Newell Rubbermaid kondigt voorgenomen verkoop aan van Home Décor Europe-bedrijven

22 Sep, 2006, 03:14 BST Van Newell Rubbermaid Inc.

ATLANTA, September 22 /PRNewswire/ --

Newell Rubbermaid Inc. (NYSE: NWL) heeft vandaag aangekondigd dat het een overeenkomst heeft getekend voor de voorgenomen verkoop van delen van zijn bedrijf Home Decor Europe aan Hunter Douglas, een wereldwijde producent van en handelaar in raambekleding en woninginrichting. De verkoop omvat de bedrijven in Portugal en de regio's Scandinavië, Midden-Europa en Oost-Europa. Voor de voorgenomen aankoop van de activiteiten in Midden- en Oost-Europa zou Hunter Douglas een minderheidspositie nemen in een uitkoop door directie van die bedrijven. Deze verkoop omvat het grootste deel van het totale bedrijf Home Decor Europe, dat gordijnelementen en raambekledingen ontwerpt, produceert en verkoopt, voornamelijk onder het merk Gardinia(R) en andere lokale merken. Het bedrijf heeft eerder zijn Home Decor-activiteiten in het Verenigd Koninkrijk afgestoten en blijft de mogelijke verkoop verkennen van de overgebleven delen van het bedrijf Home Decor Europe.

"Deze transactie toont onze betrokkenheid aan bij het vergroten van aandeelhouderswaarde door onze kernbedrijven te vernauwen naar die met grote, voor consumenten betekenisvolle merken, waar investeringen in innovatie en marketing het best optimaal kunnen worden aangewend om te zorgen voor groei," zei Mark Ketchum, Chief Executive Officer van Newell Rubbermaid.

Verwacht wordt dat de transactie sluit aan het einde van het jaar, afhankelijk van ontvangst van financiering door de kopers en voltooiing van alle vereiste regulatorische goedkeuringen, waaronder consultatieprocedures met ondernemingsraden, vakbonden en werknemersvertegenwoordigers in de betroffen landen. De voorgenomen verkoop zal niet van invloed zijn op het het Noord-Amerikaanse Home Fashions van het bedrijf, dat producten voornamelijk verkoopt onder de merken Levolor(R) en Kirsch(R).

De financiële voorwaarden van de overeenkomst zijn niet bekend gemaakt. Het bedrijf Home Decor Europe werd geplaatst onder gestaakte activiteiten in het kwartaal dat eindigde op 30 juni 2006. Dit bedrijf werd eerder opgenomen in het Home Fashions-segment van het bedrijf.

Waarschuwing met betrekking tot vooruitziende verklaringen

De verklaringen in dit persbericht die niet historisch van aard zijn vormen vooruitziende verklaringen. Deze vooruitziende verklaringen houden verband met informatie of veronderstellingen over de effecten van projectversnelling, verkoop, inkomsten/ (verlies), winst per aandeel, bedrijfsinkomen of brutomargeverbeteringen, kapitaal en andere lasten, kasstroom, dividenden, herstructurering, verslechtering en andere kosten, mogelijke verliezen vanwege afsplitsing, kosten en kostenbesparingen en de waarde daarvan, schuldcijfers en plannen van het management, projecties en doelen voor toekomstige activiteiten en prestaties. Deze verklaringen gaan gepaard met woorden als "verwacht," "project," "zal," "mogelijk," "schat in" en vergelijkbare uitdrukkingen. Actuele resultaten zouden wezenlijk kunnen verschillen van die resultaten die zijn genoemd of geïmpliceerd in de vooruitziende verklaringen. Belangrijke factoren die ervoor zouden kunnen zorgen dat werkelijke resultaten wezenlijk verschillen van de resultaten die zijn gesuggereerd door de vooruitziende verklaringen, bestaan uit, maar zijn niet beperkt tot, onze afhankelijkheid van de sterkte van kleinhandelseconomieën in verscheidene delen van de wereld; concurrentie met talrijke andere producenten en distributeurs van consumentenproducten; sterke onderhandelingskracht van belangrijke kleinhandelaars; veranderingen in de prijzen van door het bedrijf gebruikte ruwe materialen; ons vermogen om innovatieve nieuwe producten te ontwikkelen en om de merken van onze eindgebruikers te ontwikkelen, te onderhouden en te versterken; ons vermogen om faciliteiten snel te sluiten en om activiteiten te verhuizen in het geval van buitenlandse reguleringen en andere belemmeringen; ons vermogen om succesvol informatietechnologieoplossingen te implementeren in onze hele organisatie; ons vermogen om productiviteit te verbeteren en om activiteiten te stroomlijnen; ons vermogen om afsplitsing van niet-strategische bedrijven en strategische aanwinsten te voltooien; ons vermogen om eerder aangekochte bedrijven te integreren; de risico's die inherent zijn aan onze buitenlandse activiteiten en die factoren die zijn genoemd in het meest recente kwartaalrapport van het bedrijf in Form 10-Q, inclusief Exhibit 99.1 daarbij, ingediend bij de Securities and Exchange Commission.

Over het Bedrijf

Newell Rubbermaid Inc. is een wereldwijde handelaar in consumenten- en commerciële producten met een verkoopomzet van US$5,7 miljard in 2005 en een sterke portfolio merken, waaronder Sharpie(R), Paper Mate(R), DYMO(R), EXPO(R), Waterman(R), Parker(R), Rolodex(R), IRWIN(R), LENOX(R), BernzOmatic(R), Rubbermaid(R), Graco(R), Calphalon(R) en Goody(R). Het hoofdkantoor van het bedrijf is gevestigd in Atlanta, Georgia en het bedrijf heeft wereldwijd ongeveer 28.000 werknemers.

Dit persbericht en aanvullende informatie over het bedrijf zijn te vinden op de website van het bedrijf op www.newellrubbermaid.com.

NWL-AD

Website: http://www.newellco.com

BRON Newell Rubbermaid Inc.