Northrop Grumman gaat CH-47F helikopters van de Koninklijke Luchtmacht uitrusten met raketwaarschuwingssystemen

14 Mei, 2008, 14:00 BST Van Northrop Grumman Corporation

ROLLING MEADOWS, Illinois, May 14 /PRNewswire/ --

Northrop Grumman Corporation (NYSE: NOC) is door de Koninklijke Luchtmacht (KLu) uitgekozen om het raketwaarschuwingssysteem AAR-54 te leveren voor zijn CH-47F Chinook helikopters.

Het contract met een waarde van vele miljoenen dollars geeft de Defensive Systems Division van Northrop Grumman opdracht om de KLu acht complete waarschuwingssystemen en reserveonderdelen te leveren, plus nazorg. De levering begint in januari 2009 en loopt door tot januari 2010.

"Wij zijn zeer vereerd dat de KLu Northrop Grumman heeft uitgekozen om deze apparatuur, die van kritisch belang is voor het overleven van aanvallen, te leveren voor de bescherming van hun Chinook helikopters", zei Carl Smith, vice-president voor Infrared Countermeasures-programma's bij de Defensive Systems Division van Northrop Grumman. "Wij werken voor het ondersteunen van strijders en het beschermen van onze internationale bondgenoten evenals de Amerikaanse strijdkrachten tegen de bedreiging van van de schouder gelanceerde, hittezoekende raketten."

De AAR-54(V) is een vierdegeneratie waarschuwingssysteem tegen naderende raketten dat nu in productie is. Het kan gebruikt worden op vrijwel elk platform: helikopters, straaljagers, tactische en widebody-vliegtuigen. Bij alle toepassingen biedt dit compacte lichtgewichtsysteem uitstekende storingsonderdrukking, het ontdekt raketten op lange en korte afstand, geeft automatisch zeer snel informatie door aan het systeem voor tegenmaatregelen en biedt mogelijkheden tot verhoogd bewustzijn van situaties via een heads-up-display, of een display voor radarwaarschuwingen.

Northrop Grumman Corporation is een wereldwijd verdedigings- en technologiebedrijf. Zijn 120.000 medewerkers leveren vernieuwende systemen, producten en oplossingen in informatie en diensten, elektronica, luchtvaart en scheepsbouw aan regeringen en commerciële klanten overal in de wereld.

Website: http://www.northropgrumman.com

BRON Northrop Grumman Corporation