Nederlandse aanpak maakt van on-line hotelboekingen wereldwijd succes

20 Feb, 2008, 12:37 GMT Van EasyToBook.com

ZÜRICH en AMSTERDAM, February 20 /PRNewswire/ --

- EasyToBook.com duizend keer zo groot

Online hotelboekingsite EasyToBook.com gaat begin dit jaar wereldwijd opereren. Het aantal steden waar via de website hotelkamers gereserveerd kunnen worden zal uitgebreid worden van de huidige drie - Amsterdam (http://www.easytobook.com/nl), Barcelona (http://www.easytobook.com/nl/barcelona-hotels) en Rome (http://www.easytobook.com/nl/rome-hotels) - naar meer dan 2600 steden, waardoor het aanbod bijna duizend keer zo groot wordt. Tegelijkertijd zal de website opnieuw worden opgebouwd, zonder iets te veranderen aan de gebruiksvriendelijkheid.

EasyToBook.com is daarmee een van de weinige online boekingsites die de moordende concurrentie op het internet weet te overleven en zelfs een enorme expansie doormaakt. Volgens Web & Strategy Director Omri Amir is dat te verklaren met een kwalitatief hoogwaardige dienstverlening op Nederlandse basis. ,,De website moet goed vindbaar zijn, gemakkelijk te bedienen en moet de juiste informatie over hotels, de omgeving en attracties geven. Daarin troeven wij de meeste van onze concurrenten af", legt hij uit.

Zo was EasyToBook.com bijvoorbeeld een van de eerste die gebruik maakte van Google Maps. De website toont klanten ook foto's van 360 graden, waarbij ze het hotel en de kamer in zijn geheel kunnen bekijken en niet voor nare verrassingen komen te staan. Verder valt op dat EasyToBook.com geen boekingskosten in rekening brengt en bij vrijwel alle hotels korting bedingt voor zijn klanten.

Sinds de start in 2004 is het bedrijf elk jaar met meer dan honderd procent gegroeid. Web & Strategy Director Omri Amir en CEO Michal Hubschmann begonnen in 2004 met één werknemer en dat aantal is inmiddels uitgegroeid naar 35. Het hoofdkantoor verhuisde in 2006 van Amsterdam naar Zürich en de technische aansturing van de website gebeurt inmiddels vanuit Israël.

De website telt inmiddels meer dan 1000 hotels, die voor de laagste prijzen worden aangeboden. De zoekmogelijkheden zijn state of the art, simpel en zeer gebruiksvriendelijk.

Door de uitbreiding hoopt het bedrijf dit jaar terecht te komen in de Deloitte Technology Fast 500 EMEA, de lijst waarin de snelst groeiende technologiebedrijven, van webtechnologie tot biochemie, worden opgenomen.

Meer informatie via: http://www.easytobook.com

BRON EasyToBook.com