Norkom Group Limited streeft toelating op AIM-/IEX-markten na

19 Mei, 2006, 07:15 BST Van Norkom Technologies

DUBLIN, Ierland, May 19 /PRNewswire/ -- Norkom Group Limited, een toonaangevende leverancier van vermogenscriminaliteits- en regulatorische compliance-software, kondigt zijn voornemen aan om toelating na te streven tot de AIM- en IEX-markten van de beurzen van Londen en Ierland, wat verwacht wordt in juni van dit jaar te gebeuren.

Norkom Technologies heeft DATA4s NV, een spin-off van de Katholieke Universiteit Leuven in België, verworven in november 2004. Als gevolg van deze aanwinst zijn KBC Private Equity NV, de K.U. Leuven en zijn investeringsfonds Gemma Frisius aandeelhouders in Norkom. Na de aanwinst werd de organisatie geïntegreerd in de Norkom-groep, die volledig werkt onder de naam Norkom en nu meer dan 35 mensen in dienst heeft om klanten op het Europese vasteland van dienst te zijn.

Norkom is een toonaangevende leverancier van vermogenscriminaliteits- en regulatorische compliance-oplossingen, die financiële instellingen in staat stellen om vermogenscriminaliteit te bestrijden. De oplossingen van Norkom helpen financiële instellingen bij het waarnemen, analyseren en onderzoeken van en instellen van actie tegen, op een ondernemingsbrede basis, gebieden van vermogenscriminaliteit, zoals het tegengaan van het witwassen van geld, fraude met pinpassen en creditcards, diefstal van identiteit, misbruik van de markt, financiering van terroristen en de illegale overdracht van fondsen naar vastgestelde personen en organisaties.

De reeks software van Norkom wordt ingezet op vier continenten in sectoren voor retail banking, verzekeringen en investeringsbanken en houdt dagelijks miljoenen transacties in de gaten. Norkom heeft een blue-chip klantenbasis in financiële diensten, waaronder HSBC, Standard Chartered Bank, Bank of Montreal, Erste Group, Rabobank, Allied Irish Banks, Harris Bank, National Australia Group, KBC, Travelex, Fortis, Natexis Banque Populaires en Euroclear.

Norkom heeft een significante groei ondervonden van 49% in het laatste jaar, waarbij de inkomsten omhooggingen van EUR 12,1 miljoen voor het jaar dat eindigde op 31 maart 2005 naar EUR 18,1 miljoen voor het jaar dat eindigde op 31 maart 2006. De Group was de afgelopen drie financiële jaren winstgevend, en voor het jaar dat eindigde op 31 maart 2006 genereerde het een EBITDA van EUR 3,34 miljoen.

Het hoofdkantoor van de Group staat in Dublin, met een verkoop- en operationele aanwezigheid in de VS en België, en een verkoopaanwezigheid in Canada en het Verenigd Koninkrijk. Norkom heeft zo'n 135 kaders in dienst voor zijn activiteiten.

Norkom heeft Goodbody Stockbrokers benoemd om dienst te doen als Nominated Adviser en Broker bij de toelating.

Chief Executive Officer Paul Kerley zei, toen hij commentaar gaf op de intentie van Norkom om te emitteren:

"Norkom Group staat goed in de markt om de mogelijkheden voor hoge groei te exploiteren in de opkomende markt voor softwaren tegen vermogenscriminaliteit. We verkennen de opties om onze groei te versnellen door middel van consolidatie van concurrenten in de VS en Europa en zodanig zal een toelating tot de AIM en de IEX ons toegang tot kapitaal bieden, zodat wij in staat zullen zijn deze strategie uit te voeren".

BRON Norkom Technologies