reputatie in de juridische markt in China. We zijn er verheugd over dat McDermott en MWE China Law Offices nu een naadloze juridische oplossing hebben voor hun respectieve internationale klanten."

De strategische alliantie vereist dat MWE China Law Offices een afzonderlijke juridische entiteit blijft als eigendom van zijn Chinese partners. Gedeelde standaards zijn ontwikkeld voor klantendiensten, procedures voor kwaliteitsverzekering en professionele training, alsmede een gedeelde IT- en telecommunicatieinfrastructuur. Beide firma's hebben ermee ingestemd dat het groeiende MWE China Law Offices tegemoet komt aan de behoeften van de klanten van elke firma. McDermott Will & Emery zal MWE China Law Offices beschouwen als andere locatie voor zijn klanten, waar zij de internationale klantendienst kunnen krijgen die zij zijn gaan verwachten.

McDermott Will & Emery leidt negen kantoren in de Verenigde Staten en vijf kantoren in Europa, waaronder kantoren in België, Italë, het Verenigd Koninkrijk en twee kantoren in Duitsland. McDermott is een van de 25 grootste advocaten kantoren ter wereld. MWE China Law Offices zal in de top zitten van internationale advocatenkantoren die diensten aanbieden in China.

McDermott Will & Emery voert in elk land waar het kantoren heeft zijn praktijk uit door middel van afzonderlijke juridische entiteiten.

Website: http://www.mwe.com

BRON McDermott Will & Emery