Nieuwe investeringen in super post-panamax kranen voor de haven van Halifax

09 Jun, 2011, 22:57 BST Van Port of Halifax

HALIFAX, Nova Scotia, June 9, 2011 /PRNewswire/ --

Klik hier om de publicatie op Social Media Release te zien:

Macquarie Infrastructure Partners, de eigenaar van Halterm Container Terminal Limited, gaat investeren in twee extra super post-panamax kranen (SPPX) in de haven van Halifax. In 2012, na de toevoeging van deze nieuwe kranen, zal de haven van Halifax voorzien zijn van vier SPPX containerligplaatsen uitgerust met zeven SPPX kranen.

"De investering in nieuwe kranen is indicatief voor het vertrouwen dat Halterm heeft in de sterkte op lange termijn van de markt voor Halifax," zei Ashley Dinning, CEO van Halterm Container Terminal Limited.

De haven van Halifax heeft de diepste containerligplaatsen aan de oostkust en biedt ruimte aan schepen van elke grootte. De bestaande capaciteit in de haven kan een verdrievoudiging van de containervolumes aan. Het huidige terminalproject van 35 miljoen Canadese dollars bestaat uit de uitbreiding en verdieping van de pier, die operationele flexibiliteit gaat bieden aan twee van 's werelds grootste schepen tegelijkertijd.

"De investeringen van Macquarie Infrastructure Partners in de nieuwe kranen verstevigt de positie van de haven van Halifax als een zeer concurrerende Noord-Amerikaanse handelspoort aan de oostkust," zei Karen Oldfield, President en CEO van het Halifax Havenbedrijf. "Deze extra investering impliceert een solide inzet van de privésector voor de groei op lange termijn van de haven van Halifax."

Voor meer informatie:

Michele Peveril Halifax Port Authority +1-(902)-426-1060 mpeveril@portofhalifax.ca http://www.portofhalifax.ca

BRON Port of Halifax