NeuroFocus breidt activiteiten uit naar Verenigd Koninkrijk en de rest van Europa door middel van overname van Neuroco

13 Maa, 2009, 00:52 GMT Van NeuroFocus Inc.

BERKELEY, Californië, March 13 /PRNewswire/ --

- Wereldleider op het gebied van neurologisch onderzoek neemt vooraanstaand Engels bedrijf over op het snelgroeiende veld van marktonderzoek op basis van hersengolven

NeuroFocus, wereldleider binnen de snelgroeiende neuromarketingbranche, heeft bekendgemaakt een overeenkomst te hebben gesloten tot overname van Neuroco. Met de overname zet NeuroFocus de volgende stap in het kader van haar internationale uitbreidingsactiviteiten, aansluitend op de snelle groei van het bedrijf in de Verenigde Staten en de ontwikkeling van haar activiteiten in Azië, waar het bedrijf enkele grote klanten heeft binnengehaald in belangrijke landen als Japan en Korea.

NeuroFocus en Neuroco zijn beide bedrijven in particulier bezit. De voorwaarden van de overname zijn niet bekendgemaakt. Neuroco wordt nu NeuroFocus Europe.

NeuroFocus heeft haar hoofdkantoor in Berkeley, California, en geldt als het grootste bedrijf dat marktonderzoek op basis van hersengolven uitvoert voor klanten van over de hele wereld, met inbegrip van vele Fortune 100-bedrijven uit diverse categorieën. The Nielsen Company is een strategische belegger in NeuroFocus.

Neuroco, gevestigd in Surrey, Engeland, gaat nu fungeren als de basis voor de activiteiten van NeuroFocus in het Verenigd Koninkrijk. Van daaruit zal de toepassing van marktonderzoek op basis van EEG's verder worden uitgebreid binnen het Verenigd Koninkrijk en in de rest van Europa. Tot de klanten van Neuroco behoren Sky Broadcasting en 20th Century Fox, en andere bedrijven in de automobielbranche, verpakte consumentengoederen, dranken, vrije tijd en detailhandel.

Tijdens neurologisch onderzoek op basis van EEG, zoals uitgevoerd door NeuroFocus en Neuroco, worden hersengolven gemeten om het aandachtsniveau, de emotionele betrokkenheid en het herinneringsvermogen van de consument te meten. Daarnaast worden van deze gegevens meetwaarden afgeleid voor overtuigingskracht, bewustzijn en originaliteit. Het veld van de neuromarketing is de laatste jaren explosief gegroeid, nu grote bedrijven de unieke strategische voordelen hebben ontdekt die door authentiek neurologisch onderzoek worden geboden.

"Deze combinatie is de volgende stap in het kader van onze internationale groei-inspanningen, en vormt een weerspiegeling van de erkenning binnen de mondiale zakelijke gemeenschap dat neurologisch onderzoek op basis van EEG's de enige authentieke vorm van marktonderzoek op wetenschappelijke basis is die kosteffectieve resultaten oplevert op basis waarvan stappen kunnen worden ondernomen, en dat met een ongeëvenaarde nauwkeurigheid en relevatie," aldus Dr. A. K. Pradeep, oprichter en algemeen directeur van NeuroFocus. "We hebben over de hele wereld gezocht naar een bedrijf met dezelfde klantgerichte benadering als de onze; en met dezelfde wetenschappelijke grondigheid, op EEG gebaseerde technologie voor het testen van hersengolven, en uitgebreide ervaring op marketinggebied als waarover NeuroFocus beschikt. Dit alles troffen we aan bij Neuroco."

Neurologisch onderzoek is gebaseerd op recente ontwikkelingen in het onderzoek naar hersenstoornissen en -aandoeningen in neurowetenschappelijke laboratoria, en biedt bedrijven de meest nauwkeurige, betrouwbare en praktische gegevens over de wijze waarop consumenten in werkelijkheid reageren op stimuli, op het diepe, onderbewuste niveau van de geest.

Deze kennis van de klant is van levensbelang, aangezien neurowetenschappelijk onderzoek heeft uitgewezen dat de aanvankelijke belangstelling, de aankoopintentie, en merktrouw allemaal hun oorsprong kennen op dit onderbewuste niveau. EEG-meting van de volledige hersenen gevolgd door analyse van de meetgegevens is de meest nauwkeurige vorm van neurologisch onderzoek, aangezien de EEG-sensoren hersengolven registreren in maar liefst 128 afzonderlijke sectoren van de hersenen, en dat 2.000 maal per seconde.

NeuroFocus en Neuroco volgen tevens oogbewegingen en voeren meting van de galvanische huidreactie uit om tot een zo uitgebreid mogelijk inzicht te komen van de wijze waarop consumenten reageren op de vormgeving en verpakking van een product, merkonderscheid, marketing, en de wijze waarop merken worden waargenomen in de winkel.

NeuroFocus heeft diverse patenten verkregen voor haar zelfontwikkelde technologieën en methodologieën. Het bedrijf beschikt daarnaast over de grootste normatieve database van alle neuromarketingbedrijven, bestaande uit duizenden normen voor reclamecategorieën en producten.

Thom Noble, directeur van Neuroco, gaat de functie van uitvoerend directeur vervullen bij NeuroFocus Europe, en gaat leiding geven aan de uitbreiding van de activiteiten van NeuroFocus in het Verenigd Koninkrijk en op de andere Europese markten. Darren Bridges, wetenschappelijk directeur van Neuroco, krijgt de functie van directeur, Mab Operations, Europe en gaat de wetenschappelijke activiteiten in de laboratoria van NeuroFocus in het Verenigd Koninkrijk en de rest van Europa coördineren.

In reactie op de overname merkte Thom Noble op: "We zijn blij en vereerd verder te mogen gaan als NeuroFocus Europe en de gouden wereldstandaard van neuromarketing binnen het bereik te brengen van klanten in het Verenigd Koninkrijk en de rest van Europa. Nu gaan we ons erop richten ons inzicht in de unieke behoeften van de markten in het Verenigd Koninkrijk en de rest van Europa te combineren met de kennis, technologie, deskundige medewerkers en marktervaring van NeuroFocus om ongeëvenaarde producten en diensten te kunnen leveren aan onze klanten, die grote behoefte hebben aan de economische voordelen van neuromarketing in deze moeilijke economische tijden."

Peter Laybourne, die voorheen de functie van voorzitter vervulde bij Neuroco, gaat samenwerken met NeuroFocus Europe en blijft aan in zijn functie als hoofd van Fathom International Ltd., een van de meest vooraanstaande bedrijven voor merkplanning en -research ter wereld.

David Lewis, de vroegste pionier op het gebied van neuromarketing in het Verenigd Koninkrijk en directeur onderzoek en ontwikkeling bij Neuroco gaat eveneens samenwerken met NeuroFocus Europe.

NeuroFocus en Neuroco werden allebei opgericht in 2005.

Over NeuroFocus

NeuroFocus Inc. loopt voorop bij de toepassing van neurowetenschappelijke kennis en expertise in de wereld van reclame, marketing, productontwikkeling en -verpakking, en ontspanning. Het bedrijf maakt gebruik van wetenschappelijke expertise op het gebied van neurologie en marketing van Berkeley, het MIT, Harvard en de Hebrew University, en koppelt deze aan uitgebreide ervaring op het gebied van bedrijfsbeheer en -adviezen.

Tot de klanten van NeuroFocus behoren Fortune 100-bedrijven uit tientallen categorieën, zoals de automobielbranche, verpakte consumentengoederen, voeding en dranken, financiële diensten, internet, detailhandel, en vele andere sectoren. Tot de klanten uit de amusementswereld behoren grote bedrijven in de tv- en filmindustrie. The Nielsen Company is een van de strategische beleggers in NeuroFocus.

Over Neuroco

Neuroco, een in Londen gevestigd bedrijf met vooraanstaande multinationale klanten, staat bekend als het eerste neuromarketingbedrijf ter wereld dat EEG-technologie toepaste. Het Neuroco-team heeft pionierswerk verricht op het gebied van neurologische en biometrische onderzoeksmethodologieën op een breed scala aan onderzoeksgebieden, zoals reclame, NPD-concept en ontwerpactiviteiten, verpakkingsontwerp, zintuiglijk onderzoek en onderzoek naar het gedrag van het winkelend publiek.

Tot de activiteiten van het bedrijf behoren onderzoek en ontwikkeling op het gebied van productontwerp, marketingcommunicatie en de wisselwerking tussen consument en handelaar, met ervaring op het gebied van snel verhandelbare consumentengoederen, televisie en amusement, media en voertuigen.

BRON NeuroFocus Inc.