Nokia autoriseert Quickoffice(R) voor hun 60 Serie platform

10 Okt, 2005, 10:00 BST Van Quickoffice, Inc.

DALLAS, October 10 /PRNewswire/ --

- Quickoffice wordt onderdeel van het 60 Serie platform assortiment, waardoor Microsoft (R) Office toepassingen op alle smartphones uit de 60 Serie gebruikt kunnen worden

Quickoffice, Inc., heeft vandaag aangekondigd dat ze een licentieovereenkomst hebben gesloten met Nokia waardoor Quickoffice - het bekroonde officesoftwarepakket van de 60 Serie - ook deel zal uitmaken van het 60 Serie platform assortiment, waardoor gebruikers van smartphones uit de 60 Serie makkelijke en snelle toegang krijgen tot hun oorspronkelijke Microsoft(R)Word, Excel, and PowerPoint bestanden.

Nokia's 60 Serie platform is het meest toonaangevende platform voor smartphones ter wereld, wereldwijd gebruikt door veel van de toonaangevende fabrikanten van mobiele telefoons. De combinatie van de functionaliteit van de 60 Serie met de Quickoffice software zal het voor zakenmensen over de hele wereld mogelijk maken om Office bestanden, zoals contracten, ondernemingsplannen, of verkooppresentaties, direct vanaf hun 60 Serie smartphone te openen, te lezen, te bewerken en zelfs te printen.

'Ons doel is om smartphone gebruikers te voorzien van de best beschikbare softwaretoepassingen, als onderdeel van ons platform assortiment' zei Matti Vanska, Directeur, Mobiele Software Verkoop en Marketing, Nokia. 'Het Quickoffice softwarepakket, met zijn toppositie en innovatieve waarde, voldoet aan deze criteria.'

'Als langdurig lid van het Nokia Forum PRO, hebben wij altijd een goede zakelijke relatie gehad, en we zijn blij dat Nokia er nu voor heeft gekozen om Quickoffice op te nemen in het 60 Serie platform,' zei Barry Cottle, algemeen directeur van Quickoffice, Inc. 'Quickoffice is, als toonaangevend internationaal softwareproduct voor de mobiele zakenman, een geweldige aanvulling op het 60 Serie platform dat als doel heeft aan de behoeften van de mobiele professional te voldoen.'

Het meerdere malen bekroonde Quickoffice Premier(TM) is het paradepaardje van het bedrijf op het gebied van softwareproducten voor smartphones. Het is de meest vooraanstaande toepassing voor gebruikers van mobiele apparatuur, die het gebruik van in Microsoft(R) Office gecreëerde files mogelijk maakt. Met zijn unieke, eigen technologie maakt Quickoffice Premier een volgende generatie mobiele productiviteit mogelijk, waarmee gebruikers documenten rechtstreeks met hun smartphone kunnen bekijken, bewerken, printen en zelfs presenteren. De software is zo ontworpen dat de eindgebruiker toekomstige extra applicaties kan ontvangen, om zo tegemoet te kunnen komen aan de veranderende behoeftes in de markt.

Het 60 Serie platform, dat gebaseerd is op Symbian OS, is het meest vooraanstaande smartphone platform ter wereld, met miljoenen apparaten op de markt, klaar voor gebruik met mobiele toepassingen van hoge kwaliteit. Het is in gebruik genomen door enkele van de belangrijkste fabrikanten van mobiele telefoons, waaronder Lenovo, LG Electronics, Nokia, Panasonic, Samsung en Siemens. Door de flexibiliteit van het 60 Serie platform zijn diverse hardware ontwerpen en software configuraties mogelijk. Dit is zichtbaar aan de verscheidenheid aan nu verkrijgbare telefoons die gebruik maken van het 60 Serie platform. Door de bekroonde gebruikersinterface, uitgebreide ondersteuning voor nieuwe mobiele diensten en de innovatiemogelijkheden voor toepassingen, biedt het 60 Serie platform een open en bruikbare zakelijke kans voor mobiele ondernemers en andere ontwikkelaars. Meer informatie over de 60 Serie is beschikbaar op http://www.Series60.com .

Over Quickoffice

Quickoffice is wereldleider op het gebied van het aanbieden van mobile office software voor smartphones, waardoor gebruikers Microsoft Office files kunnen openen, bekijken en bewerken met gegarandeerde data-integriteit. Het paradepaardje van het bedrijf, Quickoffice Premier, wint nog steeds prijzen en erkenning van mensen uit het bedrijfsleven, de media en gebruikers. Quickoffice is grondig getoetst aan strenge kwaliteitseisen van toonaangevende fabrikanten van mobiele telefoons en wordt gebruikt door grote providers, zoals Vodafone(R), Orange(R), China Mobile(R), Cingular(R) en vele andere. Door volledige lokalisatie voor 36 talen, en wereldwijde distributie als ingebouwde toepassing in een verscheidenheid aan smartphones, is Quickoffice al sinds zijn introductie op de markt één van de best verkopende mobile office toepassingen. Het hoofdkwartier van Quickoffice, een besloten venootschap, is gevestigd in Dallas, Texas.

Meer informatie op: http://www.quickoffice.com

Quickoffice is een handelsmerk van Quickoffice, Inc. Alle andere handelsmerken zijn eigendom van hun respectieve bezitters.

Website: http://www.quickoffice.com

BRON Quickoffice, Inc.