Ochtendhypertensie - een risico voor de gezondheid - kan worden ontdekt met de nieuwe Omron M10-IT digitale automatische bloeddrukmeter

31 Aug, 2007, 12:12 BST Van Omron Healthcare Europe B.V.

HOOFDDORP, Nederland, August 31 /PRNewswire/ -- Er is vastgesteld dat ochtendhypertensie een belangrijk risico vormt voor de gezondheid. Bij velen stijgt de bloeddruk bij het ontwaken om later op de dag opnieuw te dalen (1). Deze aandoening kan een belangrijk risico inhouden voor de gezondheid van personen met een hoge bloeddruk. Dit verklaart ook waarom beroerten en hartaanvallen vaak binnen deze tijd optreden. Regelmatig de bloeddruk meten helpt om de risico's die met ochtendhypertensie gepaard gaan, onder controle te houden. 3 keer daags ('s ochtends/'s middags/'s avonds) de bloeddruk opnemen is een doeltreffend hulpmiddel om de bloeddruk onder controle te houden en verstandige beslissingen te nemen over wijzigingen in de levensstijl die het risico van een beroerte of hartaanval kunnen verminderen.

Christian Busse (Product Marketing Manager bij Omron Healthcare Europe - Duitsland) voegt daaraan toe dat "ochtendhypertensie een ernstig risico vormt voor de gezondheid en een relatie heeft met een toename van het aantal beroerten en hartaanvallen. Omron is dan ook terecht trots op de nieuwe OMRON M10-IT bloeddrukmeter waarmee iedereen snel en eenvoudig 's ochtends zijn of haar bloeddruk kan opnemen."

Terugbrengen van het aantal gevallen van ochtendhypertensie is het doel van veel artsen. Daarbij is de controle van de bloeddruk in de ochtend met de nieuwe Omron M10-IT bloeddrukmeter met belangrijk innovatief hulpmiddel. Bovendien is thuis zelf de bloeddruk meten een hulpmiddel om de problemen van "witte-jassen hypertensie" te voorkomen.

De Omron M10-IT is een gebruiksvriendelijke en volledig automatische bovenarm-bloeddrukmeter. De voornaamste eigenschappen zijn:

- Detectie van ochtendhypertensie.

- Detectie van onregelmatige polsslag.

- Grote display toont bovendruk, onderdruk en hartslag gelijktijdig.

- Gescheiden geheugen voor 2 gebruikers; 84 geheugenplaatsen voor elke gebruiker.

- Pc-connectiviteit - gemakkelijk aan te sluiten op de PC; voor afdrukken en analyseren van gegevens en om gegevens door te zenden naar medische professionals. USB-kabel en cd-rom met de software worden meegeleverd.

- Automatische modus - automatisch uitvoeren van 3 opeenvolgende metingen

- Comfort Cuff - comfortabele manchet, voor gemiddelde tot grote armomtrek (22 tot 42 cm)

- Intellisense voor gemakkelijk oppompen - pompt altijd tot de juiste druk; nooit verder dan noodzakelijk.

- Uiterst accuraat

- Klinisch gevalideerd (internationaal protocol); klinische validatie volgens BHS-protocol (British Hypertension Society) in bewerking.

Evenals de andere bloeddrukmeters van Omron is de Omron M10-IT bijzonder gebruiksvriendelijk; in 3 eenvoudige stappen meet u de bloeddruk:

1. Manchet omleggen

2. Op de startknop drukken

3. Resultaten aflezen

Verandering van voedingsgewoonten, afvallen en lichaamsoefeningen gecombineerd met het gebruik van de klinisch gevalideerde gezondheidsproducten van Omron dragen bij aan de preventie van hart- en vaatziekten.

Literatuur:

(1) Morning hypertension time - highest incidence of heart attacks Chung et al. 2000; Muller et al. 1985; Muller et al. 1999

Over Omron Healthcare Europe B.V.:

Omron Healthcare Europe B.V. is gevestigd in Hoofddorp, Nederland, en is de dochter van de Omron Healthcare Groep, verantwoordelijk voor Europa, het Midden-Oosten en Afrika. Omron Healthcare is een toonaangevende fabrikant en distributeur van bloeddrukmeters voor gebruik thuis. Tot dusver heeft de groep wereldwijd meer dan 50 miljoen bloeddrukmeters verkocht. Het aanbod van Omron Healthcare bestaat daarnaast uit klinisch bewezen innovatieve producten voor gewichtscontrole, thermometers en medicijnvernevelaars, die alle tot doel hebben om de therapietrouw en de kwaliteit van leven te bevorderen. In april 2006 heeft Omron Colin Medical Instruments Corporation overgenomen, een toonaangevende producent van producten voor bloeddrukcontrole in het ziekenhuis, de polikliniek en de artsenpraktijk. Hiermee is Omron Healthcare in een unieke positie gekomen: een uitgebreid aanbod aan medische hulpmiddelen voor gebruik thuis en in het ziekenhuis.

Meer info: http://www.omron-healthcare.com

BRON Omron Healthcare Europe B.V.