Officiële opening van de World Class Aviation Academy

17 Jan, 2011, 14:15 GMT Van Terma

LEIDEN, Nederland, January 17, 2011 /PRNewswire/ -- Vandaag zullen Terma B.V. en de World Class Aviation Academy (WCAA) een samenwerkingsovereenkomst tekenen voor training en "life-cycle support" ten behoeve van zelfbeschermingssystemen en andere "airborne systems" gebruikt door luchtmachten en luchtvaartmaatschapijen over de hele wereld. De overeenkomst markeert een verdere stap in de deelname van Terma B.V. in het Maintenance Valley concept door de relatie met het leidende avionics trainings- en opleidingsinstituut in de regio te bestendigen.

De in mei 2010 door Terma geopende "Electronics Warfare support" faciliteit op de vliegbasis van de Koninklijke Luchtmacht, bij het Logistics Centre Woensdrecht (LCW), is momenteel volledig operationeel; de eerste door de WCAA opgeleide werknemer is inmiddels in dienst genomen.

"De intentie is om dit Electronic Warfare Centre of Excellence dat zich vooral toespitst op zelfbeschermingssystemen verder uit te breiden en we zien er naar uit training sessies bij de WCAA voor onze produkten te gaan houden alsmede een interessante en uitdagende carrierekeuze voor de aan de WCAA opgeleide studenten te zijn" zegt Richard Jones, Senior Vice Persident, Terma B.V.

Terma's service en support faciliteit opereert in nauwe samenwerking met het LCW, WCAA en NLR (Nationaal Lucht- en Ruimtevaartlaboratorium).

Over Terma

Terma is een internationaal opererende onderneming in luchtvaart, defensie en veiligheid, met dochterondernemingen en vestigingen in Denemarken, Europa, Amerika en Singapore. De onderneming telt op dit moment circa 1.250 werknemers en realiseerde in 2009/10 een omzet van 150 miljoen euro.

BRON Terma