Norkom meldt sterke groei in inkomsten (64%) en EBITDA (59%)

10 Jun, 2008, 17:20 BST Van Norkom Technologies

DUBLIN, June 10 /PRNewswire/ --

- Norkom Group Plc "Norkom" of de "Groep"

Norkom heeft een toename van de inkomsten van 64% en een verbetering van 59% in de EBITDA voor het jaar dat eindigt op 31 maart 2008 (2008) bekendgemaakt.

Het bedrijf meldt de volgende belangrijkste financiële cijfers:

­ Inkomsten met 64% gestegen tot 41,0 miljoen euro (2007: 25,0 miljoen euro) met de aankoop van Digital Harbor daarbij inbegrepen

­ EBITDA (baten voor rente, belastingen en afschrijvingen) met 59% gestegen tot 7,2 miljoen euro (2007: 4,5 miljoen euro)

­ Aangepaste verwaterde winst per aandeel 43% gestegen tot 7,69 cent (2007: 5,37 cent)

­ Eigen vermogen van 50,3 miljoen euro (2007: 32,6 miljoen euro)

­ Netto inkomende kasstroom uit bedrijfsactiviteiten gestegen tot 5,2 miljoen euro (2007: 4,5 miljoen euro)

Belangrijkste bedrijfshoogtepunten van het jaar omvatten:

­ Aankoop van Digital Harbor, Noord-Amerika - gesloten in juli 2007, winstgevend gemaakt in 2008 en volledig geïntegreerd in onze organisatie

­ Inkomsten voor Noord-Amerika na een jaar gestegen met 111%, met enkele nieuwe belangrijke Tier 1-klanten zoals: Washington Mutual en American Express.

­ Norkom heeft tijdens het jaar 32 nieuwe klanten verworven en heeft een blijvende stijging in zaken uit zijn bestaande klantenbestand verwezenlijkt. Dit omvat de toevoeging van 10 klanten door de aankoop van Digital Harbor, voornamelijk vanuit de Tier 1 financiële dienstensector van de VS.

­ AsiaPac behaalde uitstekende inkomsten van 4,5 miljoen euro in haar eerste volledige bedrijfsjaar en verwierf nieuwe klanten waaronder WestPac, St George en ANZ.

­ Norkom's erkenning op de markt steeg sterk doordat het bedrijf enkele prestigieuze prijzen won van enkele van de meest gerenommeerde publicaties binnen de industrie. Daarnaast werd het door internationaal gerenommeerde onderzoeksfirma's zoals Gartner geprezen voor zijn bedrijfsstrategie.

­ 2008 was het eerste jaar van hoge inkomsten via het partnerkanaal met 16% van de totale inkomsten via dit kanaal behaald.

Omtrent de jaarresultaten verklaarde algemeen directeur Paul Kerkley:

"Het fiscale jaar 2008 is een zeer succesvol jaar gebleken voor Norkom; een jaar dat Norkom's concurrerende positie sterk heeft verbeterd en de groeimogelijkheden voor ons bedrijf voor de komende financiële periodes heeft vergroot. Tijdens 2008 hebben we alle takken van onze organisatie sterk ontwikkeld en we zijn vandaag de dag succesvol aanwezig in 80% van de wereldwijd bereikbare markten. Onze zichtbaarheid op de markt en ons wereldwijde merk zijn zodanig geëvolueerd dat we gezien worden als een logische keuze voor de allergrootste financiële instellingen die willen investeren in oplossingen voor financiële misdaad en compliantie. Daarenboven worden we door een aantal van de meest toonaangevende systeemintegrators en adviesbureaus die ervoor gekozen hebben met Norkom samen te werken, gezien als de beste oplossing, waardoor ons marktbereik en onze groeimogelijkheden toenemen. Dit blijkt ook uit het feit dat de inkomsten verkregen via onze partners zijn toegenomen tot 16% van onze totale inkomsten, vergeleken met 2% in dezelfde periode van het voorgaande jaar.

"2008 was een bewogen jaar voor onze doelmarkt, de financiële dienstensector. Dit werd gecreëerd door een combinatie van de kredietcrisis veroorzaakt door de lage rente, de angst voor een recessie in de Verenigde Staten en een reeks opvallende faillissementen in het bankwezen. Gelukkig zorgden deze gebeurtenissen ervoor dat onze klanten en de senior managementteams verantwoordelijk voor onderzoek zich sterker gingen opstellen en zich gingen focussen op het investeren in en het naleven van de agenda van hun risicomanagement.

"We bleven onze bedrijfsstrategie volgen die bestaat uit het verwezenlijken van organische groei met winst terwijl we blijven zoeken naar aanvullende aankopen. Het feit dat de afsluiting van de aankoop en de integratie van Digital Harbor in een jaar gebeurd is waarin we ook geslaagd zijn in het verwezenlijken van een sterke groei in de organische inkomsten, is een bewijs van de capaciteiten van ons team en brengt ons dichter bij het bereiken van de gouden standaard voor wereldwijde oplossingen voor financiële misdaad en compliantie."

Voor meer informatie neemt u contact op met:
    Fiona McLoughlin - marketingmanager
    E-mail - fiona.mcloughlin@norkom.com