Nederland krijgt uniek materialencentrum

12 Okt, 2006, 10:15 BST Van Materia

APELDOORN, Nederland, October 12 /PRNewswire/ --

- Inspiration Centre van Materia: alle nieuwe materialen uit de hele wereld

Vandaag opent Materia een Inspiration Centre in Nederland waar alle innovatieve materialen uit de hele wereld gezien, betast en ervaren worden. Met name architecten, interieurontwerpers en designers kunnen er live innovatieve materialen leren kennen die zij in hun ontwerpen zouden kunnen toepassen. De materiaaldeskundigen van Materia adviseren hen daarbij over de eigenschappen van de materialen en de toepassingsmogelijkheden.

Met de introductie van haar Inspiration Centre wil Materia een ontmoetingsplaats creëren voor creatieve professionals en producenten uit de hele wereld. Die kunnen elkaar binnen het centrum inspireren en stimuleren tot de toepassing van nieuwe innovatieve materialen. Materia vervult daarbij de functie van denktank en biedt de creatieve professionals ook een materialen-zoekmachine op internet, reizende tentoonstellingen, publicaties, nieuwsbrieven, seminars, workshops, masterclasses en consults. De materialen-zoekmachine van Materia (www.materialexplorer.com) is als enige ter wereld voor iedereen gratis toegankelijk. Materia is heeft mede daardoor ondertussen meer dan 20.000 geregistreerde webklanten, die informatiebank regelmatig doorzoeken op nieuwe bruikbare materialen.

Materialize the future!

Het bedrijf Materia waar het Inspiration Centre deel van uit maakt, bestaat sinds 1998. Tot nu toe ontsloot het de informatie over materialen uitsluitend via internet, elektronische nieuwsbrieven en een reizende tentoonstelling. Nu krijgt het een permanente expositieruimte en verhuist het daartoe van Rotterdam naar Dock 36. Dock 36 ligt direct aan de snelweg A1, de corridor tussen de Nederlandse Randstad en Berlijn. Dock 36 is een verzamelplaats van creatieve bedrijven, die innovatie en design hoog in hun vaandel hebben staan. Materia stimuleert en inspireert architecten, designers en producenten om innovatieve materialen toe te passen in hun ontwerpen. Nieuwe materialen bieden immers kansen voor fascinerende innovaties. Het bedrijf kent alle innovatieve materialen uit de hele wereld en hun specifieke eigenschappen en stelt zich ten doel om samen met de creatieve beroepsgroepen te bouwen aan het nieuwe uiterlijk van onze toekomst. 'Materialize the future!', is dan ook het credo van Materia. Meer informatie: www.materia.nl.

Ellen Kuipers, zakelijk directeur
    Telefoon: +31-612-327-745