NanoSolutions 2005: Industriereuzen stellen zich voor op nieuw toonaangevend nanobusiness-evenement in de Keulse EXPO XXI

14 Okt, 2005, 10:00 BST Van Expomedia Deutschland

HAMBURG en KEULEN, Duitsland, October 14 /PRNewswire/ -- De door Expomedia Events op gang gebrachte beurs NanoSolutions 2005 ontwikkelt zich nu reeds tot het nieuwe toonaangevende evenement van de nanobusiness. De belangstelling van de industriereuzen en innoverende bedrijven zijn een duidelijk bewijs dat de industrietak op een op maat gesneden business-platform zat te wachten.

De beurs en het daarbijbehorende congres van het gereputeerde IoN (Institute of Nanotechnology) vindt plaats van 8 tot 10 november a.s. in het nieuwe EXPO-XXI evenementencenter in Keulen.

De leidende bedrijven uit de nanobranche - zoals Degussa AG, Bayer, Altana Chemie en het Frauenhofer Instituut - zullen op NanoSolutions 2005 als exposant vertegenwoordigd zijn. Daarnaast stellen talrijke opkomende start-ups hun nieuwste nano-oplossingen en -methodes voor. In totaal zullen meer dan 80 nationale en internationale bedrijven op de beurs aanwezig zijn.

"De bedrijven voelen aan dat hier de grondslag wordt gelegd van het nieuwe toonaangevende evenement van de nanobusiness. Wij zijn erg opgetogen over de grote bijval, en dat nog voor de start van NanoSolutions 2005," aldus Christoph Rénevier, zaakvoerder van Expomedia Duitsland.

Delegaties uit onder meer Frankrijk, Groot-Brittannië en Japan hebben hun bezoek al aangekondigd om de nieuwste door de nanowereld verworven inzichten te leren kennen en belangrijke zakelijke contacten te leggen.

De huidige nanotechnologietoepassingen wijzen op een enorm innovatie- en optimalisatiepotentieel voor producten in vrijwel alle branches van de productie-industrie.

"Uitgerekend de middenstand kan zich met de nanotechnologie van een doorslaggevend concurrentievoordeel verzekeren. Ons motto voor het evenement is: Wat kan nano doen voor mijn business? Hiermee willen we vooral de talrijke potentiële gebruikers, die tot nog toe slechts weinig wisten over de snufjes van de nanotechnologie, aantrekken om een bezoekje te brengen aan de beurs," voegt Christoph Rénevier hier nog aan toe.

Verdere informatie: www.nanosolutions-cologne.de

Perscontact: Indigo Pearl,