NessCap klaagt Maxwell Technologies aan wegens patentschending

15 Dec, 2006, 17:14 GMT Van NessCap Co. Ltd.

SEOUL, Zuid-Korea, December 15 /PRNewswire/ --

NessCap Co. Ltd., een niet beursgenoteerd bedrijf dat erkend wordt als leider in de technologische productontwikkeling, verkoop en fabricage van ultracondensatoren heeft Maxwell Technologies (Nasdaq: MXWL), een in San Diego gevestigde fabrikant van ultracondensatoren, aangeklaagd wegens patentschending. Maxwell heeft volgens NessCap met haar producten, inclusief de D-cell productlijn van Boostcap(R) ultracondensatoren, de gepatenteerde intellectuele eigendom van NessCap geschonden. NessCap heeft de klacht ingediend bij de Amerikaanse federale rechtbank van het district Delaware in Wilmington, Delaware. NessCap wordt bij de rechtszaak vertegenwoordigd door Edwards Angell Palmer & Dodge LLP.

"NessCap heeft een aanzienlijk kapitaal, middelen en tijd geïnvesteerd in het ontwikkelen van onze gedeponeerde en gepatenteerde technologie en wij zullen niet toestaan dat Maxwell die schendt", zei Dr. Sunwook Kim, oprichter en bestuursvoorzitter van NessCap.

Dr. Kim voegde daar aan toe: "Na het abrupt vastlopen van onze fusiegesprekken, begon Maxwell, om welke reden dan ook, de juridische strijd door een aanklacht tegen ons in te dienen in San Diego wegens het breken van een overeenkomst, waarvan we zullen aantonen dat die ongegrond is. Wij en ons juridische team hebben onze patenten nogmaals grondig bestudeerd en zijn tot de conclusie gekomen dat de ultracondensatoren van NessCap, waarvan Maxwell ons van schending beschuldigt, beschermd worden door de NessCap-patenten, waarvan de uitgifte van een eerdere datum zijn dan die van Maxwell in de San Diego rechtszaak. We zijn ervan overtuigd dat we zeer sterk in onze schoenen staan".

NessCap is een mondiale leider in technologische innovaties en productontwikkeling van ultracondensatoren. Wij beschikken over het breedste aanbod aan commerciële producten op de markt van 3 tot 5000 farad met door de industrie erkende alternatieve organische elektrolyten. Onze NessCap-producten zijn verkrijgbaar in zowel cellen als modules voor de transport- , energie- en consumentenmarkt. Voor technische en verkoopsinformatie, surf naar http://www.nesscap.com.

Contactinformatie:  NessCap Co. Ltd.
                        Marketing,
                        +82-31-289-0721