Netto omzet inclusief Devil gestegen naar EUR 171 miljoen

10 Jul, 2007, 17:45 BST Van Tulip Computers N V

AMERSFOORT, Nederland, July 10 /PRNewswire/ --

- Voorlopige omzet 1e halfjaar 2007 Tulip Computers

De netto omzet van Tulip Computers N.V. (Tulip) - exclusief overige opbrengsten - zal over de eerste 6 maanden van 2007 naar verwachting uitkomen op circa EUR 171 miljoen ten opzichte van EUR 16 miljoen in 2006.

De organische groei van de omzet - exclusief Devil - bedraagt naar verwachting ruim 25% ten opzichte van de vergelijkbare periode in 2006, waarbij de omzet is gestegen van circa EUR 16 miljoen in 2006 tot ruim EUR 20 miljoen in 2007. De omzet van Devil is met 15% gestegen tot EUR 150 miljoen in het eerste halfjaar van 2007 ten opzichte van EUR 131 miljoen in het eerste halfjaar van 2006.

In 2007 heeft Tulip de eerder ingezette strategie, waarbij het doel is een sterke marktpositie te verwerven in een aantal specifieke product-/marktcombinaties, verder vorm gegeven. Daarbij concentreert Tulip haar activiteiten op een vijftal strategische productgroepen. Onderstaande tabel toont de ontwikkeling van de netto omzet (voorlopige cijfers) per productgroep in het eerste halfjaar 2007 ten opzichte van de vergelijkbare periode in 2006. Devil wordt vanaf 1 juli 2006 meegeconsolideerd.

(bedragen x EUR 1 miljoen)

Netto omzet (voorlopige  Omzet 2007 Omzet 2006  Groei in  Groei in %
    cijfers)                                          EUR
                               t/m juni   t/m juni
    Advanced Products &             1,1        0,8        0,3        30%
    Lifestyle & Connectivity       18,5       14,9        3,6        24%
    Procurement & Logistical      150,5          -      150,5     > 100%
    Technology Sales                  -          -          -          -
    Consultancy & Learning          0,9        0,6        0,3        66%
    Totaal netto omzet            171,0       16,3      154,7       947%

Bovenstaande omzetcijfers zijn exclusief overige opbrengsten.

Over Tulip

Tulip biedt oplossingen voor ICT gerelateerde vraagstukken. Daarbij staan functionaliteit en flexibiliteit centraal. Tulip is opgericht in 1979 en sinds 1984 is het aandeel genoteerd op Euronext te Amsterdam. Het hoofdkantoor van Tulip is gevestigd in Amersfoort (Nederland). Het omzetniveau van Tulip bedraagt momenteel circa EUR 400 miljoen op jaarbasis. Tulip heeft circa 325 medewerkers verdeeld over 7 kantoren in 4 landen.

Internet: www.tulip.com

BRON Tulip Computers N V