Nieuw product van Rivet Software vereenvoudigt de naleving van de wereldwijde XBRL-norm

15 Nov, 2004, 06:00 GMT Van Rivet Software

BRUSSEL, België, XBRL International Conference, November 15 /PRNewswire/ --

- Dragon Tag(TM) eerste toepassing die voldoet aan de laatste versie van XBRL en die binnen Microsoft Word en Excel werkt

Rivet Software, een vernieuwer inzake Financial Integrity Management oplossingen, brengt vandaag de nieuwe Dragon Tag(TM) XBRL-enabler uit, de eerste gebruiksvriendelijke Microsoft Office(R) gebaseerde oplossing die de conversie van financiële rapporten naar XBRL-documenten, de standaard in de sector, heel wat eenvoudiger maakt. Het product zal voorgesteld worden tijdens de XBRL International Conference in Brussel, in het Sheraton Hotel en Towers van 15-19 november.

Aangezien een toenemend aantal overheden en regelgevende instanties, zoals de US Securities and Exchange Commission (SEC) en de Inland Revenue and Financial Services Authority in het Verenigd Koninkrijk het gebruik van XBRL aanmoedigen, is de overgrote meerderheid van financiële professionals op zoek naar een hulpmiddel bij het aanmaken van XBRL-rapporten. Dragon Tag is ontworpen om de boekhoud- en financiële professionals te beschermen tegen de enorme complexiteit van de XBRL-norm en om het merken van documenten even eenvoudig te maken als het gebruik van Microsoft Excel(R)(TM) of Microsoft Word(R)(TM).

"Dragon Tag van Rivet biedt de mogelijkheid om een XBRL-document aan te maken samen met de nodige taxonomie-uitbreidingen binnen Microsoft Office, en kenmerkt hiermee de nieuwe generatie gebruiksvriendelijke XBRL-software," zei Paul Penler, Chair van XBRL US.

Dragon Tag voldoet aan de laatste versie van de XBRL-specificatie (2.1), wat bedrijven mogelijk maakt om financiële rapporten en de informatie die erin staat, voor te bereiden, te publiceren (in verschillende formaten), uit te wisselen en te analyseren. Dragon Tag maakt optimaal gebruik van de kracht van Microsoft Word en Excel, waardoor financiële professionals moeiteloos met XBRL kunnen werken binnen hun vertrouwde Microsoft-producten.

"We kijken erg uit naar de lancering van Dragon Tag en zijn nauwe integratie met Microsoft Office," zei Michael Ohata, Director of Business Reporting bij Microsoft. "Financiële professionals vertrouwen op Word en Excel om grote hoeveelheden informatie op te slaan en te publiceren. Met Dragon Tag kunnen ze deze informatie naar een nieuw niveau brengen."

Tegemoetkomen aan de vraag van financiële professionals

Financiële professionals worden wereldwijd geconfronteerd met meer vereisten, meer toezicht en verhoogde werkdruk door de nieuwe reglementeringen en technologieën zoals XBRL. Rivet richt zich op Financial Integrity Management en biedt oplossingen die het financiële professionals mogelijk maken om de kloof te dichten tussen de eisen van de markt en het gebrek aan beschikbare toepassingen.

"Dragon Tag is een perfect voorbeeld van een Financial Integrity Management toepassing die voldoet aan de vereisten van de financiële professional," zegt Mike Rohan, president van Rivet Software. "Zijn gebruiksvriendelijkheid en functionaliteit zorgen ervoor dat gebruikers wereldwijd veel makkelijker XBRL-rapporten kunnen aanmaken dan vroeger en er veel minder tijd voor nodig hebben."

Dragon Tag helpt organisaties om de hindernissen bij het gebruik van XBRL op te lossen en biedt hiervoor de volgende voordelen:

- Ondersteunt de laatste XBRL standaardtaxonomieën zoals US GAAP
      (Amerikaanse algemeen aanvaarde boekhoudbeginselen) en IFRS
      (internationale standaard voor financiële rapporten)
    - Integreert een taxonomiefunctionaliteit, waarmee gebruikers een
      sectortaxonomie kunnen "aanpassen" aan hun specifieke
      rapporteringsvereisten
    - "Slepen en neerzetten" functie waarmee gebruikers snel XBRL-informatie
      met bestaande gegevens kunnen combineren
    - Herzienings- en validatiefuncties die ervoor zorgen dat de XBRL-
      documenten nauwkeurig zijn alvorens ze worden aangemaakt
    - Bedrijven die te maken hebben met gereglementeerde XBRL registratie-
      initiatieven zoals het XBRL Voluntary Financial Reporting Program
      onder het EDGAR-systeem van de US SEC, kunnen snel voldoen aan zowel de
      vrijwillige als de opgelegde XBRL-rapporteringsnormen.

Dragon Tag is niet alleen gemakkelijk te implementeren en te gebruiken, het is bovendien ook betaalbaar. De laatste versie van Dragon Tag zal in januari 2005 in de handel verkrijgbaar zijn. De prijs zal waarschijnlijk 299 USD / 259 EUR / 179 GBP per licentie bedragen. Er zijn volumekortingen, licentiekortingen en kortingen voor universiteiten. Er is een gratis betaversie van Dragon Tag beschikbaar op www.rivetsoftware.com.

Over Rivet Software

Rivet Software is een vernieuwer in de ontwikkeling van effectieve en gebruiksvriendelijke Financial Integrity Management toepassingen. Rivet Software is gevestigd in Denver, Colorada, VSA en richt zich op nieuwe wereldwijde technologievereisten voor de professionals inzake bedrijfsrapportering en boekhouding. Alle producten van Rivet Software volgen de opkomende XBRL-rapporteringsnormen en werken met de de facto standaard computersoftware, Microsoft Excel en Word. In het managementteam van het bedrijf zetelen de veteranen uit de sector, stichtende leden van de XBRL-gemeenschap en vroegere adviseurs van het American Institute of Certified Public Accountants (AICPA) en Financial Services Authority. Voor bijkomende informatie, surft u naar www.rivetsoftware.com.

Website: http://www.rivetsoftware.com

BRON Rivet Software