Northern Trust benoemt nieuwe directeur voor Nederlands kantoor

11 Apr, 2008, 21:24 BST Van Northern Trust Corporation

LONDEN, April 11 /PRNewswire/ --

- Tevens benoeming nieuw hoofd klantenservice

Northern Trust heeft Eric Pouwels benoemd tot directeur van de Nederlandse vestiging in Amsterdam. Pouwels zal verantwoordelijk zijn voor de activiteiten van Northern Trust in Nederland. Ook is Wim van Ooijen benoemd tot hoofd van de klantenservice vermogensverschaffing voor de regio.

Dhr. Pouwels werkt sinds 2005 bij Northern Trust en heeft meer dan 11 jaar ervaring met vermogensverschaffing. Vóór deze nieuwe functie was hij manager bedrijfsontwikkeling bij vermogensverschaffing van Northern Trust in Nederland.

"De behoeften van onze klanten zijn aan voortdurende verandering onderhevig, wat een weerspiegeling is van de groeiende complexiteit van het financieel en regulerend milieu in Nederland," zegt Dhr. Pouwels. "Zo zien wij onze klanten bijvoorbeeld steeds meer OTC-instrumenten gebruiken en er is ook een verhoogde interesse in bundeling van vermogens via het Nederlandse poolingmedium, het Fonds voor Gemene Rekening ("FGR"). We zien ook dat pensioenfondsen zich richting fiduciaire beheersstructuren bewegen. Northern Trust blijft deze Nederlandse marktontwikkelingen steunen met innovatie en productontwikkeling, in combinatie met het hoogste niveau van klantenservice."

Northern Trust opende haar Amsterdamse vestiging in maart 2006. Ook werd het bedrijf onlangs lid van het Holland Financial Centre, opgericht ter promotie van de rol van Nederland als een internationaal aantrekkelijk en sterk financieel centrum.

In zijn nieuwe rol zal Wim van Ooijen, die sinds 2004 voor Northern Trust werkt, verantwoordelijk zijn voor het aansturen en ontwikkelen van de relaties van Northern Trust met haar Nederlandse klanten op het gebied van vermogensverschaffing. Hij is gepromoveerd tot het aansturen van het Amsterdamse team van professionals voor dienstverlening aan Nederlandse klanten waarbij hij nauw zal samenwerken met de Londense accountmanagers. Eerder was Van Ooijen senior relatiebeheerder bij het Nederlandse klantenbestand van vermogensverschaffing van Northern Trust.

Biff Bowman, algemeen directeur van Northern Trust in Europa, het Midden-Oosten en Afrika zegt: "Nederland is een belangrijke markt voor Northern Trust en wij zijn dan ook verheugd Eric aan te stellen voor de aansturing van de aanhoudende ontwikkelingen aldaar. Doordat wij in staat zijn een scala aan vermogensverschaffing en vermogensbeheer aan te bieden, zijn wij uitstekend in staat om blijvend in de steeds uiteenlopendere behoeften van onze klanten te voorzien en ons bedrijf te doen groeien."

Over Northern Trust

Northern Trust Corporation (Nasdaq: NTRS) is een toonaangevend bedrijf voor beleggingsbeheer, vermogens- en fondsadministratie, fiduciaire en bankoplossingen voor bedrijven, instellingen en vermogende privé-personen over de hele wereld. Northern Trust, een bankholding met aandelen in meerdere banken, is gevestigd in Chicago en beschikt over een groeiend netwerk van 85 kantoren in 18 Amerikaanse staten en van internationale vestigingen op 13 locaties in Noord-Amerika, Europa en Pacifisch Azië. Op 31 december 2007 had Northern Trust voor US$ 4,1 biljoen vermogen in bewaring en voor US$ 757,2 miljard vermogen in beheer. Northern Trust werd opgericht in 1889 en heeft een reputatie opgebouwd als toonaangevend bedrijf in de sector door de combinatie van een zeer persoonlijke dienstverlening en deskundigheid met vernieuwende producten en technologie. Ga voor meer informatie naar http://www.northerntrust.com.

Zakelijke activiteiten van Northern Trust in het Verenigd Koninkrijk worden gereguleerd door de Financial Services Authority.

Website: http://www.northerntrust.com

BRON Northern Trust Corporation