Nikolai Setzer wordt tijdelijk Hoofd van Continental's Tyre Divisie

17 Feb, 2009, 08:00 GMT Van Continental AG

HANNOVER, Duitsland, February 17 /PRNewswire/ --

- Een foto is beschikbaar via EPA (European Pressphoto Agency) en kan gratis worden gedownload via:

Op 1 maart 2009 zal Nikolai Setzer het tijdelijk beleid overnemen van de Car Tyre Divisie, in aanvulling op de positie die hij reeds inneemt als hoofd van de Replacement Business Car en de Light Truck Tyre Divisie Europa en Afrika. In zijn nieuwe functie zal hij rapporteren aan Hoofd van Bestuur Dr. Hans-Joachim Nikolin, die verantwoordelijk is voor de Commercial Vehicle Tyre Divisie en tevens, op voorlopige basis, de Car Tyre Divisie. Er zal verder geen verandering plaatsvinden in de huidige structuur van de twee bandendivisies.

Nikolai Setzer (37) is ingenieur en afgestudeerd aan de Universiteit van Darmstad. Sinds zijn toetreding tot Continental in 1997 heeft hij verschillende posities bekleed en was hij onder andere hoofd van de wereldwijde Original Equipement Car Tyre Business bij Daimler/Chrysler, hoofd van Research & Development Car Tyres en van het wereldwijde Original Equipment Activities Car Tyres. In verband hiermee heeft hij twee jaar in de Verenigde Staten gewerkt. Op 1 september van het afgelopen jaar werd hij hoofd van de Replacement Business Car Tyres voor Europa en Afrika, en was hij tevens verantwoordelijk voor de wereldwijde marketingactiviteiten van de Car Tyre Divisie.

Met een nagestreefde jaarlijkse verkoop van 25 biljoen euro voor 2008, is Continental Corporation wereldwijd een van de grootste leveranciers voor auto-onderdelen. Als een aanbieder van remsystemen, systemen en componenten voor aandrijving en onderstel, instrumentarium, infotainmentvoorzieningen, automobielelektronica, banden en technishe elastomeren, draagt de onderneming bij aan betere verkeersveiligheid en bescherming van het milieu. Continental is daarnaast een competente partner in de mobiele netwerkcommunicatie. De onderneming biedt momenteel werk aan ongeveer 146.500 mensen op bijna 200 vestigingen in 36 landen. Verdere details zijn te vinden via http://www.conti-online.com

Een op de vier banden in Europa wordt gemaakt door marktleider Continental. In de Original Equipment sector verlaat 30% van alle nieuwe Europese auto's de fabriek met banden van Continental. De Tyre Divisies zijn Officieel Sponsor van de 2010 FIFA World Cup South Africa (TM). Verdere details zijn te vinden op http://www.ContiSoccerWorld.de

Alexander Lührs                    Klaus Engelhart
    Hoofd Public Relations             Persofficier