NH Hoteles is Trots op Groot Aantal 'Green Keys' in 2008

05 Mei, 2008, 15:20 BST Van NH Hoteles

HILVERSUM, Nederland, May 5 /PRNewswire/ --

- NH Hoteles heeft dit jaar al voor 75 % van haar hotels in Nederland het Green Key 2008 keurmerk ontvangen! Keuringen van de overige NH hotels volgen in de komende maanden.

- Green Key keurmerk past prima bij NH Hoteles waar veiligheid, duurzaamheid en respect voor de omgeving onlosmakelijk verbonden zijn met de bedrijfsidentiteit.

- Ambitie van NH Hoteles is om voor eind 2009 alle NH hotels in Nederland voor 100% van het Green Key keurmerk voorzien te krijgen én het Green Key keurmerk in de andere landen van de Business Unit Benelux, UK, Frankrijk & Afrika te implementeren.

Onlangs zijn de certificaten van de Green Key 2008 keurmerken (http://www.greenkey.nl) bekend gemaakt en uitgereikt aan ondernemingen in de toeristisch recreatieve sector.

Green Key is een internationaal keurmerk dat staat voor een duurzame bedrijfsvoering in de toeristische sector. NH Hoteles heeft het 2008 keurmerk dit jaar al ontvangen voor maar liefst 24 van haar 32 NH hotels. Keuringen van de overige 8 hotels volgen in de komende maanden. Het keurmerk wordt verstrekt in 3 classificaties, te weten brons, zilver en goud. NH Hoteles is trots op: 4 x goud, 14 x zilver en 6 x brons.

Arco Buijs, Business Unit Director Benelux, UK, France & Afrika van NH Hoteles, is uitermate trots op deze 'stand van zaken'. 'Het betekent dat we als hotelketen goed bezig zijn met het milieu én dus met onze omgeving. Voor ons bedrijf is de Green Key ook intern een waardevol instrument. Het keurmerk houdt ons scherp en helpt onszelf aansprakelijk te houden voor een stukje van ons maatschappelijk verantwoord ondernemen. Onze gasten komen in hotels waar veiligheid, duurzaamheid en respect voor de omgeving onlosmakelijk verbonden zijn met de bedrijfsidentiteit'.

Het totale aantal bedrijven in met een Green Key bedraagt internationaal ongeveer 500. In Nederland zijn er 180 bedrijven met dit keurmerk. Daarmee loopt de toeristische sector in Nederland voorop bij de overige 14 landen die het programma ook voeren.

Het is de ambitie van NH Hoteles om voor eind 2009 alle NH hotels in Nederland van het Green Key keurmerk voorzien te hebben én het Green Key keurmerk (of een gelijksoortig keurmerk) in alle andere landen van de Business Unit Benelux, UK, Frankrijk & Afrika te implementeren.

Behalve voor hotelgasten is het ook voor overheden een keurmerk dat aangeeft dat de bedrijfsvoering van NH Hoteles een duurzaam karakter heeft . Criteria waar bedrijven aan moeten voldoen om een Green Key te krijgen zijn:

- Duurzaam ondernemen
    - Bewustwording van recreant en toerist
    - Betrokkenheid personeel bij het milieumanagement
    - Duurzame investeringen
    - Organisatie van natuur en milieuactiviteiten.

Het Green Key keurmerk wordt voor één jaar toegekend en ieder jaar gecontroleerd.

Het Green Key keurmerk is binnen NH Hoteles - in 2008 - toegekend aan de onderstaande hotels:

HOTEL                             PLAATS             CLASSIFICATIE
    31 NH Waalwijk                       WAALWIJK
    32 NH Maastricht                     MAASTRICHT         Zilver

OVER NH HOTELES

NH Hoteles (http://www.nh-hotels.com) is de derde keten van zakenhotels in Europa. NH Hoteles heeft 343 hotels met 50.570 hotelkamers in 22 landen in Europa, Amerika and Afrika. NH Hoteles heeft momenteel 50 nieuwe hotelprojecten in ontwikkeling met ruim 9,000 nieuwe kamers.

NH Hoteles staat bekend om haar service en hotelfaciliteiten, ontworpen met aandacht voor decor en comfort. NH hotels bieden de meest geavanceerde technologie, ontwikkeld om de communicatie van de gast zowel zakelijk als privé zo goed mogelijk te faciliteren.

Restaurants vormen een andere prioriteit bij NH Hoteles, ze bieden de gast uitstekende kwaliteit. De bekende restaurateur en chef-kok Ferran Adrià, 'schepper' van of El Bulli restaurant is een samenwerkingsverband met NH aangegaan. Samen worden nieuwe concepten ontwikkeld en geïntroduceerd, zoals 'nhube', vernieuwende ruimtes in de hotelsector die een combinatie van eten, vrije tijd en rust bieden voor de gast, en 'Fast Good'.

NH Hoteles is een verantwoordelijke onderneming in de toeristische industrie. De hotelketen biedt hotel services die anticiperen op de huidige en toekomstige behoeften van haar interne en externe stakeholders (Medewerkers, Klanten, Gasten, Aandeelhouders, Leveranciers, Omgeving etc.). NH Hoteles is een beursgenoteerd bedrijf aan de beurs van Madrid.

Noot voor redactie

Meer informatie over het Green Key keurmerk is te verkrijgen via http://www.greenkey.nl

BRON NH Hoteles