Norkom maakt belangrijke benoeming voor Raad van Bestuur bekend

17 Jun, 2008, 08:00 BST Van Norkom Technologies

DUBLIN, June 17 /PRNewswire/ -- Liam Davis is benoemd tot financieel hoofddirecteur bij de bekendmaking van recordinkomsten van Norkom.

Norkom Technologies heeft de benoeming van Liam Davis tot lid van de Raad van Bestuur in de rol van financieel hoofddirecteur bekendgemaakt tijdens de bekendmaking van de jaarcijfers van het bedrijf die een stijging van de inkomsten weergeven van 64% en een verbetering van de EBITDA van 59% voor het jaar dat eindigt op 31 maart 2008.

Liam startte zijn loopbaan bij Norkom in 1998 en wordt nu gepromoveerd van directeur van financiën tot financieel hoofddirecteur. Hij zal zijn functie van bedrijfssecretaris van Norkom Technologies blijven vervullen, een functie die hem werd toegewezen in mei 2007.

Als financieel hoofddirecteur zal Liam verantwoordelijk zijn voor alle aspecten van de financiële werking van het bedrijf met als specifieke verantwoordelijkheid de relaties met investeerders, financiële rapportering, groepsbelastingen, businessplanning en management van het werkkapitaal.

Paul Kerley, algemeen directeur van Norkom, zei: "We zijn verheugd om Liam Davis te verwelkomen in de Raad van Bestuur. Liam is al sinds het prille begin bij het bedrijf werkzaam en is een sleutelfiguur in het managementteam. Dit jaar zag Norkom de grootste groei ooit en Liam heeft hierbij een centrale rol gespeeld. We kijken uit naar toekomstige bijdragen van Liam bij het verder globaliseren van ons bedrijf in de komende jaren".

Liam Davis vertelt, "Ik ben blij lid te worden van de Raad van Bestuur van Norkom; zeker na de mededeling van de stijging van de inkomsten van de Groep met 64% voor het zojuist beëindigde jaar. De activiteiten van het bedrijf tijdens de afgelopen tien jaar waren specifiek gericht op het behalen van deze recordbrekende inkomsten en ik kijk ernaar uit om de strategie te ontwikkelen en te implementeren die zal zorgen voor nog eens tien jaar globaal succes".

Liam heeft een bachelordiploma in bedrijfskunde en is een lid van CACA (Chartered Association of Certified Accountants.)

Over Norkom Technologies (http://www.norkom.com)

Norkom Technologies (AIM: NORK.L, IEX: NORK.IE) werd opgericht in 1998 en stelt financiële instellingen in staat om intelligente acties te ondernemen, verdediging te beheren en strategieën te ontwikkelen tegen fraude, het witwassen van geld en andere soorten financiële misdaad. Door de combinatie van een uniek platform voor onderzoekstechnologie met een grondige expertise in het vakgebied, heeft Norkom een stevige ervaring opgebouwd in de vermindering van financiële verliezen, bescherming van de reputatie van gebruikers, de verbetering van bedrijfsproductiviteit en de verlaging van de kosten van de informatietechnologie.

Norkom heeft klanten in meer dan 100 landen, waaronder HSBC, Credit Agricole, DnB NOR, Erste, Fortis, Rabobank, Standard Chartered Bank, Swedbank, Washington Mutual en Western Union.

Voor meer informatie neemt u contact op met:

Fiona McLoughlin, marketingmanager, Norkom Technologies op +353-1-8739612 of e-mail fiona.mcloughlin@norkom.com.

BRON Norkom Technologies