O2 kent miljoenencontract toe aan Wireless Facilities

29 Dec, 2004, 13:00 GMT Van Wireless Facilities, Inc.

SAN DIEGO, December 29 /PRNewswire/ --

- Contracttoekenning omvat sites in het Verenigd Koninkrijk; omvat 3G RF ontwerp en optimalisatie

Wireless Facilities, Inc. (WFI) (Nasdaq: WFII), een wereldleider in het ontwerp, de installatie en het beheer van draadloze communicatienetwerken, technologienetwerken en beveiligingssystemen, kondigde vandaag aan dat het een miljoenencontract heeft toegewezen gekregen om 3G radiotechniekcapaciteit te leveren voor O2 in het Verenigd Koninkrijk. Het contract maakt deel uit van een programma voor meerdere sites in het Verenigd Koninkrijk en wordt verwacht klaar te zijn tegen het derde kwartaal van 2005. Meer voorwaarden van de contracttoekenning werden niet vrijgegeven.

"O2 is een leider in de sector en wil samenwerken met de sterkst mogelijke partners. We zijn verheugd dat we bij WFI de technische sterktes vonden die we nodig hebben voor de ondersteuning van ons 3G-programma," zegt Dave Williams, Chief Technical Officer van O2.

"Meer en meer telecommunicatiediensten moeten hun technologieën uitbreiden voor hun agressieve 3G-programma's," zei Eric M. DeMarco, President en CEO van WFI. "We zijn verheugd dat een groot telecommunicatiebedrijf ons wederom gekozen heeft om onze bewezen kennis op het gebied van netwerktechnieken te leveren. Dit wordt het 25ste 3G-project dat we in Europa aangaan, en daarmee benadrukken we onze wereldwijde aanwezigheid en tonen we ons groeiend leiderschap in een van de grootste en meest complexe draadloze telecommunicatiemarkten ter wereld."

Over Wireless Facilities

Wireless Facilities, Inc. heeft zijn hoofdkantoor in San Diego, CA, en is een onafhankelijke leverancier van systeemtechniek, netwerkdiensten en technische uitbestedingen voor 's werelds grootste draadloze telecommunicatiediensten, bedrijfsklanten en voor overheidsinstanties. Het bedrijf levert het ontwerp, de installatie, de integratie en het totale beheer van bedrade en draadloze netwerken die spraak- en gegevenscommunicatie afleveren, en die geavanceerde beveiligingssystemen ondersteunen. Sinds zijn oprichting in 1994 heeft WFI al werken uitgevoerd in meer dan 100 landen. Nieuws en informatie zijn beschikbaar op www.wfinet.com. (code: WFI-mb)

Mededeling betreffende toekomstgerichte verklaringen

Dit persbericht bevat bepaalde toekomstgerichte verklaringen waaronder, zonder beperkend te willen zijn, vermelde of gesuggereerde verklaringen betreffende de verwachtingen van het bedrijf over toekomstige financiële resultaten en marktontwikkelingen die risico's en onzekerheden bevatten. Dergelijke verklaringen zijn enkel voorspellingen en de werkelijke bedrijfsresultaten kunnen wezenlijk verschillen. Factoren die ervoor kunnen zorgen dat de bedrijfsresultaten verschillend zijn, omvatten, maar zijn niet beperkt tot: wijzigingen in de omvang en de timing van de projecten van het bedrijf; vermindering in de uitgaven in telecommunicatie-infrastructuur in de Verenigde Staten en op wereldniveau, wat tot een vertraging van de netwerkinstallaties kan leiden en de vraag naar de diensten van het bedrijf kan doen verminderen; de timing, het opnieuw plannen of de opzegging van belangrijke klantencontracten en overeenkomsten, of een fusie of het verlies van belangrijke klanten; de snelheid waarmee nieuwe draadloze datadiensten worden aangenomen; de snelheid waarmee netwerkdiensten en installatieleveranciers de telecom uitbesteding aannemen; en de concurrentie op de markt die de inkomsten en de winstmarges zouden kunnen verminderen. Het bedrijf neemt geen enkele verplichting op zich om deze toekomstgerichte verklaringen te updaten. Deze en andere risicofactoren worden gedetailleerd beschreven in het jaarrapport van het bedrijf op het Form 10K/A van 20 september 2004 en in andere documenten die werden ingediend bij de Securities and Exchange Commission.

Contactpersoon voor de media:
    Michael Baehr
    Director of Communications
    Wireless Facilities, Inc.
    +1-858-228-2799 Direct
    michael.baehr@wfinet.com

Contactpersoon voor investeerders:
    Rochelle Bold
    Senior VP of Corporate
    Development & Investor Relations
    Wireless Facilities, Inc.
    +1-858-228-2649 Direct
    rochelle.bold@wfinet.com

Website: http://www.wfinet.com

BRON Wireless Facilities, Inc.