Oekraïne: Tymoshenko tekent 'Contract met investeerders'

10 Sep, 2007, 19:47 BST Van BYuT

KIEV, Oekraïne, September 10 /PRNewswire/ --

Yulia Tymoshenko, leidster van BYuT, presenteert een programma om investeren in de Oekraïne aantrekkelijker te maken.

Het voorstel komt met een platform voor beleidsrichtlijnen die een regering met BYuT zou volgen om meer binnenlandse en buitenlandse investeringen aan te moedigen, zoals het versnellen van de economische ontwikkeling van de Oekraïne en de levensstandaard voor haar burgers op een duurzame wijze te verbeteren.

Het initiatief onderstreept BYuT's ondersteuning voor een transparante regering en een economisch beleid die zich richten op het binnenhalen van meer investeringen. Het beschrijft tevens hoe een regering met BYuT het beleid, dat samengesteld zou worden met het advies van de internationale gemeenschap, zou uitvoeren.

"Wij geloven dat goed beleid, met een effectief wettelijk raamwerk als basis, de belangrijkste katalysator is voor economische ontwikkeling. De aandacht van onze regering moet gericht zijn op een economisch gezond en consistent beleid met stimulans voor investeren in, en het ontwikkelen van, activa, infrastructuur, natuurlijke hulpbronnen en intellectueel kapitaal van de Oekraïne", zei mevrouw Tymoshenko.

Het 'Contract met investeerders' geeft in grote lijnen de gebieden weer waar onmiddellijke actie gewenst is, wil de Oekraïne de plaats in de internationale gemeenschap innemen die haar toekomt. Deze acties bestaan uit:

- Een verandering in het managementprogramma om de fundering van een
      moderne regering te bevorderen
    - Wettelijke stabiliteit voor duurzaam investeren
    - Fiscale en administratieve beleidsvormen die het investeren
      ondersteunen
    - Landhervorming om de opbouw en constructie te vergroten
    - Een nieuwe tranche van transparante privatiseringen
    - Een uitgebreid programma van onafhankelijke energie
    - De bevordering van de handelsmogelijkheden via de EU en de WTO
    - Een professionele gouvernementele benadering voor de promotie van
      internationale handel

Mevrouw Tymoshenko tekende het 'Contract met investeerders' vandaag, 10 september 2007, tijdens haar ontmoeting met internationale zakenleiders in het Hyatt Regency hotel Kiev.

De gebeurtenis werd bijgewoond door ongeveer 300 internationale zakenleiders van firma's als Alico AIG Life, Bosch, Cardinal, Citibank, Dannon, Deloitte, DHL, Honda, IKEA, ING Bank, Kraft Foods, Microsoft, Motorola, Philip Morris International, PricewaterhouseCoopers, Shell en Siemens, evenals door vertegenwoordigers van verschillende ambassades en organisaties, waaronder USAID, IFC, de Wereldbank, de European Business Association en de Amerikaanse Kamer van Koophandel.

Voor het 'Contract met investeerders' in het Engels, ga naar www.ibyut.com

Website: http://www.ibyut.com

BRON BYuT